سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۴۲۹۸۵

مهرعلیزاده: نزدیک به ۵۰ درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند

مهرعلیزاده: نزدیک به ۵۰ درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند
محسن مهرعلیزاده امزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در اولین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری که با حضور دیگر نامزدها از رسانه ملی پخش شد، مواردی را مطرح کرد .

 محورهای آن به شرح زیر است:

-با توجه به اینکه بنده برنامه مدونی که از دو سال پیش بر روی آن کار کردند و برنامه نظری و اجرایی شامل همه راهکارها در همه زمینه ها در آن وجود دارد و سه پیوست هست که پیوسته های متفاوتی در خصوص اهداف کمی و کیفی آن آماده و امشب در سایت خود بارگذاری خواهم کرد به فرار مالیاتی نیز پرداخته شده است.

-این که به هر دلیل از جمله شائبه مهندسی انتخابات با حذف تعدادی از افراد صالح در فرآیند انتخابات روبرو هستیم تا جایی که از کنار فرمایش رهبری معظم انقلاب در جایگاه ولایت فقیه مبنی بر لزوم جبران جفا و ظلمی که در برخی از آنها رفته است به راحتی عبور می‌کنند پرسش این است که این امر چگونه از سوی طراحان وضعیت موجود توجیه می شود؟

- با توجه به اینکه بنده برنامه مدونی که از دو سال پیش بر روی آن کار کردند و برنامه نظری و اجرایی شامل همه راهکارها در همه زمینه ها در آن وجود دارد و سه پیوست هست که پیوسته های متفاوتی در خصوص اهداف کمی و کیفی آن آماده و امشب در سایت خود بارگذاری خواهم کرد به فرار مالیاتی نیز پرداخته شده است.

-اینکه به هر دلیل از جمله شائبه مهندسی انتخابات با حذف تعدادی از افراد صالح در فرآیند انتخابات روبرو هستیم تا جایی که از کنار فرمایش رهبری معظم انقلاب در جایگاه ولایت فقیه مبنی بر لزوم جبران جفا و ظلمی که در برخی از آنها رفته است به راحتی عبور می‌کنند پرسش این است که این امر چگونه از سوی طراحان وضعیت موجود توجیه می شود؟

-آیا حمایت از یک فرد خاص در دستور کار قرار گرفته است. هموطنان عزیز شما می دانید با وجود ظرفیت‌های فراوان و تلاش های بسیاری که شده است ایران عزیز امروز مشکلات فراوانی دارد.

-اگر بخواهم فهرستی از مشکلات را در مقابل شما بیان کنم می توانم به دهها مورد اشاره کنم مشکلاتی که بعضاً رخنه در جان و مال زندگی روزمره مردم کرده و سال ها زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده است.

-هموطنان شما با عزت و سربلندی تاریخی تان امروز روزگار سختی را می‌گذرانید و آمارها نشان می‌دهد نزدیک به ۵۰ درصد از مردم زیر خط فقر زندگی می‌کنند و این زیبنده مردم شرافتمند ایران نیست ۱۷ میلیون سرپرست خانوار درامد ثابتی نداشته و در تامین زندگی به کمک های مستقیم معیشتی نیازمند هستند.

-سوالی که بنده از آقای رئیس دارم این است که آقای رئیسی آیا جنابعالی حاضر هستید که خانواده خود را در جاده چالوس به دست یک راننده بدهید که مومن و متعهد است اما گواهینامه ندارد؟ هرگز آقای رئیسی شما که فقط از نظر کارهای کلاسیک و تحصیلات ۶ کلاس سواد دارید البته من سواد ندارم اما با این سواد نمی‌شود اقتصاد را اداره کرد.

- از آقای رئیسی سوال دارم که شما که در پاسخ به سوال‌ها چه راه حل هایی را برای رفع موانع تولید دارید؟ واقعا خودتان چقدر با مسئله تولید آشنایی دارید؟ ممکن است از چند کارشناس استفاده کنید و انسان حفظ کند و عنوان کند اما اینها به درد مردم نمی خورد.

-۴۲ سال از انقلاب گذشته و مردم مشکل تولید و صادرات دارند. بیش از ۷۰ درصد ظرفیت های تولیدی و معطل است.

-آقای رئیسی آیا شما خودتان می توانید بدون کمک و مشاورانتان ۲ سوال اقتصادی مطرح کنید و پاسخ بدهید. آقای رئیسی به کارخانه‌هایی اشاره کردن که هر سفر حداقل ۴۰ الی ۵۰ میلیارد تومان هزینه می شود و در آخر مصاحبه‌ای می شود که کارخانه ای را که بانک گرفته می شود و توقیف کرده و بر اساس حکم دادستان آزاد و ۱۰ الی ۱۵ نفر مشغول نی شود. چند عدد از آن کارخانه ها باز می شود ۲ الی ۳ تا یا بیشتر؟ آقای رئیسی چند عدد از این کارخانه ها بسته بودند و بسته شدند؟ اینهمه کارخانه ها له همین دلیل بسته شدند چه کسی آنها را بسته است؟ همان قاضی شما بسته است. بخش عمده مشکلات تولید در بخش قضا است. همان جا را مدیریت بفرمایید.

- یکی از ارکان توسعه اقتصادی دادرسی عادلانه است. اگر دلتان برای اقتصاد سوخته است همین قوه قضائیه را که هنوز به شیوه قجری اداره می شود اصلاح کنید شما که از ۱۶ سالگی در دستگاه قضا بوده‌اید و هستید.

-این مسئله درمورد شما عنوان می شود که آقای رئیسی سندروم پست بیقراری شدید دارند از دادستانی به آستان قدس شریف می‌برند و از آنجا به کانالتون ریاست جمهوری می‌روند و از آنجا به قوه قضاییه می‌روند و ریاست قوه قضاییه مجدداً برای انتخابات ریاست جمهوری نامزد می شوید.

- چه تضمینی وجود دارد که شما ریاست جمهوری را نیز به سودای مقام بالاتر رها نکنید مردم نگران هستند و نمی‌توانند به این موارد اعتنا کند.

-اینکه آقای زاکانی فرمودند شما انشا می نویسید خیر ما انشا ننوشته‌ایم حرف حق و دل است. ما اگر بخواهیم به این و آن تهمت بزنیم به راحتی می توانیم این کار را صورت دهیم.

- به نظرم یکی از مشکلاتی که در طول این چهل و دو سال با آن مواجه بودیم این بوده که هیچ وقت یک الگوی صحیح علمی تجربه شده توسعه به ویژه توسعه اقتصادی در کشور حاکم نبوده است.

- هر دولت وزیر و جمع اقتصادی در دولت های مختلف شکل گرفته است به فکر و ایده خود کارهایی را انجام داده است جمعی به نئولیبرالیستی و جمعی به سوسیالیستی اعتقاد داشته است و ملغمه‌ای از کارها صورت گرفته است.

- بنده دکترای اقتصادی خوانده‌ام و اقتصاد را مهندسی می کند و بنابراین به این نتیجه رسیدم که روشی به عنوان الگوی حکمرانی اقتصادی اجتماعی وجود دارد که اکنون در کشورهای اروپایی حاکم است.

- بنده در برنامه‌های خود و در کتاب خود مانع زدایی از تولید، تسهیل تولید، معافیت مالیاتی برای تولید، ارائه تسهیلات مالی، هدایت نقدینگی به سمت تولید و ایجاد کار، گردشگردی و ایجاد زمینه های مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی را به عنوان یک اصل قرار دادیم تا بتوانیم در آمد دولت را افزایش دهیم.

-من یک مهندس مکانیک هستم و از ۲۵ سالگی از کف کارخانه آجر فعالیتم را آغاز کرده‌اند برنامه‌ریز بودم تولید کرده‌ام و معاون صنایع سنگین بودند و کیش را از صفر به عنوان منطقه آزاد طراحی و ایجاد کرده‌ام و در دو استان بزرگ خراسان و اصفهان مسئولیت داشته‌ام.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!