سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ 23 April 2024
يکشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۴۳۷۹

حالا در آمریکا کارفرمایان به دنبال کارگر هستند!

حالا در آمریکا کارفرمایان به دنبال کارگر هستند!
مشاغل ایالات‌متحده نیز به موازات گرم‌شدن بخار اقتصادی این کشور، طی ده‌ماه بیشترین رشد را داشته‌اند

پس از اعلام آخرین داده‌های مشاغل ایالات‌متحده، دیگر نیازی نیست جروم پاول، رئیس فدرال‌رزرو، فشارهای بیشتری را برای تقویت حمایت مالی متحمل شود.

  • صعود 850‌هزار دلاری حقوق و دستمزدها در ماه ژوئن، به افزایش سفرها و رشد مشاغل مرتبط با آنها انجامید.
  • با ترک داوطلبانه‌ی کار از سوی کارگران، نرخ بیکاری رو به افزایش گذاشت.

 

در ماه ژوئن، استخدام‌ها سرعت بیشتری پیدا کردند و طی ده‌ماه، شاهد بیشترین افزایش حقوق و دستمزدها بودیم. که نشان می‌دهد: شرکت‌ها در استخدام کارگران (در مسیر همگام‌شدن با بازگشایی‌های اقتصاد)، موفق‌تر عمل کرده‌اند.

گزارش وزارت کار نشان داد که در ماه اخیر، در حقوق و دستمزدهای مشاغل غیر‌کشاورزی، جهش ۸۵۰هزار دلاری وجود داشته و به موازات آن، شمار مسافرت‌ها و مشاغل مرتبط به آنها نیز افزایش یافته است. نرخ بیکاری به ۵/۹درصد رسیده است، چون افراد بیشتری به صورت داوطلبانه فضاهای کاری‌شان را ترک کرده‌اند و به تبع آن، آمار جویندگان کار نیز افزایش پیدا کرده است.

میانگین به دست‌آمده از پژوهش بلومبرگ، نشان‌دهنده‌ افزایش ۷۲۰هزار دلاری حقوق و دستمزدها در ماه ژوئن بود. نیک بانکر، از اقتصاددانان شرکت جستجوی کار گفت: «همه‌چیز در حال بالا‌رفتن است. در حالی‌که ممکن است عرضه‌ی نیروی کار مطابق میل برخی کارفرمایان نباشد، آنها با نرخی فزاینده در حال ایجاد شغل‌اند.»

علی‌رغم اینکه سود دستمزدها فراتر از حد انتظار است، اما بر فدرال‌رزرو، فشار مازاد و قابل‌توجهی جهت حمایت از سیاست‌های پولی اعمال نمی‌کند. به رغم افزایش‌های اخیر در حقوق و دستمزدها، میزان دریافتی‌ها در ایالات‌متحده، هنوز ۶/۷۶میلیون کمتر از سطح پیش از همه‌گیری است. سهام‌ها افزایش یافته و پس از گزارش‌ها، اوراق بهادار خزانه، دستخوش نوسان شده‌اند.

تقاضا برای نیروی کار، همچنان قوی‌ست؛ چون کارفرمایان در هم‌گام‌شدن با اقتصاد، قاطعانه عمل می‌کنند. این موضوع را «لغو محدودیت‌های فعالیت‌های تجاری و اجتماعی»، «واکسیناسیون گسترده» و نیز «تریلیون‌ها دلار کمک‌های مالی گسترده‌ی فدرال» پشتیبانی می‌کنند. در عین‌حال، کارفرمایان کماکان با محدودیت نیروی کار درگیرند. و شمار امریکایی‌هایی که در فهرست حقوق و دستمزدها، پایین‌تر از سطح پیش از پاندمیک قرار دارند نیز کم نیست.

«نگرانی‌های ویروس کرونا»، «مسئولیت‌های مربوط به مراقبت‌های کودک» و «مزایای گسترده‌ی بیکاری» احتمالاً در رکوردی که موقعیت‌های شغلی خالی‌مانده ثبت کرده‌اند، بی‌تأثیر نیست. البته انتظار می‌رود با پشتیبانی‌های استخدامی، شاهد کاهش در مشاغل خالی باشیم.

رشد دستمزدها نیز در شرایطی اتفاق می‌افتند که مشاغل برای جذب نیرو هم حقوق دریافت می‌کنند.

گزارش مشاغل ماه ژوئن از افزایش 2.3‌درصدی متوسط ماهانه در کارگرانی حکایت دارد که در مشاغل مرتبط با سفر، هتل‌داری و برگزاری ضیافت‌ها مشغول کارند. متوسط درآمد ماهانه نیز در ماه گذشته شاهد رشدی 0.3‌درصدی بوده است.

به نوشته بلومبرگ: «فدرال‌رزرو برای پیش‌برد بحث در باب هر افزایش و کاهشی در طول تابستان، به داده‌های کافی نیاز دارد. در پاییز باید شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجه باشیم. از نظر ما کاهش واقعی از اوایل سال ۲۰۲۲ شروع خواهد‌شد.»

پس از گزارش‌های ناامید‌کننده‌ای که جو بایدن در ماه‌های اخیر از مشاغل دریافت کرده است، حالا به نظر می‌رسد زمان تسکین نزدیک است.

بایدن گفته: «قدرت بازیابی ما کمک می‌کند این مرحله را هم پشت‌سر بگذاریم. در حال‌حاضر، به جای اینکه کارگران برای کسب مشاغل کمیاب با هم رقابت کنند، شاهد رقابت کارفرمایان در جذب نیرو هستیم.»

ارقام وزارت کار رشد ۳۴۳هزار دلاری را در بخش‌های مرتبط با سفر و اوقات‌فراغت نشان می‌دهند. بخشی که به موجب همه‌گیری، احتمالاً تا رونق دوباره‌اش باید خیلی صبر کنیم.

همچنین در ماه اخیر، به تبع افزایش ۱۸۸هزار دلاری حقوق و دستمزدها، شاهد رشد مشاغل نیز بودیم. در بخش استخدام آموزش ایالتی و محلی نیز در حدود ۲۳۰هزار واحد رشد وجود داشت؛ که دلیلش هم فعالیت‌هایی بود که برای جبران افت دانش‌آموختگان در پایان سال تحصیلی صورت گرفته بود.

استخدام‌های ماه ژوئن نسبتاً قابل توجه بود. که عاملش را می‌توان دستاوردهایی دانست که خدمات بازرگانی و تجارت خرده‌فروشی به ارمغان آوردند. با این‌حال، حقوق و دستمزدهای ساخت‌و‌ساز برای سومین‌ماه متوالی، کاهش داشت و میزان رشد اشتغال تولیدی نیز کمتر از حد پیش‌بینی‌ها بود.

سال گواتیری، اقتصاد‌دان ارشد بازارهای سرمایه‌ی BMO در یادداشتی گفت: «مشاغل جدید اغلب مربوط به بخش‌هایی هستند که از همه‌گیری، متحمل بیشترین آسیب‌ها بوده‌اند. و این در حالی‌ست که دیگر‌شرکت‌ها و صنایع در جست‌و‌جوی نیروی کارند.» نرخ کلی مشارکت، ثابت و در سطح پایینِ پیش از همه‌گیری مانده است. نسبت جمعیت شاغل و نیز سهم جمعیت مشغول کار نیز بی‌تغییر مانده‌اند.

کند‌و‌کاوهای عمیق‌تر:

  • میانگین ساعات کار هفتگی از ۳۴/۸ به ۳۴/۷ ساعت کاهش یافته است.
  • میزان مشارکت در زنان سنین ۲۵تا ۵۴ سال، ۴/. درصد افزایش داشته است. این رشد را در مردان این گروه سنی نیز شاهد هستیم.
  • شمار امریکایی‌های با عنوان «فاقد کار در یک‌بازه‌ زمانی طولانی»، یعنی «بیکار‌مانده به مدت ۲۷هفته یا بیشتر»، از ماه نوامبر بیشترین‌افزایش را داشته است.
  • نرخ U-۶ هم که با عنوان نرخ کم‌کاری شناخته می‌شود، به میزان پایین دوران پاندمیک خود، یعنی ۹/۸درصد سقوط کرده است. این شاخص گسترده، نمایانگر کسانی‌ است که به دلایل اقتصادی به صورت نیمه‌وقت مشغول کارند و یا به سبب دل‌سرد‌شدن از چشم‌انداز شغلی خود، دیگر دنبال کار نمی‌گردند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!