جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۵۹۱۷

سه میلیون سرم وارد کشور شد

سه میلیون سرم وارد کشور شد
رییس سازمان غذا و دارو گفت: سه میلیون سرم از طریق حمل و نقل دریایی و زمینی وارد کشور شده و در داروخانه ها در حال توزیع است.

محمدرضا شانه ساز روز دوشنبه در یک نشست مجازی، افزود: با توجه به کمبود سرم در کشور به دلیل افزایش مبتلایان به کرونا و بالا رفت مصرف آن در مراکز درمانی، امکان وارد کردن سرم به دلیل حجیم بودن از طریق هوایی و گران بودن آن ممکن نبود به همین دلیل فورا از طریق زمینی و دریایی واردات صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در حال حاضر توزیع سرم به دقت در داروخانه ها انجام می شود و تمامی واردات سرم از منابع تایید شده بوده و نیاز به انجام آزمایش خاص ندارند.

شانه ساز توضیح داد: سرم هایی که از منابع تایید نشده توسط برخی از شرکت ها وارد می شوند نیاز به آزمایشات و بررسی ویژه دارند به همین دلیل باید از منابع تایید شده وارد شوند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: در بازدید از انبارهای گمرک در خصوص داروهای وارد شده، بسیاری از داروهای این انبارها مورد نیاز کشور نبوده و برخی داروها از جمله رمدسیویر سریعا ترخیص و در اختیار داروخانه ها قرار گرفت.

به گفته شانه ساز، اکنون تا سه ماه ذخیره داروی رمدسیویر در کشور موجود است و بازار از لحاظ سرم و این دارو دارای ثبات قابل قبولی است.

وی افزود: مصرف سرم اکنون در کشور ۱۰ برابر شده و در پیک پنجم کرونا مراجعان بیماران کرونایی به مراکز درمانی افزایش یافت و به تبع آن نیاز به سرم نیز زیاد شد.

وی تصریح کرد: داروهای تجویز شده بیماران کرونایی توسط برخی از پزشکان مطابق دستورالعمل علمی نیست و نابجا مصرف می شود، به همین دلیل افزایش نیاز نابجا به داروها که از سوی برخی از افراد و تشکل ها بخاطر منافع شخصی و صنفی خود مطرح می شد، باعث بروز مشکلاتی شده است.

وی با اشاره به تفاوت فرایند تولید داروها اضافه کرد: فرایند تولید داروی رمدسیویر ۱۵ تا ۲۰ است و نباید شاهد مصرف بی رویه آن باشیم.

شانه ساز تاکید کرد: ایران سومین کشور دنیا در تولید داروی رمدسیویر است و مواد اولیه آن را نیز تهیه می کنیم.

وی اظهار داشت: با بروز بیماری کرونا تولید روزانه‌ ۱۵۰ هزار ماسک در کشور به ۴۵ میلیون در روز افزایش یافت و این افتخار بزرگ برای اقتصاد کشور است.

شانه ساز تصریح کرد: ۹۲ درصد سهم کالاهای سلامت محور در حوزه دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک بوده و عزم جدی وزارت بهداشت حمایت از تولید داخلی و کاهش واردات است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در این راستا ۳۰ درصد ارز برای واردات کاهش  و ۱۰ درصد ارزبری به نفع تولید داخل دارو، تجهیزات پزشکی و شیرخشک افزایش داده شده که این ها گام هایی در حمایت از تولید داخل است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!