شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۱۹۴۴

رونمایی از حقوق مدیران فقط تا یک هفته دیگر

رونمایی از حقوق مدیران فقط تا یک هفته دیگر
درحالی که طبق آخرین خبرها، قوه‌قضاییه، صداوسیما و نهادهای زیرمجموعه رهبری تاکنون اطلاعات حقوقی خود را در سامانه حقوق کارکنان اعلام نکرده‌اند محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به «فراز» می‌گوید: «سامانه و اطلاعات آماده است، وزیر اقتصاد در جلسه سوال نمایندگان از این موضوع مطلع نبوده است.»

طبق مصوبه دولت دستگاه‌های اجرایی فقط هفت روز دیگر فرصت دارند تا اطلاعات حقوقی مدیران را در سامانه حقوق کارکنان بارگذاری کنند. 14روز پیش هم وزیر اقتصاد برای پاسخ به سوال محمدرضا صباغیان نماینده مهریز و ۱۱ نماینده دیگر راهی مجلس شد تا درباره‌ علت اجرا نشدن ماده ۲۹ قانون برنامه ششم درخصوص راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای شاغلان دستگاه‌های ذی‌ربط پاسخ بدهد که درنهایت آنها از توضیح فرهاد دژپسند قانع نشدند و او با دریافت کارت زرد مجلس را ترک کرد.

این اخطار نمایندگان به وزیر اقتصاد درحالی است که یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس روایت دیگری از این ماجرا دارد. بهمنی در این‌باره می‌گوید: «سه روز بعد از این جلسه علنی، نمایندگان درباره وضعیت این سامانه و اطلاعات لازم آن پیگیری کردند و مشخص شد مشکلی در زمینه سامانه حقوق کارکنان وجود ندارد بنابراین تصور من بر این است که روز سوال نمایندگان آقای وزیر از آخرین اقدام‌ها مطلع نبوده است.»

تغییری در سامانه اعمال نشده است

درحالی بهمنی به بیان این سخنان می‌پردازد که کافی است سری به سامانه حقوق و مزایای کارکنان بزنید. درحال حاضر نه اطلاعاتی قابل دسترسی است و نه تغییری در آن ایجاد شده است. ضمن اینکه پیش از این رییس سازمان استخدامی و امور اداری کشور همواره تاکید داشته که «قوه‌قضاییه، برخی دستگاه‌ها مانند صدا و سیما و نهادهای زیرمجموعه رهبری تاکنون اطلاعات حقوقی خود را وارد نکردند.» به گفته جمشید انصاری «قوه مجریه اولین گروه از دستگاه‌های مکلف به بارگذاری اطلاعات حقوقی بوده و بعد از آن به مرور دستگاه‌های زیر مجموعه قوه مقننه وارد شده‌اند اما هنوز بسیاری از دستگاه‌ها تمایلی به ارایه اطلاعات ندارند.»

البته اینکه قوه‌قضاییه و مجموعه‌های مورد اشاره سازمان اداری و استخدامی چرا تاکنون اطلاعات حقوق مدیران خود را اعلام نکرده‌اند خود جای سوال دارد و قابل توجه است اما اینکه در مورد قوه مجریه یا مقننه کدام دستگاه‌ها تاکنون اطلاعات خود را بارگذاری کرده‌اند نیز از سوی مقام‌های دولتی شفاف‌سازی نشده است. علاوه‌بر این توضیحی هم درباره نبود قابلیت دسترسی عموم به این اطلاعات در سامانه تاکنون ارایه نشده است.

مدیران متخلف مجازات خواهند شد

با این حال بهمنی توضیح داد: «اگر نهادی اطلاعات حقوق مدیرانش را ثبت نکند این موضوع مشخص و در آمارها اعلام می‌شود و براساس آن به‌طورحتم پیگیری لازم انجام خواهد شد چراکه سازمان‌های مسئول باید در این زمینه طبق قانون پاسخگو باشند.»

به گفته این نماینده مجلس «البته در صورت وجود حقوق‌های نامتعارف این موضوع را باید از دو وجه بررسی کرد؛ یک طرف گیرنده حقوق است و طرف دیگر، مصوب‌کنندگان پرداخت چنین حقوق‌هایی باید مواخذه شوند زیرا مدیری برای خودش میزان حقوق را تعریف نمی‌کند. در صورتی که چنین موردی وجود داشته باشد به‌طور قطع مجازات خواهد شد. با این توضیح که در این موارد هیچ استثنایی از نظر قانون وجود ندارد.» با همه این‌ها، از فرصت تعیین شده برای ورود اطلاعات حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی به سامانه حقوق و مزایا فقط یک هفته فرصت باقی مانده است هرچند هفته گذشته علی‌اکبر کریمی، دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «فراز» اعلام کرد که «ضرب‌الاجلی از سوی مجلس به دولت داده نشده و جلسه اخیر مجلس در حد سوال از وزیر بود.»

از سوی دیگر با توجه به تعطیلی مجلس، بهمنی انتشار آخرین اخبار درباره وضعیت سامانه حقوق و مزایای مدیران را به هفته آینده موکول کرد بنابراین باید منتظر ماند و دید همزمانی آغاز به‌کار نمایندگان و پایان مهلت راه‌اندازی این سامانه پس از سه سال بالاخره سرانجامی خواهد داشت و آیا مسوولان برای ایجاد شفافیت و جلب اعتماد عمومی گامی جدی برمی‌دارند یا نه.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!