جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۴۵۹۴

کم بخورید تا اردوغان کاخ بسازد

کم بخورید تا اردوغان کاخ بسازد
عکس‌هایی از کاخ تابستانی جدید رییس جمهور ترکیه در مارماریس که به‌طور «اشتباهی» در اینترنت منتشر شده، خشم مردم را برانگیخته است.

کاخ‌های تجملاتی اردوغان در سال‌های اخیر همواره خبرساز بوده است. حالا رسانه‌ها از ساخت کاخ جدید رییس جمهور در مارماریس خبر داده‌اند. کاخی که البته دو سال پیش ساخته شده و جزییات آن تاکنون «مانند یک عملیات سری دولتی» فاش نشده است. 

به گزارش نشریه آلمانی «تاگس‌اشپیگل»، سفیک بیرکیه، معمار معروف ترک که پیش‌تر کاخ ریاست‌جمهوری آنکارا را طراحی کرده، ده عکس از طرح‌های خود برای کاخ جدید رجب طیب اردوغان در ساحل مارماریس را در وبسایت شخصی خود منتشر کرده است. بیرکیه این عکس‌ها را «اشتباهی» در وب‌سایتش گذاشته و اکنون آن‌ها را برداشته است.

61974449

برای این کاخ تابستانی ۶۲ میلیون یورو از خزانه دولت هزینه شده است. تصاویر منتشرشده نیز یک ساختمان دو طبقه در حومه شهر را نشان می‌دهند که به سبک نئوعثمانی ساخته شده و حدود ۳۰۰ اتاق، یک استخر بزرگ و یک ساحل اختصاصی دارد. این پروژه به گفته رسانه‌های ترکیه، بسیار گران تمام شده و ملاحظات زیست‌محیطی را زیر پا گذاشته است. به‌طوری که ۵۰ هزار اصله درخت به خاطر آن قطع شده‌اند.

61974454

هم‌زمان با انتشار عکس‌های قصر تابستانی اردوغان در مارماریس، همسر او امینه، از مردم کشورش خواست، «از حجم وعده‌های غذایی خود بکاهند و کمتر خرید کنند». فراخوان او با واکنش شدید مردم روبرو شد، زیرا ترکیه در بحران اقتصادی شدیدی به‌سر می‌برد، بسیاری از شهروندان با حقوق عادی خود توان گذران زندگی را ندارند، به دلیل نرخ بالای تورم قیمت مواد غذایی به شدت افزایش یافته و پاندمی کرونا نیز فشار مضاعفی بر اقتصاد این کشور وارد کرده است. 

61974452

این سومین کاخ مجللی است که رئیس‌جمهور ترکیه با درآمدهای مالیاتی آن‌را ساخته است. سال ۲۰۱۴ اردوغان کاخ عظیم ریاست جمهوری خود با نام «آکسارای» یا «آق سرای» را در آنکارا ساخت.  این کاخ ۱۱۵۰ اتاق دارد و ساخت این بنا بیش از ۶۱۵ میلیون دلار هزینه برداشته است. این کاخ نیز در منطقه‌ای جنگلی و با عدم رعایت مقررات حفاظت از محیط زیست ساخته شده است.

41119348_401

سپتامبر سال گذشته نیز رسانه‌های ترکیه گزارش دادند که اردوغان سودای ساخت یک کاخ چندمیلیونی دیگر در شمال دریاچه وان را در سر می‌پروراند که قرار است یادآور کاخ قبادآباد متعلق به سلطان علاالدین کی‌قباد، یکی از پادشاهان سلجوقی در قرن ۱۳ میلادی باشد.

منبع خبر : ايسنا
منبع: ایسنا
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!