سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۵۳۹۰

تعطیلی مدارس تبعات زیادی دارد

تعطیلی مدارس تبعات زیادی دارد
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تمایل آموزش و پرورش بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه، است، تعطیلی مدارس تبعات زیادی دارد.

علیرضا کمرئی افزود:  با توجه به اینکه حدود ۱۸ ماه تجربه زیستن در کرونا را داریم و فعالیت آموزشی و تربیتی را در دوران کرونا تجربه کردیم متاثر از این شرایط و رویکردهای جهانی نسبت به بازگشایی مدارس باید شرایطی را مهیا کنیم که سیستم آموزشی و دانش‌آموزان بیش از آنچه که امروز آسیب دیدند، آسیب نبینند.

وی ادامه داد:تمایل آموزش و پرورش بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه در کنار حفظ سلامت آنان بوده است.

وی با بیان اینکه بنابراین آموزش و پرورش از مدت‌های دور تلاش کرد که به هر نحوی که شده دانش‌آموزان را به مدرسه فرا بخواند افزود: ادامه روندی که  از اوایل بهار امسال در جامعه شکل گرفت و گفت و گوهایی که درباره بهداشت جامعه و وزارت آموزش و پرورش در حال شکل گرفتن است تمایل آموزش و پرورش بازگرداندن دانش‌آموزان به مدرسه در کنار حفظ سلامت آنان بوده است در کنار سلامت حرفه‌ای موضوع آثار و تبعات تعطیلی مدارس باید بررسی شود آموزش و پرورش معتقد است دوره طولانی تعطیلات تبعات جبران ناپذیری برای دانش‌آموزان از حیث یادگیری و مسائل تربیتی به‌دنبال دارد.

تعطیلی مدارس تبعات زیادی دارد

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: تامین سلامت دانش‌آموزان فقط سلامت جسمی و خطرات ناشی از تهدید کرونا نیست تعطیلی مدارس نیز از نظر روانی و جسمانی به دلیل بی تحرکی دانش‌آموزان می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد.

کمرئیًاصل موضوع را بازگشایی مدارس دانست و درباره سناریوهای بازگشایی مدارس اظهار داشت: اجرای برخی از سناریوها ضعیف است این که دانش‌آموزان مانند گذشته در تمام ساعات به مدرسه بروند این موضوع مطلوب ما است چرا که آموزش جبران می‌شود اما سناریویی که می‌تواند آثار مثبتی داشته باشد این است که با واکسینه کردن معلمان از نهم تا بیست و پنجم مردادماه بتوانیم شرایط شرایط را برای معلمان ایمن کنیم.

وی با اعلام اینکه تمام کادر آموزشی، معلمان و رانندگان سرویس مدارس تا پایان شهریورماه واکسینه خواهد شد درباره این موضوع که دانش‌آموزان باید مهرماه در کنار یکدیگر بنشینند و آیا این موضوع خطرناک نیست افزود: مراجع بهداشتی را درباره بازگشایی مدارس صاحب‌نظر می دانیم. این موضوع به تحلیل افراد کارشناس برمی‌گردد اما می‌توانیم ترکیبی از آموزش‌های حضوری و غیر حضوری را داشته باشیم و یا پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما در بازگشایی مدارس باید در پروتکل‌های بهداشتی توصیه‌هایی را مورد تاکید قرار دهیم؛ با رعایت فاصله‌های اجتماعی، کاهش زمان آموزش و کاهش دفعات حضور در آموزش می‌تواند به ما برای حضور دانش‌آموزان در مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کمک کند.

کمرئی گفت: شرایط را به سمتی می‌بریم که مدارس بازگشایی شود امروز نگاه آموزش و پرورش همسو با حوزه بهداشت است. مطلوب ما این است که تمام مقاطع تحصیلی حضوری باشند اما باید به زمان بازگشایی نزدیک شویم ممکن است این موضوع با اولویت مقاطع تحصیلی باشد.

جزییات واکسیناسیون فرهنگیان

معاون وزیر آموزش و پرورش  با اعلام اینکه تمام معلمان مدارس واکسینه می شوند،  یادآور شد: در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، حوزه‌های بهداشتی این موضوع را اجرا می‌کنند و در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی وزارت بهداشت از امکانات آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

کمرئی ادامه داد: آموزش و پرورش دغدغه سلامت را در کنار تعلیم و تربیت دارد و نگران هستیم که با افت تحصیلی دانش‌آموزان روبرو نشویم. اما دوری از مدرسه به شدت به دانش‌آموزان آسیب می‌زند

منبع: ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!