جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۲۱

افزایش ۱۰ برابری مصرف داروی رمدسیویر در ظرف ۷۲ ساعت

افزایش  ۱۰ برابری مصرف داروی رمدسیویر در ظرف ۷۲ ساعت
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حین تغییر دولت وارد خیر پنچم شدیم که شرایط دشواری بود، به شکلی که مصرف رمدسیور ظرف ۷۲ ساعت ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حین تغییر دولت وارد خیر پنچم شدیم که شرایط دشواری بود، به شکلی که مصرف رمدسیور ظرف ۷۲ ساعت ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد.

«محمد رضا شانه ساز» رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری که به شکل مجازی برگزار شد، با اشاره به خدمات سازمان غذا و دارو در ایام شیوع کرونا، بیان کرد: با شروع کرونا به محض اینکه گفته شد داروی رمدسیو بر بهبود کرونا اثر دارد، ما به کشور تولید کننده تبدیل شدیم و حتی ماده اولیه آن را خودمان تولید کردیم، همچنین به تولید برخی داروهای دیگر هم پرداختیم که سومین کشور تولید کننده‌ی رمدسیور شدیم.

وی ادامه داد: اینها باعث افتخار ما است که با سیاست برخی در تضاد است، مثل برخی تجار، البته ما تجار پاک دستی هم داشتیم که برای کاهش فشار بر سلامت کشور تلاش کردند، ما طبق سیاست کلان جلو رفتیم و جلوگیری از واردات برخی داروها به دلیل تولید مشابه آن به ضرر برخی تمام شد.

شانه ساز افزود: همچنین اتفاقات اخیر که افتاد و در فاصله‌ی بین دو دولت وارد خیر پنچم شدیم که شرایط دشواری بود، به شکلی که مصرف رمدسیور ظرف ۷۲ ساعت ۱۰ برابر افزایش پیدا کرد.

وی گفت: همینطور افزایش داروهای دیگر راهم داشتیم، اما تا الان ۷ پلتفرم مختلف واکسن را که در مراحل مختلف مطالعات هستند را داریم که تا الان دو مورد از آنها مجوز از سازمان غذا و دارو هم گرفته است، با این وجود برخلاف برخی از صحبت‌ها برای واردات واکسن از هیچ تلاشی فروگذار نکردیم.

منبع: ایلنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!