جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۴۰۰۹

احتمال شیوع دلتا کرونا ویروس از آفریقای جنوبی

احتمال شیوع دلتا کرونا ویروس از آفریقای جنوبی
دبیرکل سازمان بهداشت جهانی از کشورها به خاطر عدم تمایل در به اشتراک گذاشتن واکسن کرونا با کشورهای کم‌درآمد، انتقاد کرد و گفت: وضعیت شیوع کرونا در آفریقا، بسیار خطرناک است چرا که نوع دلتاکروناویروس در سطح جهانی گسترش می‌یابد.

به گزارش فراز، تدروس آدهانوم، دبیرکل سازمان بهداشت جهانی گفت: وضعیت در آفریقا جایی که موارد ابتلای جدید به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در هفته گذشته نسبت به هفته ماقبلش ۴۰ درصد افزایش داشت، بسیار خطرناک است چرا که نوع دلتاکروناویروس در سطح جهانی گسترش می‌یابد.

وی در کنفرانسی خبری گفت: جهان ما در حال شکست است چرا که جامعه جهانی ما در حال شکست است.

تدروس که اتیوپیایی است، از برخی کشورها به خاطر عدم تمایل در به اشتراک گذاشتن واکسن کرونا با کشورهای کم‌درآمد، انتقاد کرد. وی این اوضاع را با بحران ایدز مقایسه کرد؛ هنگامی که برخی تاکید کردند که کشورهای آفریقایی قادر به استفاده از درمان‌های پیچیده نیستند.

تدروس گفت: منظور من این است که این نگرش باید در گذشته می‌ماند. در حال حاضر مشکل اصلی، مشکل تامین است، فقط کافی است به دست ما واکسن برسانید.

وی افزود: تفاوت بین داراها و ندارهاست که در حال حاضر کاملا بی‌انصافی، بی‌عدالتی و نابرابری جهان ما را آشکار می‌سازد. بیایید با آن مواجه شویم.

"مایک ریان"، کارشناس ارشد وضعیت اضطراری سازمان بهداشت جهانی گفت: بسیاری از کشورهای در حال توسعه در انجام واکسیناسیون جمعیت‌هایشان در برابر بیماری‌های مسری و واگیردار از وبا گرفته تا فلج اطفال بسیار بهتر از کشورهای صنعتی عمل می‌کنند.    

وی افزود: سطح ذهنیت استعماری که می‌گوید "ما نمی توانیم به شما چیزی دهیم چرا که می ترسیم از آن استفاده نکنید". واقعا! آن هم وسط یک پاندمی؟

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!