سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۶۱۶۵

روند صعودی کرونا در منطقه آسیا-اقیانوسیه تداوم دارد

روند صعودی کرونا در منطقه آسیا-اقیانوسیه تداوم دارد
بیماری کرونا به ویژه سویه جهش یافته دلتای آن در منطقه آسیا-اقیانوسیه روز به روز در حال افزایش است و مقامات کشورهای این منطقه را بر آن داشته تا بر شدت تدابیر سختگیرانه برای مهار این بیماری مهلک بیافزایند.

 افزایش شمار مبتلایان نوع جهش یافته ویروس کرونا در کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله نیوزیلند، استرالیا، چین، ژاپن، ویتنام و کره جنوبی سبب شده است دولتهای این کشورها با هدف صیانت از جان شهروندان خود از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و بکوشند مانع از شیوع بیشتر این بیماری شوند.

نیوزیلند

به گزارش پایگاه خبری «اسوشیدتد پرس»، شمار مبتلایان به کرونا در نیوزلند که زمانی در زمینه مهار بیماری کرونا یکی از موفق ترین کشورها در منطقه آسیا-اقیانوسیه به شمار می آمد با افزایش روبرو شده است.

برپایه این گزارش، روز یکشنبه دست کم ۲۱ مورد جدید ابتلا به سویه دلتای کرونا در نیوزیلند گزارش شده است.

به گفته مقامات بهداشت نیوزیلند، شمار مبتلایان به سویه دلتای کرونا به ۷۲ تن افزایش یافته است.

گفتنی است دست کم ۲۰ مورد از مبتلایان جدید در شهر اوکلند که بزرگترین شهر در نیوزیلند به شمار می آید، گزارش شده است.

پنج تن از این افراد در حال حاضر به سبب شدت بیماری در بیمارستان بستری شده اند.

در حال حاضر تا روز سه شنبه هفته جاری نیوزیلند به سبب شیوع ویروس کرونا، تعطیلی سراسری اعلام کرده است.

استرالیا

بر اساس جدیدترین گزارشهای خبری، روز یکشنبه دست کم  ۹۱۴ مورد جدید ابتلا به سویه دلتای کرونا در استرالیا گزارش شده که در مقایسه با ۸۹۴ مورد روز گذشته شاهد روند افزایشی است.

افزایش شمار مبتلایان به کرونا، مقامات استرالیایی را بر آن داشته است تا سیاستهای مربوط به مهار کرونا را در این کشور تشدید کنند.

«اسکات موریسون»، نخست وزیر استرالیا روز یکشنبه در مصاحبه‌ای تلویزیونی با دفاع از سیاست‌های این کشور در اعمال قرنطینه به منظور مهار ویروس کرونا، تصریح کرد تا زمانی که حداقل ۷۰ درصد جمعیت واکسینه نشده باشند این سیاستهای تشدید تدابیر سختگیرانه ادامه خواهد داشت.

مقامات استرالیایی در حالی از تشدید تدابیر سختگیرانه کرونا در این کشور صحبت می‌کنند که روز شنبه هفته جاری، پلیس استرالیا صدها معترض مخالف قرنطینه را در ملبورن و سیدنی بازداشت کرد.

طی درگیری‌های روز گذشته و در نتیجه درگیری میان پلیس و معترضان، ۷ افسر پلیس به بیمارستان انتقال یافتند. معترضان به قرنطینه در حالی با پلیس استرالیا درگیر شدند که این کشوربا افزایش شمار مبتلایان به کرونا روبرو شده است.

چین

پایگاه خبری «تایمز او ایندیا» روز یکشنبه در گزارشی نوشته است دست کم ۳۲ مورد جدید کرونا در این کشور گزارش شده است.

این در حالیست که روز گذشته نیز ۲۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور گزارش شده است.

مقامات بهداشت چین همچنین اعلام کرده اند تا پایان ۲۰۲۱ بیش از ۸۰ درصد جمعیت این کشور در برابر کرونا واکسینه می‌شونند.

چین بیش از ۱ میلیارد و ۸۲۰ میلیون دُز از انواع واکسن‌ها را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به مردم خود تزریق کرده است.

این رقم تقریبا بیش از یک سوم کل دُزهای تزریق شده در سراسر جهان (یعنی ۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون دز) به شمار می آید.

آمارهای جهانی نشان می‌دهد پس از چین، در جدول جهانی واکسیناسیون عمومی، کشور هند قرار دارد که تاکنون توانسته است بیش از ۵۲۴ میلیون دز واکسن‌ کرونا را تزریق کند.

هند

براساس آخرین به روزرسانی تارنمای وردمیتر در روز یکشنبه، کشور هند با بیش از ۳۲ میلیون و ۴۲۴ هزار تن مبتلا و بیش از ۴۳۴ هزار و ۳۹۹ جانباخته بر اثر ویروس کرونا، پس از آمریکا بیشترین آمار ابتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرده است.

ویروس کرونای "دلتا" یا بی-۱. ۶۱۷. ۲ همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد.

سازمان جهانی بهداشت با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند. 

سازمان ناظر دارویی هند، به واکسن کرونا شرکت هندی «زیدوس کایدلا» (Zydus Cadia)، نخستین واکسن کرونای از نوع DNA برای بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال مجوز اضطراری داد.

به رویترز، تایید این واکسن باعث تقویت برنامه واکسیناسیون هند می‌شود که هدف آن این است که تا ماه دسامبر (دی ماه) همه افراد واجد شرایط در این کشور واکسینه شوند و همچنین امکان نخستین واکسیناسیون‌ها برای افراد زیر ۱۸ سال را هم فراهم می‌کند.

این واکسن به نام ZyCoV-D از بخشی از ماده ژنتیکی ویروس استفاده می‌کند که دستور ساخت پروتئین خاصی را می دهد که دستگاه ایمنی آن را شناسایی می کند و به آن پاسخ می دهد.

این شرکت داروسازی ژنریک هندی که با نام Cadila Healthcare فهرست شده است، هدفش را ساختن ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون دوز از این واکسن در سال اعلام کرده و از هم اکنون تولید و ذخیره آن را آغاز کرده است.

واکسن شرکت «زیدوس کادیلا» در همکاری با سازمان زیست‌فناوری هند تولید شده است و دومین واکسن ساخته‌شده در داخل این کشور پس از واکسن شرکت بهارت بیوتیک (به نام کواکسین) است که مجوز اضطراری می‌گیرد.

سایر نقاط آسیا

 به گزارش پایگاه خبری «سوت چاینا مورنینگ پست» شمار مبتلایان به کرونا در ویتنام رو به افزایش گذاشته به نحوی که مقامات این کشور را بر آن داشته است تا تدابیر سختگیرانه ای را جهت جلوگیری از شیوع کرونا اعمال کنند.

در حال حاضر از مردم ویتنام خواسته شده است به منظور مهار این بیمار مهلک تا اطلاع بعدی در خانه های خود بمانند.

براساس آخرین به روزرسانی تارنمای وردمیتر در روز یکشنبه، شمار مبتلایان در ویتنام به بیش از ۳۳۶ هزار تن تن رسیده است و  بیش از ۷ هزار و ۵۴۰ نفر به سبب این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در ژاپن، تعداد مبتلایان جدید به کرونا روز یکشنبه به رقم بی‌سابقه ای بیش از یک میلیون و ۲۵۲ هزار تن رسیده است. آمارها نشان می‌دهد دست کم بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تن به سبب ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

شیوع سریع کرونا باعث کمبود تخت‌های خالی بیمارستانی در برخی مناطق، بخصوص در داخل و اطراف توکیو شده است.

تعداد بیماران بدحال نیز در سراسر ژاپن رو به افزایش است، شمار بیمارانی که خود قادر به نفس کشیدن نیستند و به دستگاه های حمایت قلبی ریوی (اِکمو) وصل هستند، به رقم بی سابقه بالایی رسیده است.

از دیگر سو، بازی های پارالمپیک توکیو روز سه شنبه این هفته در حالی آغاز خواهند شد که پایتخت ژاپن به دلیل افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در آستانه یک بحران پزشکی قرار دارد.

در کره جنوبی نیز شمار مبتلایان به کرونا در حال افزایش است و مقامات این کشور با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا خواستار تشدید محدودیتها شده‌اند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!