سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ 19 March 2024
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۵۴۳۰

پذیرش بیش از ۱۸ هزار دانشجو در دوره روزانه

پذیرش بیش از ۱۸ هزار دانشجو در دوره روزانه
در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر بر اساس سوابق تحصیلی‌شان، جذب دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی می شوند که از این تعداد بیش از ۱۸ هزار نفر در دوره روزانه تحصیل خواهند کرد.

کارنامه اولیه داوطلبان کنکور۱۴۰۰ بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و فرایند انتخاب رشته برای همه متقاضیان (برای انتخاب کدرشته محل‌های با آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی بدون آزمون) در قالب یک فرم و با حق انتخاب حداکثر تا ۱۵۰ رشته محل انجام می‌شود.

فرایند انتخاب رشته‌های با آزمون و بدون آزمون جداگانه نخواهد بود و متقاضیانی که در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون (روزهای ۹ تا ۱۲ تیر) بودند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته های پذیرش صرفا با سوابق تحصیلی ندارند و می‌توانند در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است تا ۱۵۰ کدرشته محل از دفترچه راهنمای انتخاب رشته انتخاب کرده و در فرم انتخاب رشته درج کنند.

متقاضیانی که قبلاً در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند براساس اطلاعیه چهارشنبه ۱۳ مرداد، از روز پنجشنبه ۱۴ مرداد تا روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در رشته‌هایی که پذیرش آنها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است براساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های پذیرش براساس سوابق تحصیلی اقدام کنند.

در صورتی که فردی هم نسبت به انتخاب رشته در مرحله انتخاب رشته‌های با آزمون و رشته های صرفاً براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام کرده و هم در مرحله ثبت نام برای رشته‌های صرفا براساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته برای این رشته ها کند، ثبت نام و انتخاب رشته وی در رشته های صرفا براساس سوابق تحصیلی باطل خواهد شد و هزینه پرداختی وی نیز مسترد نخواهد شد.

تعداد ۱۸ هزار و ۱۶۳ در دوره روزانه، ۴۹۵۱ در نوبت دوم شبانه، ۱۷۱ هزار و ۸۵۰ در دانشگاه پیام نور، ۳۲۲ در مناطق محروم، ۱۲۹ هزار و ۶۰۶ در موسسات غیرانتفاعی، ۶۳۵ در پردیس خودگردان، ۱۶۱۰ مجازی، ۱۹۱۳ مجازی غیرانتفاعی نفر بر اساس سوابق تحصیلی در دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش خواهند شد.

به طور کلی در  سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر به صورت سوابق تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی پذیرش پذیرش می شوند.

بر این اساس تعداد ۵۳۴ هزار و ۹۱۹ نفر به صورت( باآزمون و با سوابق تحصیلی) در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خواهد شد که با احتساب پذیرش ۴۵۸ هزار و ۳۱۵ نفر به  صورت ( باآزمون و با سوابق تحصیلی) توسط دانشگاه آزاد اسلامی ۹۹۳ هزار و ۲۳۴ نفر می باشد

منبع: ایسنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر
زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!