جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۵۳۲۴

ایجاد اشتغال پایدار در کشور با شکستن حلقه فقر

ایجاد اشتغال پایدار در کشور با شکستن حلقه فقر
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شکستن حلقه فقر تنها با ایجاد اشتغال و البته اشتغال پایدار تنها با استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدور است.

 «محمد شریعتمداری» با حضور در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور درباره اقدامات انجام شده در این سازمان طی سال گذشته، اعلام کرد: یکی از خصوصیات سازمان فنی و حرفه‌ای این است که معاونان آن را بانوان تشکیل می‌دهند و در واقع تحول اساسی سازمان استفاده از جوانان شایسته و بانوان است.

وی تصریح کرد: کار ترویجی و فرهنگی در زمینه مهارت با توجه به اینکه شعار اصلی ما بحث نهضت مهارت افزایی است، بدون حضور صنعتگران و کارآفرینان که دارای مهارت هستند امکان پذیر نیست و آموزش‌های ما در زمینه‌های گوناگون نیز روند مهارت را طی می‌کند.

وزیر تعاون با اشاره به تغییر بازار کار در جهان بیان کرد: پوست اندازی بازار کار در جهان ما را به سمت مهارت‌افزایی هدایت می‌کند و مراکز صنعتی متوجه شدند که با اداره سنتی و بدون مهارت‌افزایی امکان ادامه کار ندارند.

وی افزود: بحث اینترنت اشیاء، بلک چین و هوش مصنوعی از مسائلی است که امروزه برای پیشرفت فعالیت‌ها و کارها نمی‌توان انکار کرد و ما تلاش کردیم در کنار فعالیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای درحوزه بخش آی تی و بخش‌های بلک چین و هوش مصنوعی را نیز تاسیس کنیم و در این خصوص بنیاد هاب را راه‌اندازی کردیم.

شریعمتداری در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه مهارت‌افزایی در آموزشگاه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها گفت: با وجود شیوع بیماری کرونا میزان آموزش در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای با ۳۶ هزار نفر آموزش بیشتر در مراکز آموزش و پرورش و کاردانش انجام شد و در مجموع ۲۰۴ هزار نفر در آموزش و پرورش در بخش‌های کاردانش و فنی و حرفه‌ای آموزش دیدند.

وی تاکید کرد: توسعه مشارکت در مهارت آموزی موضوع مهمی است، و باید تلاش کنیم فعالیت‌های سازمان در سطوح پایین و خاص و ویژه به مردم سپرده شود و دولت به عنوان مشوق، ناظر و هادی نقش خود را ایفا کند.

وزیر تعاون گفت: نقش آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت در افزایش بهره‌وری کشور امر مهجوری در کشور است و اینکه در سازمان اداری با داشتن مهارت می‌توان بهره‌وری بالایی داشته باشیم و باید به این موضوع توجه شود و در کنار آن ارتقای بهره‌وری، توجه به فعالیت حرفه‌ای و استانداردهای آن امر مهمی است که در این دولت انجام شد.

وی با اشاره به مساله استفاده از امر مهارت در حل مشکلات بازنشستگان اجتماعی گفت: این موضوع در دستور کار وزارت تعاون بود، همچنین تلاش کردیم افرادی که دارای معلولیت هستند با بالا بردن سطح آموزش‌ها و شکوفا کردن استعدادهای درون آنها با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و بهزیستی از اهدافی بود که پیگیری کردیم.

شریعتمداری گفت: بحث مهارت در روستاها و عشایر امر مهمی است که به آن نیز پرداخته شده است و امیدواریم در دولت آینده نیز به این موضوع توجه شود و در این زمینه همکاری خوبی بین وزارت تعاون و صندوق عشایر و روستایی برقرار است.

وی درزمینه مهارت آموزی سربازان نیز گفت: سربازان بخشی از دوره زندگی خود را در دوره آموزش نظامی در پادگان‌ها می‌گذرانند و چنانچه علاوه بر آموزش‌های نظامی، آموزش مهارت نداشته باشند زمان آنها به بطالت گذرانده شده است و در این دوره سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با ارائه آموزش مهارتی امکان یافتن شغل مناسب را برای آنها فراهم می‌کند و این اقدام در حال انجام است و توسعه آموزش‌ها در این بخش ادامه دارد.

وزیر تعاون اظهارداشت: موضوع نقش فعالیت های فنی و حرفه‌ای در توسعه کارآفرینی نیز مغفول نمانده است و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تاکید کرد : شکستن حلقه فقر تنها با ایجاد اشتغال و البته  اشتغال پایدار تنها با استفاده از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدور است.

شریعتمداری تصریح کرد: اگر نگاه بخشی در دولت به نگاه‌ عمومی‌تر تبدیل شود در آینده قدم‌های خوبی برداشته می‌شود.

وی در پایان گفت: مهمترین  بخش توسعه در جهان توسعه انسانی است و توجه به نیروی انسانی امر لازمی است و در دانشگاه‌ها این اقدام انجام می‌شود اما باید به صورت ویژه به این موضوع بپردازیم. با وجود همه تلاش‌ها و کمک‌ها در زمینه کادر و مربیان فنی و حرفه‌ای امیدوارم قدم‌های مثبتی را برداریم

منبع: ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!