جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۵۰۶۱

طرح تقویت امنیت غذایی در مجلس به زودی تصویب می‌شود

طرح تقویت امنیت غذایی در مجلس به زودی تصویب می‌شود
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تقویت امنیت غذایی در مجلس شورای اسلامی در مرحله بررسی نهایی قرار دارد و بزودی به تصویب می‌رسد.

سیدغنی نظری روز شنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: بر اساس این طرح همه اقدامات مربوط به تولید و توزیع  محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی محول شده تا از موازی کاری با دیگر وزارتخانه‌ها کاسته شود.

وی با بیان اینکه کشاورزان در سال‌های اخیر متحمل خسارت سنگینی شده‌اند، اظهارکرد: جبران این خسارت‌ها  نیازمند بیمه محصولات کشاورزی است که باید بیشتر فرهنگ‌سازی و خسارت‌های وارده از طریق صندوق بیمه تامین شود.

نظری ادامه داد: بیشتر خسارت‌های وارده به کشاورزان ناشی از کم‌آبی و کاهش بارندگی است بطوری‌که ظرفیت ذخیره بیشتر سدهای خاکی استان اردبیل کاهش یافته و برای جبران آن لازم است ضمن استفاده بهینه از آب به تغییر الگوی کشت توجه شود.

وی مدیریت صحیح در آبیاری اراضی و جبران کم‌آبی را ضروری دانست و افزود: با مدیریت صحیح و ارائه راهکارهای لازم برای الگوی کشت ، تشویق و ترغیب کشاورزان به کشت محصولات کم آب بر می‌توان جلوی کم‌آبی را گرفت ، ضمن اینکه باید اعتراف کرد مدیران در این موارد بی‌توجهی کرده‌اند.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی چاه‌های غیرمجاز در اردبیل  را علت اصلی کاهش سفره‌های آب زیر زمینی دانست و گفت: آمارهای ارائه شده درباره تعداد چاه‌های غیرمجاز درست نیست و در اردبیل بیش از ۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز وجود دارد که باید این چاه‌ها مسدود شود.

نظری با بیان اینکه توزیع عادلانه آب در اردبیل باید بیشتر مدنظر قرار بگیرد، افزود: باید نگرانی‌های کشاورزان با توزیع عادلانه آب برطرف شود.

وی حمایت دولت و مجلس از بخش خصوصی را ضروری دانست و گفت: نگرش مجلس به بخش خصوصی تقویت همه‌جانبه و بخش خصوصی و سرمایه‌گذار برای اشتغال‌زایی و تولید است که امید است در سال جهش تولید ، پشتیبانی و موانع‌زدایی شاهد تولید و اشتغال در کشور باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک‌ها باید از سرمایه‌گذاران حمایت کنند، افزود: لازم است بانک‌ها با ارائه تسهیلات بموقع حمایت خود را  از واحدهای تولیدی و صنعتی دریغ نکنند.

وی اشتغال‌زایی در روستاهای استان اردبیل را یادآور شد و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی در روستاها باید مورد توجه جدی مسئولان این استان قرار بگیرد.

نظری افزود: روستاهای مناطق جنوب استان از قطب‌های مهم گردشگری و تولید صنایع دستی هستند و ایجاد اشتغال روستایی در این بخش‌ها می‌تواند به توسعه اقتصادی و اجتماعی مردم کمک کند.

نماینده مردم شهرستان خلخال در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی پایاب سد گیوی قوت گرفته است، گفت: یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان کوثر تکمیل پایاب سد گیوی است که پس از جذب منابع مالی لازم عملیات اجرایی آن شتاب گرفته است.

وی افزود: برای تکمیل این پروژه ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شده است که در صورت تکمیل اراضی کشاورزی شهرستان کوثر زیرپوشش آبیاری قرار می‌گیرد.

در این جلسه مشکلات کشاورزان و دامداران مورد بررسی قرار گرفت

منبع: ایرنا

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!