جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۴۴۷۱۰

اعلام آمادگی روسیه برای برگزاری مذاکرات راهبردی با آمریکا

اعلام آمادگی روسیه برای برگزاری مذاکرات راهبردی با آمریکا
آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا گفت: مسکو و واشنگتن برای جلوگیری از جنگ و درگیری باید با یکدیگر مذاکره کنند.

آنتونف روز سه شنبه در مطلبی در شبکه اجتماعی فیس بوک نوشت: ما معتقدیم که تمام تلاش های ممکن را باید بکار بگیریم تا مناقشه مسلحانه با آمریکا رخ ندهد که در آن صورت احتمال دارد به جنگ هسته ای کشانده شود. 

سفیر روسیه در ادامه خاطرنشان کرد: روسیه به خدمات یا کمک آمریکا نیازی ندارد اما برای بنای روابط سودمند متقابل نیاز به احترام متقابل وجود دارد. 

وی افزود: در شرایط پرتلاطم جهانی، ما (روسیه و آمریکا) باید یاد بگیریم که برای تامین امنیت و رفاه مردم دو کشور با یکدیگر همکاری کنیم و طرف روسی برای اقدامات در این عرصه آمادگی دارد.

سفیر روسیه در واشنگتن گفت: ما بر این باور نیستیم که اجلاس سران روسیه و آمریکا در ژنو امکان برای بهبودی قابل توجه روابط دو کشور را فراهم ساخت.

وی در همین حال خاطرنشان کرد که به رغم شرایط و فضای منفی روابط دو کشور که رسانه های آمریکایی پیش از اجلاس سران روسیه و آمریکا به آن دامن زده بودند، این اجلاس در فضای آرام و کاری و سازنده برگزار شد.

وی ادامه داد: با وجود حفظ اختلافات میان سران دو کشور، دو طرف در مورد ضرورت تلاش برای نزدیک کردن مواضع و کاهش رویارویی در روابط دوجانبه توافق کردند. 

 روسیه برای برگزاری مذاکرات راهبردی با آمریکا آماده است

آنتونف گفت که روسیه برای برگزاری مذاکرات برای ثبات راهبردی در سطح معاونان وزیر خارجه بین روسیه و آمریکا در هفته های آینده  امیدوار است. 

وی تصریح کرد: هدف گفت و گوهای راهبردی بین روسیه و آمریکا باید رسیدن به سطح جدید همکاری بین دو کشور با توجه به عوامل موجود باشد.

وی افزود: رفع نگرانی های دو طرف در عرصه ثبات راهبردی باید در مرکز توجه مذاکرات راهبردی روسیه و آمریکا باشد.

ثبات راهبردی به مسائل موشکی و هسته ای مربوط می شود که از مهم ترین مسائل مورد اختلاف بین روسیه و آمریکا است. 

 سفیر روسیه همچنین معتقد است که یکی از موضوعات اولویت دار در همکاری روسیه و امریکا، مساله امنیت سایبری است. 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات منابع امریکایی، بخش عمده حملات سایبری در جهان از خاک آمریکا صورت می گیرد. در سال ۲۰۲۰ میلادی ۴۵ حمله سایبری به مراکز روسی انجام گرفت که ۳۵ مورد از آمریکا بود. 

 سفیر روسیه در بخش دیگری از مطلب خود گفت که روسیه امیدوار است قطعنامه جدیدی که در شورای امنیت در مورد سوریه تصویب شده است به حل و فصل سیاسی مسائل این کشور کمک کند. 

منبع: ایرنا

 
برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!