شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
يکشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸
کد خبر: ۵۰۹۴۰

شما خواب بودید که این خبر‎ها در مورد اوکراین منتشر شد...

همان‌طور که بایدن داشت حرف می‌زد، بارش موشک‌های روسی به غربی‌ترین شهر اوکراین که تنها ۴۰ مایل از مرز لهستان فاصله دارند، آغاز شد.
نویسنده :
مونس نظری

-    جو بایدن رئیس جمهوری امریکا در سخن‌رانی خود در لهستان، ولادیمیر پوتین را «یک قصاب» خواند... قصابی که دیگر نمی‌تواند در قدرت بماند. به نظر می‌رسد بایدن از اطرافیان رئیس جمهور روسیه می‌خواهد که او را از کرملین بیرون کنند. البته مقامات امریکایی بعداً گفتند که بایدن داشته در مورد لزوم از دست دادن قدرت پوتین در خاک اوکراین و در منطقه‌ای گسترده‌تر صحبت می‌کرده.

-    همان‌طور که بایدن داشت حرف می‌زد، بارش موشک‌های روسی به غربی‌ترین شهر اوکراین که تنها ۴۰ مایل از مرز لهستان فاصله دارند، آغاز شد. این سومین باری بود که به اهدافی در غرب اوکراین حمله می‌شد و هدف گرفتن مرکز لویو و مناطق مسکونی در نزدیک‌ترین فاصله ممکن، و نیز محدوده زمانی که برای این حملات انتخاب شده بود، به وضوح با هدف ارسال پیامی به کاخ سفید بوده است.

-    کرملین بار دیگر احتمال (شبح) استفاده از سلاح هسته‌ای را در جنگ با اوکراین مطرح کرده است. دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه که معاون شورای امنیت این کشور است، گفت که مسکو می‌تواند از این سلاح‌ها جهت حمله به دشمنی که در حال استفاده از تنها سلاح‌های متعارف است، استفاده کند.

-    این اظهارات (بند پیشین)، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین را برانگیخت تا از طریق یک لینک ویدئویی در مجمع دوحه ظاهر شده و هشدار دهد که مسکو یک تهدید مستقیم برای جهان است. او گفت: «روسیه دارد رجز‎خوانی می‌کند... که می‌تواند با سلاح‌های هسته‌ای نه فقط یک کشور خاص، بلکه کل کره زمین را نابود کند.»

-    مطابق گزارش نیروهای اوکراینی، نیروهای روسی در حال استقرار فسفر سفید (علیه آنها) در نزدیکی شهر آودیوکا در شرق این کشور هستند. در حالی که این گزارش‌ها قابل تأیید نیستند، ولودیمیر زلنسکی اوایل این هفته به رهبران ناتو گفت که روسیه از بمب‌های فسفری استفاده کرده و به کشته شدن بزرگسالان و کودکان منجر شده است.

-    نیروهای روسی روز شنبه اسلاووتیچ، شهر شمالی نزدیک به سایت چرنوبیل را تصرف کرده و شهردار آن، یوری فومیچ را به اسارت گرفتند. با این حال نیروهای روسی پس از ناتوانی‌شان در متفرق کردن معترضان متعدد در میدان اصلی (علی‌رغم نارنجک‌های شوکر و شلیک بالای سر) شهردار را آزاد کرده و با ترک محل موافقت کردند.

-    مؤسسه رسانه‌های جمعی در اوکراین ۱۴۸ جنایت علیه روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها را از آغاز تهاجم روسیه به ثبت رسانده‌اند. در این گزارش آمده است که پنج خبرنگار کشته شده‌اند، شش خبرنگار دستگیر یا ربوده شده و هفت خبرنگار نیز زخمی شده‌اند.

-    پارلمان اوکراین حمله جدید روسیه به رآکتور تحقیقاتی هسته‌ای در خارکف را تأیید کرده و در توئیتی به نقل از بازرسی دولتی تنظیم مقررات هسته‌ای نوشت: «در حال حاضر برآورد میزان خسارات ناشی از خصومت‌هایی که در منطقه تأسیسات هسته‌ای متوقف نمی‌شوند، غیر‎ممکن است.»

-    ده‌ها هزار نفر در مرکز لندن تجمع کردند تا با مردم اوکراین ابراز همبستگی کنند. پس از فراخوان تظاهراتی توسط رئیس جمهور اوکراین، میدان ترافالگار در نتیجه اعتراضاتی که به این خونریزی‌ها صورت گرفته بود، به دریایی از رنگ‌های زرد و آبی تبدیل شد.

 

 

-    کارشناسان در بریتانیا هشدار داده‌اند که ایده (طرح) خانه‌های اوکراینی این کشور به عنوان بستری مستعد قاچاقچیان جنسی عمل می‌کند. این هشدار در حالی‌ست که شواهدی به دست می‌آید مبنی بر اینکه جنایتکاران مستقر در بریتانیا، زنان و کودکانِ فراری از جنگ را هدف قرار می‌دهند.

-    پس از عقب‌نشینی کاخ سفید از اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری امریکا (که ظاهراً خواستار تغییر رژیم روسیه شده بود)، گری کاسپاروف، استاد بزرگ شطرنج و منتقد بزرگ پوتین، دولت ایالات متحده را «ترحم‌انگیز» خواند.

-    آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پس از تصرف شهر اسلاووتیچ (جایی که بسیاری افراد مشغول کار روی رآکتورهای هسته‌ای هستند) به دست نیروهای روسیه در روز شنبه، نگرانی خود را بابت کارگران نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل ابراز داشته است.

-    کرملین به اظهارات جو بایدن پاسخ داد... پس از آنکه بایدن در سخنرانی خود در لهستان اعلام کرد که ولادیمیر پوتین نمی‌تواند در سِمت ریاست جمهوری روسیه بماند، کرملین گفت: این روس‌ها هستند که رئیس جمهور روسیه را انتخاب کرده‌اند، نه بایدن.

-    ارتش روسیه پهپاد اوکراینی را در حال نزدیک شدن به سواستوپل سرنگون کرد. سر‎لشکر ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: نیروهای هوافضای روسیه در ۲۴ ساعت گذشته، ۹۱ تأسیسات نظامی اوکراین و از جمله دو پایگاه فرماندهی و دو ایستگاه جنگ الکترونیک را منهدم کرده‌اند.

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!