پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۵۲۵۸۴

حمله پهپادی به پایگاه نیروی دریایی روسیه

به دنبال حمله هواپیمای بدون سر‎نشین اوکراینی به مقر ناوگان دریای سیاه این کشور در سواستوپول، مقامات رسمی، مراسم جشن نیروی دریایی را در کریمه تحت اشغال روسیه لغو کردند.
نویسنده :
مونس نظری

به گزارش رویترز، میخائیل رازوژایف، فرماندار سواستوپول، روز یکشنبه در پستی تلگرامی نوشت که پس از مجروح‌شدن پنج‌نفر در حمله ادعایی اوکراین، مراسم در این شهر لغو خواهد شد.

 

روز نیروی دریایی یک تعطیلات ملی در روسیه است که در آخرین یکشنبه ژوئیه هر سال برگزار شده و در آن از ملوانان تجلیل به عمل می‌آید.

 

رازوژایف در این پست گفته است: «یک شیء ناشناس، به درون محوطه مقر ناوگان پرواز کرد. بر‎اساس اطلاعات اولیه، این یک پهپاد است.»

 

پهپادهای ایران در جنگ اوکراین چقدر موثرند؟

 

او سپس افزود: «تمامی جشن‌ها به دلایل امنیتی لغو شده است. لطفاً خونسردی خود را حفظ کرده و در صورت امکان در خانه بمانید.»

 

براساس گزارش‌ها، پنج‌نفری که در حمله ادعایی اوکراین زخمی شدند، کارمندان مقر ناوگان بودند و حالا سرویس امنیت فدرال در حال تحقیق در مورد آنچه اتفاق افتاده است.

 

رویداد سواستوپول در حالی لغو شده است که در سراسر روسیه جشن‌ها پابر‎جا هستند و رئیس‌جمهور پوتین در رژه‌ای در شهر زادگاهش در سن‌پترزبورگ شرکت کرده است.

 

سرهی براتچوک، مقام اوکراینی، و رئیس اداره نظامی منطقه‌ای اودسا، ادعاهای روسیه را رد کرده و آنها را «تحریک‌آمیز» خواند.

 

او افزود: «آزادسازی کریمه به گونه‌ای متفاوت‌تر و بسیار کار‎آمدتر اتفاق خواهد افتاد. »

 

روسیه در سال ۲۰۱۴ کریمه را در اقدامی که به طور گسترده از سوی جامعه بین‌الملل با عنوان غیر‎قانونی محکوم شد، ضمیمه کرده و مورد تحریم‌های جهانی قرار گرفت.

 

نیوزویک برای اظهار‎نظر با کرملین و دفتر رئیس‌جمهور اوکراین تماس گرفته است.

 

روسیه پس از حادثه حمله به اولنیوکا، در جمهوری خودخوانده دونتسک، که مورد حمایت روسیه قرار دارد، و پس از کشته‌شدن ۴۰ اسیر جنگی اوکراینی، با محکومیت بین‌المللی روبرو شد.

 

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در ۲۹ ژوئیه در پستی تلگرامی گفت که این حمله «یک قتل عمدی» بوده و عاملان این حادثه باید «مورد باز‎خواست قرار گیرند.»

 

اما مسکو از سوی دیگر مدعی شده است که اوکراین در پشت این حمله قرار داشته است.

 

اوایل هفته جاری، سناتورها لیندسی گراهام و ریچارد بلومنتال، قطع‌نامه‌ای تصویب کردند که در آن از دولت بایدن خواسته شده بود روسیه و پوتین را به عنوان «حمایت‌کنندگان اقدامات تروریستی» معرفی کند.

 

اما به بیان نیویورک‌تایمز، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات‌متحده، در برابر این در‎خواست مقاومت کرده است.

 

بلینکن در کنفرانس خبری روز پنج‌شنبه گفت که این تصمیم باید بر‎اساس تعاریف قانونی باشد. ضمن آنکه اعلام کرد این کار تأثیر چندانی نخواهد داشت؛ زیرا که روسیه همین حالا هم مشمول تحریم‌های متعددی است.

 

در حال حاضر چهار کشور به عنوان کشورهای حامی تروریسم معرفی شده‌اند. این کشورها عبارتند از: کوبا، کره شمالی، ایران و روسیه.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!