پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۴۴۸۳۲

شکایت مجلس از برخی وزرای دولت به قوه قضائیه

شکایت مجلس از برخی وزرای دولت به قوه قضائیه
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: تعدادی از نمایندگان از وزرای جهاد کشاورزی، صمت و رئیس بانک مرکزی به دلیل عدم اجرای قوانین برای تامین خوراک دام به قوه قضائیه شکایت کردند.

علیرضا نظری نماینده خمین با اشاره به مشکلات دامداران در تامین خوراک دام گفت: صنعت دامپروری به طور مستقیم با سفره مردم در ارتباط است و هرگونه آسیب به این صنعت، باعث افزایش هزینه‌های خانواده‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: دامداران به علت عدم توانمندی مالی جهت تأمین آذوقه، دام‌های مولد و صغیر خود را به کشتارگاه می‌برند. این روند در آینده‌ای نه چندان دور موجب افزایش بی‌رویه قیمت گوشت و محصولات لبنی شده و در صورت عدم مدیریت صحیح، کشور را از مسیر خودکفایی به مسیر واردات هدایت می‌کند.

وی با اشاره به مکاتبات متعدد مجلس با دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای رفع مشکلات دامداران اظهار داشت: دامداران کشور نیازمند به حمایت جدی دولت می‌باشند اما متأسفانه شرایط نشانگر آن است که توجه جدی به مطالبات و مشکلات این صنعت وجود ندارد.

نظری ناکارآمدی مدیران در وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صمت و بانک مرکزی را عامل معضلات عظیم دامداران و نابودی زندگی و کسب و کار آن‌ها خواند و گفت: تعدادی از نمایندگان طبق ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس بانک مرکزی به قوه قضائیه شکایت کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد جزئیات این شکایت گفت: نمایندگان در مورد نقض و اجرای ناقص؛ قانون تشکیل وزارت جهاد کشاورزی، قانون نظام جامع دامپروری کشور، قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی، قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی در مورد قیمت گذاری، تأمین نهاده‌های دامی، عدم حمایت از دامداران، از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و رئیس بانک مرکزی به قوه قضائیه شکایت کردند

منبع: مهر

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!