جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
سه‌شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۵۱۱۸۵

درخواست انگلیسی‌های اسیر شده از بوریس جانسون

درخواست انگلیسی‌های اسیر شده از بوریس جانسون
انگلیسی‌های اسیر شده در تلویزیون روسیه از بوریس جانسون برای آزادی کمک می‌خواهند.

دو جنگنجوی انگلیسی که در اوکراین توسط نیروهای روسی اسیر شده بودند، در تلویزیون دولتی روسیه ظاهر شدند و از بوریس جانسون خواستند که برای آزادی آن ها اقدام کند.

 

در فیلمی که تلویزیوین روسیه نمایش داده شان پینر و آیدن اسلین از نخست وزیر انگلیس درخواست می‌کنند که به آن ها کمک کند تا به ازای معاوضه ویکتور مدوکچوک ، سیاستمدار و طرفدار کرملین آزاد شوند. مشخص نیست که این دو مرد در چه شرایطی در این ویدئو که روز دوشنبه از شبکه تلویزیونی دولتی روسیا ۲۴پخش شد، صحبت کرده‌اند.

 

همزمان با پخش تصاویری از دو مرد انگلیسی توسط روسیه، سرویس اطلاعات خارجی اوکراین ویدئویی از مدودچوک، ملقب به «شاهزاده سیاه» سیاست اوکراین را منتشر کرد و خواستار معاوضه او شد. مدودچوک در درخواست خود از رهبران روسیه و اوکراین، ولادیمیر پوتین و ولودیمر زلنسکی، خواستار معاوضه با مدافعان شهر محاصره شده ماریوپل شد.

 

این فیلم نشان دهنده تشدید جدی جنگ تبلیغاتی بین روسیه و اوکراین است و اولین بار است که مبادله زندانیان به طور علنی بین دو کشور پیشنهاد می شود.

 

گرفتاری و درگیری دو تن از نیرو های انگلیسی فشار زیادی را به بوریس جانسون برای مداخله در این موضوع وارد می‌کند. پینر ۴۸ ساله در جدیدترین فیلمی که به شدت ویرایش شده در تلویزیون روسیه منتشر شد خسته به نظر می رسید،  با صدایی آرام و لرزان به دوربین گفت: «آقای بوریس جانسون. واضح است که من شان پینر هستم. در طول پنج یا شش هفته گذشته چیزهای زیادی اتفاق افتاده است که من کاملاً از آنها آگاه نیستم. بدیهی است که من می دانم که آقای مدودچوک بازداشت شده است و ما به دنبال این هستیم که خودم و آیدن آسلین را با آقای مدودچوک مبادله کنیم. بدیهی است که من واقعاً از کمک شما در این زمینه و پیشبرد این دستور کار قدردانی می کنم. با من خوب رفتار شده است. شرایطی که در آن قرار دارم را کاملاً درک کنید. ما غذا خورده ایم، سیراب شده ایم، و این تمام چیزی است که واقعاً می توانم بگویم، اما از طرف خودم و آیدن آسلین خواهش می کنم در عوض آزادی آقای مدودچوک به ما کمک کنند.»

 

مدودچوک یکی از متحدان کلیدی پوتین است. او سال گذشته برای مواجهه با اتهامات خیانت و تامین مالی تروریسم در حصر خانگی قرار گرفته بود که او همچنان  آن را انکار می کند. او چند روز پس از آغاز تهاجم روسیه در فوریه فرار کرد، اما بعداً توسط اوکراین دستگیر شد.

 

مدودچوک در ویدئوی خود که توسط سرویس امنیتی SBU اوکراین در فیس بوک منتشر شد، گفت که «از طرف اوکراینی‌ها درخواست می‌کنم  که من را با مدافعان ماریوپل و شهروندان آن که امروز در آنجا هستند هیچ فرصتی برای خروج ایمن از طریق یک مسیر ندارند مبادله کنند. »

 

خانواده پینر در بیانیه‌ای اعلام کردند که پینر، سرباز سابق سلطنتی انگلیس، چهار سال پیش به اوکراین نقل مکان کرد و آن کشور را مانند کشور خود میداند . آن‌ها گفتند پینر سال‌ها یک سرباز مورد احترام در ارتش بریتانیا بود و او را «شوخ، دوست‌داشتنی، خوش‌نیت» توصیف کردند.

 

خانواده پینر گفتند که امیدوارند با یک راه حل سریع اجازه دهند مردان اسیر شده به خانواده خود بازگردند. 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!