پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۴۵۲۲۳

نیکزاد: کم کاری‌های گذشته در خوزستان جبران شود

نیکزاد: کم کاری‌های گذشته در خوزستان جبران شود
نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان کم کاری‌های گذشته در خوزستان را جبران کنند، اگر این آسیب شناسی ها قبل از اینکه به نقطه بحرانی برسد توسط دولت مردان پیگیری می شد مشکلات مردم به طور محسوس کاهش می یافت.

 علی نیکزاد ثمرین نایب رییس مجلس شورای اسلامی در آغاز نشست علنی امروز  ضمن تبریک عید غدیر گفت: به تعبیر رهبر انقلاب مساله غدیر متعلق به همه مسلمانان است، زیرا به معنای حاکمیت عقل، فضیلت و ولایت الله است. غدیر نشان دهنده اهمیت ولایت در حکمرانی اسلامی است. انقلاب اسلامی و نعمت ولایت فقیه ثمره تفکر غدیر در ایران اسلامی است و امروز می بینیم این فرهنگ مترقی توانسته است موجبات رشد امت اسلام را فراهم کند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میراث غدیر و فرهنگ علوی باید سرلوحه توجه و تمرکز کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در همه سطوح قرار گیرد،گفت: گرامیداشت واقعه غدیر با بسط و گسترش عدالت در جامعه اسلامی امکانپذیر است.

نماینده مردم اردبیل گفت: اگر در سال‌های گذشته به این درس کلیدی از مکتب علی(ع) مکتب توجه جدی می شد بسیاری از مشکلات که امروز در کشور با آن دست و پنجه نزرم می کنیم نبود. اگرامکانات کشور عادلانه توزیع می شد و سرمایه گذاری دولت در بخش های مختلف به صورت متوازن اتفاق می افتاد و به طور شایسته به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه  اقتصاد مقاومتی توجه می شد امروز خوزستان عزیز و ولایتمداردچار مشکلات نبود. 

نیکزاد با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از سال گذشته پیش از اینکه مشکل آب در خوزستان  بحرانی شود به موضوع ورود داشت گفت: در نخستین روزهای  فعالیت مجلس عده ای از نمایندگان به غیزانیه سفر کردند و در جلسات که در مجلس برگزار کردیم تذکرات  لازم را به مسوولان مربوطه دادند.

وی خاطر نشان کرد: در حیطه قانون گذاری، اصلاحاتی که در بودجه انجام شد اعتبارات خوزستان از ۲ هزار میلیارد تومان  به ۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافت .هزار و ۷۵۰  میلیارد تومان به فاضلاب اهواز اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: وزارت نفت مکلف شد تا هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات خوزستان هزینه کند. هزار و ۶۰ میلیارد تومان برای راه روستایی آب و فاضلاب و احداث شبکه آبی و تنش آبی اختصاص داده شد. اعتبارات رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان ۴۰ میلیون یورو افزایش یافت و در تبصره ۳ بودجه  سال ۱۴۰۰، مجوز استفاده از فایناس خارجی برای  حل این مشکلات داده شد، اما بر اثر بی توجه ای به این موضوع دچار مشکلات شدیم . 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد:خوزستان، همان خوزستان هشت سال دفاع مقدس است که حماسه آفریدند و با تقدیم هزاران شهید، جانباز و آزاده اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمن بیفنتد و همان خوزستانی است که در تشییع  پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی حماسه آفریدند و همان خوزستانی که همیشه پای کار انقلاب  بوده است و الان نوبت مسوولان است که کم کاری های گذشته را جبران کنند. 

نیکزاد تصریح کرد: از این مشکلات در سایر استان ها هم وجود دارد. نمایندگان در نطق ها ، تذکرات و جلسات حضوری بر این موارد تاکید دارند و اگر این آسیب شناسی ها قبل از اینکه به نقطه بحرانی برسد توسط دولت مردان پیگیری می شد مشکلات مردم به طور محسوس کاهش می یافت

منبع: مهر

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!