شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۲۲۱۶

داشتن قرآن در تلفن همراه مسلمانان چین برای بازداشت آن‌ها کافی است!

داشتن قرآن در تلفن همراه مسلمانان چین برای بازداشت آن‌ها کافی است!
یک گروه حقوق بشری گزارشی در مورد جزییات برخورد امنیتی چین با مسلمانان اویغور منتشر کرده است. به گزارش الجزیره؛ بر اساس تحقیقات پزشکی قانونی دیده بان حقوق بشر، مقامات چینی تلفن‌های اقلیت قومی اویغور را برای وجود ۵۰ هزار فایل چندرسانه ای شناخته شده که به زعم پکن، افراطی است، نظارت می کنند و در اختیار داشتن قرآن برای شروع بازجویی پلیس کافی است.

یک گروه حقوق بشری گزارشی در مورد جزییات برخورد امنیتی چین با مسلمانان اویغور منتشر کرده است. به گزارش الجزیره؛ بر اساس تحقیقات پزشکی قانونی دیده بان حقوق بشر، مقامات چینی تلفن های اقلیت قومی اویغور را برای وجود ۵۰ هزار فایل چندرسانه ای شناخته شده که به زعم پکن، افراطی است، نظارت می کنند و در اختیار داشتن قرآن برای شروع بازجویی پلیس کافی است.

فهرستی که دولت چین برای شناسایی افراطی‌گری در نظر دارد بیشتر روی تبلیغات گروه تکفیری و تروریستی داعش تمرکز دارد اما این همه ماجرا نیست چرا که هر مطلبی از سازمان یا نهادهای فعال در حوزه سرنوشت یا هویت دینی و قومیتی اویغورها هم فعالیت کند، در این فهرست جزء موارد ممنوعه قرار دارد. این سازمان ها شامل جنبش استقلال طلب ترکستان شرقی، گروه تبعیدی کنگره جهانی اویغور و خبرگزاری رادیو آسیای آزاد است که با بودجه دولت ایالات متحده فعالیت می‌کند.

فهرست اصلی تجزیه و تحلیل شده توسط HRW بخشی از مجموعه گسترده تری از اسناد ۵۲ گیگابایتی از پایگاه داده پلیس سین کیانگ است که در سال ۲۰۱۹ به اینترسپت، یک رسانه مستقر در ایالات متحده، درز کرد، اما تاکنون علنی نشده است. مایا وانگ، مدیر موقت چین در سازمان دیده بان حقوق بشر گفت: دولت چین به طرز خطرناکی اسلام را با افراط گرایی خشونت آمیز آمیخته می کند تا سوءاستفاده های خود را علیه مسلمانان ترک در سین کیانگ توجیه کند. شورای حقوق بشر سازمان ملل باید با تحقیق درباره تخلفات دولت چین در سین‌کیانگ و فراتر از آن، اقداماتی را انجام دهد که مدت‌ها است به تعویق افتاده است.

دیده بان حقوق بشر می‌افزاید: پلیس چین در شهر اورومچی، پایتخت سین کیانگ، ساکنان را ملزم به دانلود اپلیکیشنی به نام «Jingwang Weishi» کرده است که به مقامات این امکان را می دهد تا بر محتویات تلفن همراه آنها نظارت کنند. همچنین می‌توان از بازدیدکنندگان سین‌کیانگ درخواست کرد که اپلیکیشن مشابهی به نام «Fengcai» را دانلود کنند. در بسیاری از موارد، مسلمانان اویغور صرفاً به خاطر انجام دادن یا نشان دادن علاقه به مذهب اسلام، به عنوان حامیان افراط گرایی خشونت‌آمیز برچسب‌گذاری یا بازداشت می‌شوند.

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!