پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۴۳۳۵۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت:‌ با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، شرایط تامین کالا و ذخایر کشور مناسب است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت:‌ با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، شرایط تامین کالا و ذخایر کشور مناسب است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نزدیک شدن به روز انتخابات، با دعوت از مردم برای مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رای و برگزاری یک انتخابات پرشور ، بر استمرار دولت در راستای کنترل بازار و قیمت‌ها و تامین کافی کالاهای مورد نیاز کشور تاکید کرد.

به گزارش فراز، «علیرضا رزم‌حسینی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ستاد تنظیم بازار افزود: با وجود مشکلات و محدودیت‌های شدیدی که در این مدت بر کشور تحمیل شد، اما توانستیم با همکاری و همت بخش‌خصوصی و اتخاذ سیاست‌های مناسب در دولت، با واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه، شرایط قابل قبولی را در بخش تولید و صادرات ایجاد کنیم.

وی، بر تکمیل انسجام بخشی در حوزه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: همه بخش‌های تامین، نظارت، توزیع و قیمت‌گذاری و حتی تجارت خارجی محصولات کشاورزی باید به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شود و وزارت صنعت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده در این حوزه همکاری لازم را با این وزارتخانه داشته باشند.

این عضو کابینه دولت بیان‌داشت: انسجام نسبی که در این حوزه با انتقال مسوولیت‌های بخش کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی اتفاق افتاد، موجب ایجاد یک آرامش نسبی در بازار شد و این موضوع مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی و همچنین کمیسیون کشاورزی در مجلس شورای اسلامی است.

رزم‌حسینی به افزایش ۶۵ درصدی قیمت جهانی مواد غذایی اشاره کرد و افزود: در کنار افزایش قیمت جهانی مواد غذایی، موضوع خشکسالی نیز در بحث تامین و واردات کالا باید مورد توجه قرار گیرد و وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

تدوین گزارش توصیفی اقدامات تنظیم بازار برای کمک به سیاستگذاری‌های آتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به روزهای پایانی خدمتگذاری دولت دوازدهم، تدوین و تهیه یک گزارش توصیفی از اقدامات و تصمیمات این ستاد را برای ارائه به سیاستمداران دولت آینده به‌منظور کمک‌ به دولت سیزدهم در بخش تنظیم بازار موثر دانست.
وی گفت: لازم است در این زمینه یک گزارش متقن و کامل درباره آثار و نتایج مستقیم و غیرمستقیم تصمیمات و اقدامات انجام شده با توجه به شرایط حاکم در آن مقطع زمانی، تدوین شود تا دولت آینده بتواند با اشراف بیشتر بر موضوعات در این حوزه تصمیم‌گیری کند و از نقطه صفر شروع نکند.

رزم‌حسینی با اشاره به نزدیک شدن به روز انتخابات، با دعوت از مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای و شرکت در انتخابات و ابراز امیدواری از برگزاری یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری مردم، بر استمرار دولت در راستای کنترل بازار و قیمت‌ها و تامین کافی کالاهای مورد نیاز کشور تاکید کرد.

وی افزود: در این راستا همه دستگاه‌ها و بخش‌ها چه در بخش خصوصی و چه دولتی باید همکاری لازم را داشته باشند.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!