پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۳۲۸۷

روحانی: ما امنیت منطقه را برای خود و همسایگانمان تامین می‌کنیم.

روحانی:  ما امنیت منطقه را برای خود و همسایگانمان تامین می‌کنیم.
رییس جمهور با تاکید بر اینکه توان نیروهای مسلح صرفاً برای بازدارندگی و دفاع پشیمان‌کننده است، اظهار کرد: ما هیچ وقت قصد حمله یا جنگ با کشوری را نداشته‌ایم و نداریم.

به گزارش فراز، رییس جمهوری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت دفاع و الحاق ناوشکن دنا و ناو مین‌شکار شاهین به ناوگان نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه امروز کار بسیار بزرگی را وزارت دفاع به پایان رساند، اظهار کرد: قدرت پدآفندی ما از هر زمان در این دوره قدرتمندتر شده است و اس۳۰۰ وارد کشور شد. مدرنترین سلاح‌های پدافندی ساخته شد و توان موشکی ما چندین برابر شد و موشک کروز دریایی ما از ۳۰۰ کلیومتر به هزار کیلومتر افزایش برد یافت. در زمینه نیرو هوایی ساخت جنگنده کوثر و موتور هواپیما و در زمینه هوانیروز و نیروی زرهی امروز نیروهای مسلح ما خودکفا هستند و بدون نیاز به کشورهای خارجی می‌تواند از کشور دفاع کند.

روحانی با تاکید بر اینکه توان نیروهای مسلح صرفاً برای بازدارندگی و دفاع پشیمان‌کننده است، اظهار کرد: ما هیچ وقت قصد حمله یا جنگ با کشوری را نداشته‌ایم و نداریم. قدرت نیروهای مسلح ما علیه همسایگانمان نیست بلکه پشتیبان آنان هم هست و نیروی مسلح ما حافظ امنیت دریای عمان و خلیج فارس و دریای سرخ و مناطق دیگر است و ما امنیت منطقه را برای خود و همسایگان خود تامین می‌کنیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه جمهوری اسلامی از حاکمیت ملی کشورهای منطقه حمایت می‌کند، تصریح کرد: در عراق، سوریه، یمن و هرجای دیگر که تروریست‌ها خواستند حاکمیت پیدا کنند، این نیروهای مسلح ما بودند که به درخواست دولت آن کشورها به کمک این‌ها آمده‌اند و تروریسم را عقب زدند.

وی با تاکید بر اینکه ما نه به دنبال به دست آوردن سلاح کشتار جمعی و شیمیایی هستیم و نه آن را مجاز می‌دانیم، یادآور شد: این فتوای فرمانده کل قوای ماست که به کارگیری این سلاح‌ها را خلاف موازین اسلامی می‌دانند. ما قربانی سلاح‌های شیمیایی و کشتار جمعی در جنگ هستیم که از سوی عراق و با تجهیز قدرت‌های غربی علیه ما استفاده شد.

روحانی خطاب به کشورهای اروپایی و آمریکا اظهار کرد: ما برای صنعت داخلی و توانمندی داخلی خودمان دنبال انرژی هسته‌ای هستیم. اروپا و آمریکا این را به خوبی بداند که ما به دنبال سلاح هسته‌ای در صنعت هسته‌ای خود نیستیم. بله، ما می‌توانیم غنی‌سازی بالاتر هم داشته باشیم اما در عین حال دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم بلکه برای مصارف انرژی، صنعت پزشکی و دیگر بخش‌ها نیازمند هسته‌ای هستیم.

وی ادامه داد: ملت ما قدرت ایستادگی در برابر قدرت‌های بزرگ را دارد. دیدید که آن روز که لازم بود در برابر بزرگترین قدرت خارجی یعنی آمریکا ایستادیم و پهپاد آمریکایی را سرنگون و پایگاه آن‌ها را بمباران کردیم. ما قصد تنش و جنگ نداریم اما در برابر قدرت‌های خارجی هم سر فرود نخواهیم آورد.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!