پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۴۰۱۳
زنی که جا پای موسولینی می‌گذارد؟

جورجیا ملونی، در آستانه نخست وزیری ایتالیا

جورجیا ملونی، در آستانه نخست وزیری ایتالیا
برخی به او «ترامپ ایتالیا» می‌گویند و برخی متهم‌اش می‌کنند که می‌خواهد راه «بنیتو موسولینی» را پی بگیرد. خودش این اتهامات را رد می‌کند اما به هر حال مخالفانش دوست داشته باشند یا نه، به نظر می‌رسد «جورجیا ملونی» به زودی به عنوان نخستین نخست‌ وزیر زن تاریخ ایتالیا و همچنین راستگراترین آن‌ها، قدرت را در دست خواهد گرفت.

نتایج انتخابات پارلمانی ایتالیا نشان می‌دهد که جورجیا ملونی ۴۵ ساله، رهبر حزب راستگرای «براداران ایتالیا» با به دست آوردن بیش از ۴۳ درصد آرا، کنترل سنا و مجلس سفلی ایتالیا را در دست خواهد داشت.

 

شعار انتخاباتی حزب ملونی در انتخابات همان شعار حزب فاشیست ایتالیا  به رهبری «بنیتو موسولینی» در سال‌های پیش از جنگ جهانی دوم است: خدا، وطن و خانواده.

 

ملونی با سقط جنین، اتانازی و همچنین ازدواج و فرزندپروری همجنس‌گرایان مخالف است. او مخالفت پذیرش مهاجران غیراروپایی است و از سوی مخالفانش به بیگانه هراسی و اسلام هراسی متهم شده است.

 

ملونی در سیاست خارجی از طرفداران ناتو است و همزمان دیدگاه‌ بدبینانه‌ای در مورد اتحادیه اروپا دارد. او پیش از حمله روسیه به اوکراین، طرفدار گسترش با روسیه بود، اما پس از آغاز جنگ اوکراین، روسیه را محکوم کرد و گفت در صورت پیروزی در انتخابات متعهد خواهد بود که به ارسال سلاح به اوکراین ادامه دهد.

 

 

زندگی شخصی

 

ملونی از «آندریا جیامبرونو» شریک زندگی خود یک دختر به نام «ژینورا»  دارد. جیامبورنو، روزنامه نگاری است که برای کانال تلویزیونی «مدیاست»‌متعلق به سیلویو برلوسکونی کار می کند.

 

همسر ملونی

 

ملونی در طول فعالیت سیاسی خود بر روی هویت مذهبی تاکید داشته و از این هویت برای کمک به ایجاد برند ملی برای خود سود برده است. برای نمونه او در یک سخنرانی در سال ۲۰۱۹ در رم، او گفت: «من جورجیا هستم. من یک زن، من یک مادر، من یک ایتالیایی هستم، من مسیحی هستم.»

 

تاکید او بر هویت مسیحی و همچنین مادر بودن خود، کمک به سزایی به برساخته شدن شخصیت سیاسی‌اش در جامعه به شدت مذهبی و سنتی ایتالیا کرده است. در این جامعه «مادر» به عنوان «رییس آشپزخانه» مرکز ثقل خانواده و سنت به شمار می‌رود.

 

ملونی یکی از طرفداران داستان‌های تخیلی، به ویژه «ارباب حلقه‌ها» اثر «جی آر آر تالکین» است که آن را «متن مقدس» نامیده است. گفتنی است که راست افراطی ایتالیا به طور سنتی خود را با داستان‌های فانتزی از این قبیل مرتبط می‌داند که به نظر آن‌ها دیدگاه‌های معنویت‌گرا در برابر ماتریالیسم را به اشتراک می‌گذارد.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
-
دوشنبه ۰۴ مهر ۱۴۰۱
0
تمام خودکشی های خشن مثل خودسوزی و پرش از ارتفاع وغیره از بیماریهای اعصاب وروان میباشد چنانچه اجازه اتانازی داشته باشند آمار خودکشی های خشن به صفر میرسه و هزینه های درمان دولت خانواده و جامعه هم به صفر میرسه
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!