جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۳۰۵۲

انتقاد روحانی از طراحی سوالات مناظره دیروز

انتقاد روحانی از طراحی سوالات مناظره دیروز
روحانی گفت: می‌توانست سؤالات دیگری هم در نخستین مناظره مطرح شود، درباره مباحث قومیت ها و مذاهب بحث نشد البته فرصت وجود دارد تا این مباحث در مناظره های دیگر مطرح شود.

به گزارش فراز، حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره سومین مناظره، گفت: مناظره خوب و گرمی بود اما در عین حال بسیاری از مسائل اقتصادی وجود داشت که باید بیشتر توضیح داده می‌شد.

وی در ادامه افزود: کاندیداها ادعاهایی که کردند و وعده‌هایی که دادند باید منابع را هم اینجا مشخص می‌کردند و به مردم اطلاع می‌دادند لذا مرتب می‌گفتند که این منابع را پیش‌بینی کرده‌ایم در حالی که ما کاملاً می‌دانیم منابع کشور چگونه و چقدر است. همچنین مجلس شورای اسلامی هم به خوبی می‌داند که منابع کشور چگونه است بنابراین وعده‌هایی که به مردم داده می‌شود باید کاملاً درست باشد و باید با صداقت و راستگویی با مردم سخن بگوییم و مردم هم هر که را دلشان خواست انتخاب کنند. 

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: ان‌شاءالله انتخابات بسیار خوب، قانونی و آرام و با امنیت را شاهد خواهیم بود.

روحانی در پاسخ به این سؤال که اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود چه برنامه‌ای دارید، گفت: اکنون سخن گفتن پیرامون این موضوع زود است، حالا به روز انتخابات برسیم و ببینیم خدا چه می‌خواهد و بعد در این خصوص صحبت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از عملکرد رسانه ملی در زمینه مناظره‌ها چیست، تأکید کرد: رسانه ملی در این راستا زحمات زیادی کشید، اشکال من در طراحی سؤالات است، چه کسی سؤالات را طراحی می‌کند؟ علی‌القاعده افرادی طراحی می‌کنند که با ستادهای رقبای ما بیشتر رفت‌وآمد دارند چون آنها بیشتر با تیم سیاسی صدا و سیما در رابطه هستند لذا به اعتقاد من باید سؤالات را یک جمع بزرگ در سطح ملی برای این چنین مناظره‌هایی طراحی کنند از جمله اساتید برجسته‌ دانشگاه‌ها و غیره که در یک مجموعه جمع شوند و سؤالات را طراحی کنند لذا سؤال را بهتر می‌توان تنظیم کرد و استفاده بیشتری هم داشت.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال که مهمترین رقیبتان در مناظره سوم چه کسی بود،‌ گفت: همه رقیب بودند و با هم رقابت می‌کردند، هفته آینده هفته داغی خواهد شد و مشارکت‌ها نیز افزایش می‌‌یابد و امیدواریم که انتخابات در دور اول به اتمام برسد.

وی خطاب به دولتمردان، گفت: عزیزان من در همه دستگاه‌ها، معاونین، وزرای محترم! در هفته‌های پیش رو با همان قدرت و با همان روحیه روز اول باید کار کنید. طرح‌ها را باید پیش ببریم و برای حل هر مشکلی که از دستمان بر می آید کوتاهی نکنیم.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این حرف‌ها و تخریب‌ها نمی تواند روحیه دولت یازدهم و دوازدهم را خراب کند، دولت یازدهمی که در برابر دنیا ایستاد و شش قدرت را آورد و به توافق رسید. دولت دوازدهمی که سه سال و نیم در برابر یک جنگ بزرگ ایستادگی کرد و پیروز شد.

روحانی با تاکید بر اینکه همه حتی دشمنان به این پیروزی اعتراف کرده‌اند، بیان کرد: بنابراین ما باید راه خود و مسیرمان را ادامه دهیم و در برابر حرف‌های دروغ هر وزیری، هر بخشی و هر سازمانی موظف است پاسخ بدهد.

وی افزود: ممکن است صدا و سیما پاسخ ما را پخش نکند، ما پاسخ خود را باید بدهیم. تاریخ آن را پخش خواهد کرد. تاریخ، صدا و سیما نیست و سعه صدر دارد و اینها را بازگو خواهد کرد. شما واقعیات و حقایق را به مردم بگویید، مردم نیز بیدار و هوشیار هستند.

رئیس جمهور در پایان گفت: امیدوارم انتخابات پرشور و خوبی پیش رو داشته باشیم که مردم به سلامت پای صندوق بروند و امیدواریم دولتی قوی‌تر از دولت یازدهم و دوازدهم تشکیل شود و مردم از آن استفاده کنند.

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!