جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۴۶۱۲۱

نباید در مجلس انقلابی به مسائل قومیتی پرداخته شود

نباید در مجلس انقلابی به مسائل قومیتی پرداخته شود
نماینده مجلس مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه نباید مسائل قومیتی در مجلس یازدهم پررنگ شود از رئیس مجلس خواست که در این مورد تذکر دهد.

 علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت بخش‌هایی از حوزه انتخابی خود با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی هم نهضت را به پیروزی رسانده است و هم تا این لحظه در عرصه های مختلف و آزمون‌های سخت ما را پیروز کرده است، تصریح کرد: در شرایطی قرار داریم که برخی مساله‌هایی را مطرح می‌کنند که بیشتر به جنبه‌های قومیتی، نژادی و زبانی بازمی‌گردد و نسبت به استقلال، تمامیت ارضی و وحدت کلمه‌ای که در کشورها برقرار بوده و جزو اصول مسلم قانون اصل اساسی است بی‌دقتی می‌شود که در ادامه و در درازمدت می‌تواند به تهدید علیه نظام تبدیل شود.

وی خطاب به رئیس مجلس افزود: از شما و سایر نواب که گاهی اداره جلسه را برعهده دارند انتظار می‌رود نسبت به کسانی که برنامه‌ای را مطرح می‌کنند که می‌تواند وحدت و یکپارچگی کشور را مورد تهدید قرار دهد، تذکرات لازم داده شود و نگذارید این موضوع در مجلس شورای اسلامی آن هم در مجلس یازدهم که مزین به مجلس انقلابی در کشور است رقم بخورد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با بیان اینکه در بین صحبتی که ناطقین داشتند تذکراتی دادم، تاکید کرد: همه عزیزان رعایت کنید. در ارتباط ویدئو کنفرانسی که مقام معظم رهبری با همین مجلس داشتند، تاکید کردند که درست نیست به موضوعات قوم‌گرایی پرداخته شود و حتماً باید همه این را قانون و وظیفه شرعی بدانند.

وی افزود: درحوزه بحث محرومیت نیز ما در برنامه ریزی مجلس به این امر توجه کردیم. در همه استان‌های ما نقاط محروم وجود دارد حتی در شهرهای برخوردار نیز نقاط محروم داریم. محرومیت‌زدایی را باید کاملا جغرافیا محور در اولویت قرار دهیم. مجلس نیز در بودجه ۱۴۰۰ این کار را کرد لذا به بحث محرومیت توجه داریم.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!