جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۲۶۱۲

روحانی: آب شور را شیرین کردیم و به مناطق کویری کشور بردیم

رئیس جمهور گفت: آب دریای عمان و خلیج فارس را شیرین کردیم و به مناطق کویری کشور بردیم و این طرح عظیم ادامه خواهد یافت؛ آب شیرین به سیرجان، کرمان، یزد و اردکان رسیده و به اصفهان، خراسان‌های جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان می‌رسد.

به گزارش فراز، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز آیین افتتاح طرح‌های وزارت کشاورزی با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، اظهار داشت: محبت مردم به امام از سال 1368 و از زمان رحلت ایشان تا الان بیشتر می‌شود و ایشان کار بزرگی برای ایران و منطقه انجام دادند. ایشان شیوه والایی که برای اداره کشور داشت و کم دستور می‌داد اما اندیشه علمی و دینی او مرتب برای مردم بیان می‌شد.

وی گفت: امام باورها را افزایش می‌داد و با علم، دانش و اندیشه جدید خود گره‌ها را باز می‌کرد و پیروانش هم آن راه را طی می‌کردند. دیدیم که هیچ‌کس نمی‌تواند با اندیشه مبارزه کند و 15 خرداد نشان داد یک رژیم تا دندان مسلح خواست با اندیشه‌ی امام مبارزه کند که شکست خورد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم بر مسئله آب و خاک تأکید داشتیم که باید مورد مراقبت قرار بگیرد. همان‌طور که آب شور را شیرین می‌کنیم و به مردم می‌رسانیم، با زهکشی نیز زمین شور را شیرین کرده و برای کشاورزی آماده می‌کنیم.

وی به طرح انتقال آب از دریا به مناطق مرکزی کشور اشاره کرد و گفت: آب دریای عمان و خلیج فارس را شیرین کردیم و به مناطق کویری کشور بردیم و این طرح عظیم ادامه خواهد یافت؛ آب شیرین به سیرجان، کرمان، یزد و اردکان رسیده و به اصفهان، خراسان‌های جنوبی و رضوی و سیستان و بلوچستان می‌رسد.

حسن روحانی هم‌چنین در ابتدای این مراسم، برای جهش تولید فرمان افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی در سراسر کشور را با اعتبار 7 هزار و 521 میلیارد تومان صادر کرد.

وی در ارتباط ویدئوکنفرانسی فرمان افتتاح 20 هزار هکتار زهکشی اراضی کشاورزی استان گلستان، 7 طرح سازمان شیلات ایران، آغاز عملیات اجرایی دو طرح زیرساخت شیلات در سواحل جنوب کشور، یک‌هزار و 634 طرح گلخانه‌ای به مساحت هزار و 217 هکتار در سطح کشور و همچنین مرکز پایش و مدیریت هوشمند کشاورزی ایران را صادر کرد.

افتتاح این طرح‌ها برای 15هزار و 794 نفر اشتغال به همراه دارد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!