جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۴۴۸۷

ظریف: امروز مردم و رهبران افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند

ظریف: امروز مردم و رهبران افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند
وزیر امور خارجه ایران بازگشت به میز مذاکرات بین الافغانی را بهترین انتخاب از سوی رهبران و جریان‌های سیاسی عنوان کرد و اظهار داشت: امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند.

به گزارش فراز، اجلاس گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با حضور نمایندگان دولت افغانستان، شخصیت‌های عالی جمهوریت و هیات عالی سیاسی طالبان به میزبانی جمهوری اسلامی ایران در وزارت امور خارجه برگزار شد. 

محمد جواد ظریف در افتتاحیه این نشست با اشاره به شکست ایالات متحده آمریکا در افغانستان و حضور بیش از دو دهه در این کشور که موجب خرابی‌های بسیاری شده است خاطر نشان ساخت: امروز مردم و رهبران سیاسی افغانستان باید برای آینده کشورشان تصمیمات دشوار اتخاذ کنند.

وزیر امور خارجه با اشاره به نتایج نامطلوب ادامه منازعات در افغانستان، بازگشت به میز مذاکرات بین الافغانی و تعهد به راهکارهای سیاسی را بهترین انتخاب از سوی رهبران و جریان‌های سیاسی افغانستان دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به روند گفت و گوها میان جناح‌های موجود به منظور حل و فصل مناقشات و بحرانهای جاری در آن کشور اعلام کرد.

ظریف همچنین بر تعهد جمهوری اسلامی ایران جهت کمک به توسعه همه جانبه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی افغانستان پس از برقراری صلح تاکید کرد.

شایان ذکر است رهبری هیات جمهوری اسلامی افغانستان در این دور از مذاکرات را یونس قانونی، وزیر امور خارجه پیشین افغانستان و رهبری هیئت مذاکراتی گروه طالبان را عباس استانکزی، معاون دفتر این گروه بر عهده دارند.

ساعتی قبل «سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه صبح امروز چهارشنبه در حساب کاربری خود در توییتر از حضور هیات‌هایی از افغانستان در ایران خبر داده بود و نوشت: «تهران میزبان همزمان چهار هیات افغان ۱- هیات کمیسیون فرهنگی پارلمان افعانستان ۲- هیات عالی رتبه سیاسی طالبان ۳- هیات عالی‌رتبه سیاسی جمهوریت ۴- هیات عالی ناظر بر روند تثبیت هویت اتباع.» 

سخنگوی دفتر طالبان در قطر هم با انتشار توییتی نوشت: سفر هیات طالبان به تهران به دعوت رسمی مقامات ایران صورت میگیرد و ریاست آن برعهده «شیرمحمد عباس استانکزی» است.

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!