جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۴۳۴۳۶

روحانی: اشکال ندارد که از دولت گلایه داشته باشیم ولی راهش قهر از صندوق نیست.

روحانی: اشکال ندارد که از دولت گلایه داشته باشیم ولی راهش قهر از صندوق نیست.
رییس جمهور گفت: اینکه نقد، انتقاد و گلایه داشته باشیم، جای خودش، نگذاریم جمهوریت آسیب ببیند. اگر گله از یک نهاد یا اقدام گلایه داریم، اگر از دولت گلایه داریم، اشکال ندارد که از دولت گلایه داشته باشیم ولی راهش قهر از صندوق نیست.

به گزارش فراز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به انتخابات پیشروی ریاست جمهوری در روز جمعه اظهار داشت: اینکه نقد، انتقاد و گلایه داشته باشیم، جای خودش. جمهوریت را باید همه پاسدار بداریم. جمهوریت از یادگارهای امام راحل (ره) و از تاکیدات رهبری است. نگذاریم جمهوریت آسیب ببیند. اگر گله از یک نهاد یا اقدام گلایه داریم، اگر از دولت گلایه داریم، اشکال ندارد که از دولت گلایه داشته باشیم ولی راهش قهر از صندوق نیست. 

وی با بیان اینکه قهر با صندوق هیچ مشکلی را برای ما حل نمی‌کند، تصریح کرد: پای صندوق رفتن در این شرایط استحکام نظام ماست و قدرت ما را بیشتر می‌کند. چه فایده‌ای دارد اگر به پای صندوق نرویم؟ آثارش چیست؟ پیش وجدان خودتان بررسی کنید. 

رییس دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اشاره به قانون اساسی خاطرنشان کرد: اگر مشکلی وجود دارد، راه حل آن مشکل بازهم صندوق است، باز هم باید به اصل ۵۹ قانون اساسی متوسل شویم و پای صندوق برویم. برخی گلایه‌هایی که داریم برخی توسط مجلس، برخی توسط دولت و برخی توسط نهادهای دیگر حل می‌شود. معضلات بزرگی که در ذهن شما وجود دارد، آنهم براساس اصل ۵۹ از طریق صندوق حل می‌شود. 

باید همه اصول قانون اساسی را پاس بداریم 

روحانی با تاکید بر اجرای و پاسداری از تمام اصول قانون اساسی ابراز داشت: باید همه اصول قانون اساسی را پاس بداریم. این درست نیست که بخشی را قبول کنیم و بخشی را قبول نکنیم. ممکن است بگویید افراد دیگری می‌خواستیم ولی امروز نیستند. در بین کسانی که هستند کسی را انتخاب کنیم که به ما نزدیک‌تر است.

به گفته رییس‌ دولت تدبیر و امید، انتخاباتی که سرد باشد، مردم در آن حضور نداشته باشند و پای صندوق‌ ما خلوت باشد، کشور، نظام و ما نفع نمی‌بریم. نقد و انتقاد ما راه حل دارد. معضل در ذهن ما راه دارد. 

وی خطاب به وزارت کشور، استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها بیان کرد: این صندوق،‌ امانت مردم است. آرا حق‌الناس مردم است. نباید بگذاریم یک دانه از آرا جابه‌جا شده یا کم و زیاد شود. من به وزیر کشور صریح گفتم و چندین بار هم گفتم، وزارت کشور و همه متعهد هستند. وظیفه سختی نزد آنها است. با تمام قوا باید از آرا حفاظت کنید.

یک کلمه در مذاکرات وین دچار کندی شده است 

روحانی اضافه کرد: امیدوارم با حضور مردم جمعه خوبی در پیشرو داشته باشیم و ۲۸ خرداد در تاریخ کشور ثبت شود. ما به رای مردم احترام می‌گذاریم. 

وی به تلاش دولت دوازدهم برای بهبود وضعیت کشور اشاره کرد و یادآور شد: شرایط کشور تا پایان این دولت بهتر شده و کنترل می‌شود. در مسئله خشکسالی تمام تلاش خود را می‌کنیم، هرچند سخت‌ترین سال در ۵۰ سال اخیر است. 

رییس‌جمهور با بیان اینکه در این شرایط سخت هر روز یک افتتاح را شاهدیم، عنوان کرد: دیروز نود و یکمین تصفیه‌خانه افتتاح شد. هر هفته یک سد و تصفیه‌خانه افتتاح می‌شود. نباید بگذاریم مردم در این تابستان دچار سختی و مشکل شوند. 

روحانی با یادآوری مذاکرات وین گفت: در موضوع تحریم هم در نقطه پایان آن هستند. من نمی‌دانم یک کلمه چطور کند شده است. باید از این کلمه عبور کنیم و باید به نقطه برسد. ان‌شاالله تا پایان این دولت، این کار انجام شود و دولتی با مهار کرونا، کمترین خشکسالی و پایان تحریم در اختیار دولت بعد قرار گیرد.

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!