سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ 16 April 2024
شنبه ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۲۲۰۲
همه چیز در مورد ترور نخست وزیر پیشین ژاپن

شینزو آبه با اسلحه دست ساز به قتل رسیده!

شینزو آبه با اسلحه دست ساز به قتل رسیده!
شینزو آبه، نخست‌وزیر سابق ژاپن، روز جمعه پس از اصابت گلوله در خیابانی در شهر «نارا» درگذشت. اقدامی خشونت‌آمیز و تکان‌دهنده در کشوری که یکی از پایین‌ترین نرخ‌های جنایات مسلحانه در جهان را دارد. مظنون ترور، توسط پلیس دستگیر شد. او به تیراندازی به آبه اعتراف کرده است.
نویسنده :
سینا جهانی

تیراندازی شد

 

«آبه» حدود ساعت ۱۱:۳۰ صبح به وقت محلی در نارا، در شرق اوزاکا، زمانی که در خیابان سخنرانی می کرد، هدف گلوله قرار گرفت. به گفته مقامات توکیو، جراحت اصلی به ناحیه سمت راست گردنش وارد شده بود. او ابتدا با آمبولانس و سپس با هلیکوپتر پزشکی، به سرعت به بیمارستان منتقل شد. به گفته پزشکان دانشگاه پزشکی نارا، آبه در ساعت ۱۲:۲۰ بعد از ظهر به وقت محلی در حالت ایست قلبی به بیمارستان رسید.

1

 

مرگ تایید شد

 

رییس دانشگاه پزشکی نارا می‌گوید که درگذشت آبه در بیمارستان، در ساعت ۵:۰۳ بعد از ظهر اعلام شد. در یک کنفرانس خبری در بیمارستان، پزشکان گفتند که رهبر سابق بر اثر خونریزی زیاد جان خود را از دست داده و عمق نفوذ گلوله‌ای که او را کشته به قدری بوده که به قلبش رسیده است.

 

مظنون اقرار کرد

 

پلیس مظنون را دستگیر کرد. «تتسویا یاماگامی» ۴۱ ساله به تیراندازی اعتراف کرد. به گفته پلیس، یاماگامی گفته که نسبت به گروه خاصی نفرت دارد که فکر می‌کرد آبه با آن‌ها مرتبط است. پلیس گفت که او در تیراندازی از یک اسلحه دست‌ساز استفاده کرد و مقامات چندین اقلام دست‌ساز شبیه تپانچه را از آپارتمانش ضبط کردند. منابع دیگری از پلیس ژاپن به خبرگزاری محلی «کیودو» گفته‌اند «تتسویا یاماگامی» در ابتدا قصد حمله به «آبه» را نداشت. یاماگامی پس از دوبار تیراندازی به آبه از فاصله نزدیک، هیچ تلاشی برای فرار نکرد. او به پلیس گفته که می‌خواست به رهبر یک گروه مذهبی حمله کند. به ادعای ضارب، رهبر این گروه مذهبی از مادرش کلاهبرداری کرده است. یاماگامی دلیل حمله به آبه را تبلیغ این گروه توسط او در داخل کشور عنوان کرده‌است. یاماگامی اعتراف کرد که از مکان‌های دیگری که آبه در آن صحبت می کرد بازدید کرده است. منابع پلیس همچنین به خبرگزاری «کیودو» گفته‌اند که یاماگامی ترور به دلیل عقاید سیاسی را رد کرده است.

مظنون یکی از اعضای سابق نیروی دریایی ژاپن است که به مدت ۳ سال و تا سال ۲۰۰۵خدمت کرده‌است.

 

تروری که فکرش را هم نمی‌کردند

 

تیراندازی در ژاپن به دلیل قوانین سخت‌گیرانه مالکیت اسلحه، اتفاق بسیار نادری است. ژاپن، کشوری با جمعیت ۱۲۵ میلیونی، در سال ۲۰۱۸ تنها ۹ مورد مرگ ناشی از سلاح گرم را گزارش کرد. این آمار در ایالات متحده و در همان سال، ۳۹۷۴۰ مورد گزارش شده بود. بر اساس قوانین حمل سلاح گرم در ژاپن، تنها فروش تفنگ‌های ساچمه‌ای و بادی مجاز است. به دلیل قوانین سخت‌گیرانه و فرآیند دشوار اعطای مجوز خرید سلاح، تعداد دارندگان اسلحه خصوصی در ژاپن بسیار کم است.

 

آبه با چه تفنگی ترور شد؟

 

پلیس گفت که مظنون در تیراندازی از یک اسلحه دست‌ساز استفاده کرده است. تصاویر از صحنه نشان می‌دهد که به نظر می رسد یک سلاح با دو لوله فلزی استوانه ای شکل پیچیده شده در نوار سیاه است. به گفته پلیس، این سلاح یک وسیله «اسلحه مانند» بود که ۴۰ سانتی متر طول و ۲۰ سانتی متر عرض داشت.

2

به نقل از پلیس ژاپن، یاماگامی انواع مختلفی از تفنگ‌ها را با لوله‌های آهنی ساخت که در نوارچسب پیچیده شده بودند. پلیس اسلحه‌هایی با انواع سه، پنج و شش لوله آهنی در منزل ضارب پیدا کرد. به گفته پلیس، مظنون گلوله‌ها را در اسلحه‌ دست‌سازی که قطعاتش را به صورت آنلاین خریداری کرده بود فرو کرده بود. پلیس بر این باور است که مظنون در این ترور از قوی ترین سلاح موجود در کلکسیون اسلحه‌های دست‌سازش استفاده کرده است.

 

برچسب ها:
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!