پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
شنبه ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۵۰۹۳۴
اردوغان:

ترکیه به تحریم روسیه نخواهد پیوست

ترکیه به تحریم روسیه  نخواهد پیوست
من نمی‌توانم مردم خود را در زمستان رها کنم تا یخ بزنند و ثانیاً صنعت انرژی ما به طور کامل راه‌اندازی نخواهد شد.
نویسنده :
مونس نظری

-    جو بایدن، به منظور نشان دادن حمایت خود از کشورهای اروپای شرقی که شاهد تخریب‌های ناشی از تهاجمات روسیه بوده‌اند، از شهر رززوو لهستان، در فاصله یک‌ساعتی از مرز اوکراین بازدید کرد.

-    مقامات ماریوپل گفته‌اند که هفته گذشته ۳۰۰ نفر در بمباران یک تئاتر توسط روسیه کشته شده‌اند. این حمله رکورد مرگ‌بارترین هجوم را از زمان آغاز تهاجم مسکو به ثبت رسانده است.

-    مقامات غربی گفته‌اند که بر این عقیده‌اند یک فرمانده روسی در جریان نبرد در اوکراین توسط نیروهای شورشی زیر گرفته شده است... مقامات مزبور این حادثه را نشانه‌ای از همان «چالش‌های اخلاقی» توسط نیروهای متجاوز توصیف کردند.

-    ولادیمیر پوتین غرب را به تبعیض علیه فرهنگ روسیه متهم کرد. و رفتار با شخصیت‌های فرهنگی روسیه را با رفتاری که با جی کی رولینگ، نویسنده «ملغی» هری پاتر شده است، مقایسه کرد.

-    ولادیمیر پوتین روز جمعه لایحه‌ای امضا کرد که بر مبنای آن انتشار هر گونه اخبار و اطلاعات «جعلی» از هر یک از اقدامات روسیه در خارج از کشور با جریمه ۱۵ سال حبس روبرو شود.

-    دولت فرانسه در تلاش است ائتلافی بین‌المللی را برای مذاکره درباره یک «عملیات بشر‎دوستانه» برای تخلیه غیر‎نظامیان از بندر ماریوپل در جنوب اوکراین (که مورد آسیب و تحت محاصره قرار گرفته‌اند) گردآوری کند.

-    وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مرحله آغازین عملیات نظامی این کشور «به طور کامل» انجام شده و گفت که روسیه بر «آزادسازی» منطقه دونباس شرقی اوکراین متمرکز خواهد شد.

-    براساس گزارش آسوشیتدپرس در شامگاه جمعه، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین یک بار دیگر از روسیه خواسته است که برای پایان دادن به جنگ مذاکره کند؛ در عین حال که تأکید کرده است که اوکراین با واگذاری هیچ‌یک از سرزمین‌های خود برای دست‌یابی به صلح موافقت نخواهد کرد.

-    آنتون گراشچنکو، معاون وزیر کشور اوکراین در بیانیه‌ای در فیسبوک مدعی شد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه از اواسط مارس از مجامع عمومی غیبت داشته و دلیلش هم «حمله قلبی»‌ای است که به او دست داده بوده.

-    به گفته آسوشیتدپرس، جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده، روز جمعه از یک بیمارستان کودکان در تنسی بازدید کرد. این بیمارستان محل نگهداری کودکان مبتلا به سرطان اوکراین و خانواده‌های آنهاست که از جنگ فرار کرده و به دنبال درمان در امریکا هستند.

-    ایرینا ورشچوک، معاون نخست‌وزیر اوکراین، به نقل از ان‌بی‌سی نیوز گفت که در مجموع ۷۳۳۱ نفر روز جمعه از طریق دو کریدور بشر‎دوستانه تخلیه شده‌اند.

-    به بیان یونیسف، بیش از نیمی از کودکان اوکراین با گذشت یک ماه از این جنگ آواره شده‌اند.

-    آسوشیتدپرس، تاکنون حمله به بیش از ۳۰ مرکز درمانی را تأیید کرده است. به گزارش این خبرگزاری ۳۴ حمله به مراکز درمانی تا این لحظه مستند شده است. و ماه گذشته نیروهای روسی بارها به بیمارستان‌ها، آمبولانس‌ها، پزشکان، بیماران و نوزادان اوکراینی حمله کرده‌اند.

-    لاکوشنکو بار دیگر تأکید کرد که بلاروس «هیچ برنامه‌ای برای جنگ در اوکراین ندارد». رئیس‌جمهور بلاروس یک بار دیگر تأکید کرد که بلاروس تنها در صورت تجاوز احتمال دارد که به این جنگ ورود کند.

-    پوتین به «لغو» فرهنگ روسیه از سوی غرب انتقاد کرد و گفت که این رویکرد رنگ‌و‌بوی آلمان هیتلری دارد. او خاطر‎نشان کرد که حتی تصور چنین چیزهایی هم در روسیه غیر‎ممکن است.

-    اردوغان گفت که ترکیه به تحریم‌ها علیه روسیه نخواهد پیوست... او گفت: اولاً که من نمی‌توانم مردم خود را در زمستان رها کنم تا یخ بزنند و ثانیاً صنعت انرژی ما به طور کامل راه‌اندازی نخواهد شد.

-    لاوروف تحریم‌های همه‌جانبه را به باد انتقاد گرفت و گفت که ارزش‌های غربی «یک پاپاسی ارزش ندارند.» وزیر امور خارجه خاطر‎نشان کرد که جنگی که به معنای واقعی یک جنگ ترکیبی بوده، جنگی تمام‌عیار علیه روسیه اعلام شده است.

-    وزیر کشور انگستان تماسی را که به شوخی برگزار شده بود به باد انتقاد گرفت. پریتی پاتل گفت که از بازجویی دانشجویان روسی در بریتانیا حمایت خواهد کرد.

-    قطر می‌گوید جایگزینی گاز روسیه غیر‎ممکن است. این کشور از جانب‌داری در بحران اوکراین خودداری کرده است. سعدالکعبی، وزیر انرژی قطر در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت که جایگزینی گاز طبیعی روسیه در بازار اروپا «عملاً امکان‌پذیر نیست».

-    مسکو از امریکا خواست که درباره ارتباط ادعاشده هانتر بایدن با آزمایشگاه‌های زیستی اوکراین اظهار‎نظر کند. ایالات متحده باید در مورد دخالت شبهه‌انگیز پسر جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در تحقیقات مشکوک اوکراین شفاف‌سازی نماید!

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!