پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۴۴۱۷۱

میزان افزایش تولید نفت احتمالا کمتر از کمبود عرضه در بازار

میزان افزایش تولید نفت احتمالا کمتر از کمبود عرضه در بازار
با وجود این انتظار که گروه اوپک پلاس در ماههای آینده میزان عرضه نفت را افزایش خواهد داد، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) قصد دارد میزان عرضه به مشتریان قراردادی خود برای بارگیری در سپتامبر را کاهش دهد.

به گزارش فراز، آرگوس گزارش کرد ادنوک به خریداران اطلاع داده است که عرضه گریدهای نفتی برای بارگیری در سپتامبر را به میزان ۱۵ درصد کاهش خواهد داد.

از سوی دیگر چهار منبع آگاه از برنامه های ادنوک به رویترز اظهار کردند که این غول نفتی دولتی میزان عرضه نفت به مشتریان قراردادی در آسیا را به میزان ۱۵ درصد در سپتامبر کاهش می دهد.

کاهش گزارش شده برای سپتامبر بالاتر از کاهش پنج درصدی عرضه نفت ادنوک برای بارگیری در اوت خواهد بود.

طبق گزارش آرگوس، میزان عرضه همه گریدهای نفتی که از سوی امارات متحده عربی عرضه می شوند شامل موربان، ام لولو، داس بِلِند و آپرزاکوم برای بارگیری در سپتامبر ۱۵ درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

ادنوک برآورد کرده که میزان نفت موجود برای صادرات در ژوییه ۱.۰۷ میلیون بشکه در روز و در اوت ۱.۱۰۵ میلیون بشکه در روز خواهد بود. امارات متحده عربی در فاصله سپتامبر ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ میزان نفت موجود برای صادرات را به ۱.۱۳ میلیون بشکه در روز برای هر یک از این ماهها افزایش خواهد داد.

کاهش گزارش شده از سوی امارات متحده عربی درست چند روز پیش از نشست وزیران اوپک پلاس اعلام شده که قرار است طی آن درباره تسهیل محدودیت عرضه از اول اوت به بعد تصمیم گیری شود.

تحلیلگران و معامله گران در نظرسنجی هفته گذشته بلومبرگ اعلام کردند انتظار می رود وزیران اوپک پلاس در نشست اول ژوییه با افزایش بیشتر تولید موافقت کنند اما میزان افزایش تولید احتمالا کمتر از کمبود عرضه در بازار خواهد بود.

بر اساس گزارش اویل پرایس، پیش بینی ها برای افزایش تولید اوپک پلاس در ماه اوت حدود ۵۱۰ هزار بشکه در روز است که تقریبا معادل یک چهارم از کمبود جهانی عرضه است که خود اوپک پلاس برای این ماه پیش بینی کرده است.  

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!