سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
پنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۲۵۳۰

۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر در استان مرکزی توقیف شد

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی از توقیف ۱۵۵۰۰ ماینر در این استان خبر داد و گفت: با هم‌افزایی بین شرکت توزیع برق و صنایع استان خاموشی‌های بدون برنامه را به حداقل خواهیم رساند.

به گزارش فراز به نقل از ایسنا، محمد اله‌داد در حاشیه برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری شهرستان ساوه که در دفتر انجمن مدیران صنایع و خانه صنعت و معدن ساوه واقع در شهر صنعتی کاوه برگزار شد، ضمن عذرخواهی در خصوص خاموشی‌های اخیر بویژه در صنایع به دلیل ناطرازی در تولید و مصرف برق در فصل گرما اظهار کرد: متاسفانه کمبود برق به عوامل مختلفی بستگی دارد و امسال از فصل بهار به دلیل کاهش بارندگی‌ها و افزایش مصرف، با قطعی زودهنگام مواجه بودیم.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد یک برنامه ریزی دقیق با هماهنگی صنایع در خصوص خاموشی‌ها صورت گیرد و تلاش خواهیم کرد تا در عمل به خواسته مدیران صنایع در خصوص کاهش بار با استراحت یک یا دو روز در هفته و جایگزینی روزهای تعطیل هماهنگی لازم صورت گیرد و امیدواریم با هم‌افزایی بین شرکت توزیع برق و صنایع خاموشی‌های بدون برنامه را به حداقل برسانیم.

او با اشاره به بافت صنعتی و کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: برخی ساختمان‌ها و فضاهای بلااستفاده که از انشعاب برق برخوردارند با توجه به ارزان بودن برق در کشور به عنوان مزارع استخراج رمز ارز استفاده می شود که مصرف بالایی نیز دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با اشاره به توقیف ۱۵ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماینر در استان مرکزی گفت: این میزان دستگاه ماینر توقیف شده بالغ بر ۴۰ مگاوات برق مصرف می کند که عدد بسیار بزرگی است و چون به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کند مصرف برق بالایی دارند که بخش اعظمی از انرژی را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه افزون بر ۶ درصد مصرف برق استان مرکزی توسط ماینرها صورت می‌گیرد، گفت: شناسایی و توقیف ماینرها می‌تواند مانع مصرف بخش مهمی از انرژی شود.

او افزود: در شرایطی که آموزش دانش آموزان از طریق مجازی و با مصرف برق صورت می‌گیرد و نیز مشکلاتی که متوجه بیماران کرونایی برای طی پروسه درمان بخصوص بیمارانی که از ونتیلاتور استفاده می کنند، وجود دارد، خود را ملزم به روشن نگه داشتن برق منازل و مراکز درمانی می دانیم.

اله داد در ادامه گفت: با جمع آوری دستگاه های رمز ارز که بار ۴۰ مگاواتی را به صنعت برق تحمیل می کنند و قطعا آمار این دستگاه ها خیلی بیشتر است، بخشی از مصرف کاهش می یابد. ۴۰ مگاوات برق مصرفی ماینرها حداقل دو برابر مصرف تعداد منازل است و به عبارتی معادل مصرف ۱۰۰ هزار منزل مسکونی برق مصرف می‌کنند یا معادل مصرف برق ۱۰ واحد صنعتی نظیر شرکت ماشین سازی اراک که از صنایع پرمصرف استان است مصرف دارند با این تفاوت که ماشین سازی در یک یا دو شیفت فعالیت دارد، اما ماینرها به صورت شبانه روزی و در سه شیفت مصرف برق دارند.

وی با اشاره به اینکه آب ذخیره شده در پشت سدها و سوخت نیروگاه‌ها پاسخگوی مصرف برق این روزها نیست، گفت: یکی از دلایل پاسخگو نبودن سدها و نیروگاه ها فعالیت مزارع غیرمجاز و رمز ارزهاست.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی با وجود صنعتی بودن رتبه برتر کشور را در خصوص کاهش قطعی برق کسب کرده بود، گفت: در استان مرکزی افزون بر ۷۰ درصد انرژی برق در صنایع مصرف می‌شود و باید مدیران صنایع با تعدیل بار مصرفی کمک کنند تا از خاموشی‌ها جلوگیری شود.

اله داد با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰ هزار مگاوات کسری برق در استان داریم و این کسری به سرعت برطرف نخواهد شد، افزود: استان مرکزی ۲۳ درصد رشد مصرف برق داشته و ۱۰۵۰ مگاوات برق پیک مصرف استان در شرایط کنونی است و برای تامین این میزان انرژی نیازمند مدیریت صنایع هستیم. ۷۰ درصد برق استان را صنایع مصرف می‌کنند و با این وجود شرایط استان مرکزی به مراتب بهتر از بسیاری از استان های دیگر کشور است.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی قطعی برق احتمالی نیز از طریق سایت شرکت توزیع برق استان به صورت روزانه انجام می‌شود.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!