سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۵۹۰۷

اعلام نتایج بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا پیش از تاسوعا و عاشورا

اعلام نتایج بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا پیش از تاسوعا و عاشورا
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از اعلام نتایج بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی تا پیش از تاسوعا و عاشورا خبر داد.

"احمد حسین فلاحی" سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره نتایج بررسی وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و وزارت علوم اظهار داشت: روز شنبه ۲۳ مرداد ماه در واقع روز اولی بوده که حسین باغگلی به مجلس آمد و صحبت‌هایی در صحن کمیسیون‌ها مطرح شد.ایشان برنامه‌هایی ارائه داده است که باید بررسی شود و اینها به جمع‌بندی نیاز دارد. ضمن اینکه کمیسیون‌های مختلف هم باید در این زمینه نظر بدهند و آن‌ها هم بررسی لازم را داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید ببینیم که نظر کمیسیون‌ها و جمع‌بندی‌ها از توانمندی وی چه خواهد بود، بنابراین هنوز نمی‌توانیم قضاوت قطعی داشته باشد.

فلاحی در واکنش به اینکه از میان فرهنگیان بعضا شنیده می‌شود که مخالف وزیر پیشنهادی هستند، گفت: شنیده‌ها از مخالفت فرهنگیان درست است، من نیز عنوان کردم که باید رضایت فرهنگیان جلب شود زیرا قرار است که وزیر آموزش و پرورش با آن جامعه کار کند اما مجلس بر اساس رسالت خود عمل می‌کند؛ در واقع مجلس برنامه محور است و توانمندی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را می‌بیند.حال ممکن است آموزش و پرورش مخالفت کند یا رسانه‌های جمعی واکنشی داشته باشند، بنابراین باید وزیر مربوطه اقناع‌سازی کرده و جامعه را آگاه کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لذا نمی‌توان گفت چون گروهی مخالف وزیر پیشنهادی هستند پس در مجلس هم پذیرفته نشود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش طرح‌های متعددی ارائه داده است، ارزیابی مجلس از برنامه‌های ایشان چیست؟ گفت: در این برنامه‌ها نقاط مثبت و مورد انتظار ما زیاد بود. باید ببینیم در جمع‌بندی نظر نهایی چه خواهد شد. اکنون نمی‎توانیم نظر نهایی را اعلام کنیم.

وی در واکنش به ارزیابی‌های مجلس از وزیر پیشنهادی علوم خاطر نشان کرد: درباره آقای زلفی گل هم همین رویه برقرار است و کمیسیون تقریبا نسبت به او رضایت داشته است، همچنین سوالاتی داشتند که نسبت به آن پاسخ داده شد. کمیسیون‌های دیگر هم باید با آقای زلفی‌گل مذاکره کنند تا در نهایت ببینیم چه نتایجی حاصل خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره زمان اعلام نتایج بررسی وزرای پینشهادی گفت: تا قبل از روزهای تاسوعا و عاشورا باید یک جمع‌بندی صورت بگیرد که انشالله برای رای گیری زودتر کارها انجام و کابینه تشکیل شود.

این نماینده مجلس درباره اقدامات مهمی که وزیرهای پیشنهادی باید در وهله اول در دستور کار خود قرار دهند، گفت: بازسازی و انتصاب مدیران تحولگرای جهادی با تفکر انقلابی که معتقد به سند تحول بنیادین باشند یکی از محورهایی است که وزیر آینده باید در انتصاب مدیران خود به آن توجه کند.

فلاحی با تاکید بر اینکه نظام مدیریت در وزارت خانه‌های ما باید بازسازی شود، گفت: بدون نیروهای کارآمد با این ویژگی‌ها هیچ حرکتی در وزارت خانه‌های مورد نظر امکان‌پذیر نخواهد بود. به زور کلی نظام مدیریت باید بازسازی شوند

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در واکنش به اینکه بعضا این گمانه زنی وجود دارد که با ورود حسین باغگلی به آموزش و پرورش، مدارس غیردولتی افزایش خواهند یافت، گفت: وی این موضوع را تایید نکرده است و چنین کاری هم تا کنون انجام نداده است.

منبع: ایلنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!