جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
کد خبر: ۴۶۰۵۳

رقابت جدیدترین کشورهای نفتی برای بهره برداری از ثروت نفت

رقابت جدیدترین کشورهای نفتی برای بهره برداری از ثروت نفت
جدیدترین کشورهای نفتی جهان شامل گویان، سورینام و غنا هیچ برنامه ای برای صرفنظر کردن از ثروت نفتی تازه کشف شده و پیوستن به سیاستهای کربن زدایی جهانی ندارند.

 میلیاردها بشکه نفت خام در بخش فراساحلی منطقه گویان-سورینام دو همسایه آفریقای جنوبی و همچنین در غنا طی سالهای اخیر کشف شده اند.

متیو اوپوکو پریمپه، وزیر انرژی غنا اظهار کرد: ما میلیونها نفر بدون برق در آفریقا داریم. گذار انرژی به معنای آن نیست که منابع ما بهره برداری نشوند.

غنا ممکن است حدود پنج میلیارد بشکه ذخایر نفتی داشته باشد. این کشور مایل است این ذخایر را بهره داری کند و اوایل ماه جاری به دنبال دریافت موافقت پارلمان برای استقراض ۱.۶۵ میلیارد دلار به منظور توسعه بلوکهای نفتی و گازی بود. این وام پس از خروج شرکت اکسون موبیل از این پروژه دریای عمیق که اوایل سال پس از انجام مطالعات لرزه نگاری روی داد، ضروری شده است.

بهارات جاگدئو، معاون رییس جمهور غنا اظهار کرد: از ما خواسته شده است نفتمان را استخراج نکنیم. ما بر این باوریم که این کاملا غیرمنصفانه است. ما یک کشور کوچک هستیم و در حال حاضر ظرفیت و چارچوب برای عملکرد مطلوب صنعت نفت نداریم اما به بهبود ادامه می دهیم.

بر اساس گزارش اویل پرایس، وی همچنین خاطرنشان کرد که سه چهارم گویان با جنگل پوشیده شده است که به عنوان جاذب کربن عمل کرده و انتشار آلایندگی ناشی از تولید نفت و گاز را جبران می کنند. این کشور کوچک بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز نفت از بلوک استابروک که تحت اداره اکسون و هس است، تولید کرده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!