پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
پنجشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۹
کد خبر: ۵۰۹۱۹

شما خواب بودید که این خبرها در مورد اوکراین منتشر شد...

طرح پرداخت روبل روسیه، خریداران اروپایی را گیج کرده است. گروه صنعت گاز آلمان زوکونفت گاز روز چهارشنبه اعلام کرد که از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره تغییرات پرداخت برای عرضه گاز طبیعی روسیه به روبل سر‎در‎گم شده است.
نویسنده :
مونس نظری

-    دولت ایالات متحده اعلام کرد که براساس ارزیابی‌اش از شواهدی مبنی بر اینکه غیر‎نظامیان تعمداً هدف قرار گرفته‌اند، اعتقاد دارد که در اوکراین جنایت جنگی رخ داده است. ایالات متحده همچنین گفت که روز پنج‌شنبه در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا با رهبران ناتو در مورد اوکراین دیدار خواهد کرد، بسته تحریم‌های مرتبط با روسیه را علیه شخصیت‌های سیاسی و الیگارشی نیز اعلام خواهد نمود.

-    ناتو اعلام کرد که نیروهای خود را در امتداد جناح شرقی دو برابر خواهد کرد. ینس استولتنبرگ، دبیر کل این ائتلاف گفت: «اولین گام استقرار چهار گروه نبرد جدید ناتو در بلغارستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی، به همراه نیروهای موجودمان در کشورهای حوزه بالتیک و لهستان است.»

-    آناتولی چوبایس، فرستاده روسیه در آب‌و‌هوا در اعتراض به جنگ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اوکراین، کناره‌گیری کرده و کشور را ترک گفت. او بالاترین مقامی بوده است که تا به این لحظه به سبب این تهاجم از کرملین جدا شده است.

-    آر لودمیلا دنیسووا، باز‎پرس حقوق بشر در اوکراین، مدعی شد که جمعیت شهر چرنیهف، در شمال کیف، توسط نیروهای روسیه که مسیرهای اصلی کمک‌های بشر‎دوستانه را قطع کرده‌اند، عملاً به گروگان تبدیل شده‌اند. مقامات در چرنیهیو گفتند که اکنون آب آشامیدنی آنها تمام شده است.

-    پنتاگون در یک نشست خبری با خبرنگاران گفت که نیروهای روسیه به جای پیشروی، در حال اتخاذ مواضع دفاعی در شمال کیف هستند... و این در حالی‌ست که تلاش‌های روسیه در جاهای دیگر متوقف شده است. ضد‎حمله اوکراین در نزدیکی کیف، نیروهای روسی را از پایتخت دورتر کرده و حدود ۱۵ مایل به عقب رانده است.

-    ولادیمیر پوتین گفت که روسیه قصد دارد پرداخت برای فروش گاز خود به کشورهای «غیر‎دوست» را به روبل تغییر دهد... اقدامی که باعث نگرانی بازارهای بین‌المللی شده است. این اعلامیه، قراردادهای آتی اروپایی سوآرین را متوقف یا کند کرد (معاملاتی که روزانه به صدها میلیون دلار نیز می‌رسیدند)... دلیل این موضوع هم نگرانی‌هایی بوده که در مورد نقش احتمالی این سوئیچ در تشدید بحران انرژی وجود داشته است.

-    طرح پرداخت روبل روسیه، خریداران اروپایی را گیج کرده است. گروه صنعت گاز آلمان زوکونفت گاز روز چهارشنبه اعلام کرد که از اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره تغییرات پرداخت برای عرضه گاز طبیعی روسیه به روبل سر‎در‎گم شده است.

-    اوکراین خود را با آلمان نازی مقایسه می‌کند. پارلمان اروپا روز چهارشنبه بار دیگر از غرب خواست تا «منطقه پرواز ممنوع» را بر فراز این کشور اعمال کند. با این حال پارلمان با مقایسه ویرانی‌های متحمل‌شده در شهرهایش با ویرانی‌هایی که در جریان بمباران متفقین توسط آلمان‌های نازی اتفاق افتاده بود، به شدت انتقاد کرد. این گزینش مقایسه‌ای عجیب، آخرین بیانیه‌ی مرتبط به نازی‌ها بوده است که از کیف بیرون آمده.

 

 

-    روسیه، دیپلمات‌های امریکایی را اخراج کرد. روسیه در واکنش به دستور واشنگتن مبنی بر اخراج ۱۲ کارمند از نمایندگی مسکو در سازمان ملل، تعداد نامشخصی از دیپلمات‌های امریکایی را اخراج کرد.

-    گلوله شلیک‌شده از اوکراین در روسیه منفجر شد. ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار مرزی روسیه روز چهارشنبه مدعی شد که یک گلوله تحویلی از اوکراین در منطقه بلگورود روسیه منفجر شده است. این منطقه تقریباً در نزدیکی خارکف، دومین شهر بزرگ اوکراین واقع است.

 

 

-    در مورد درکی که هندوستان از بحران اوکراین دارد و معنایی که این جنگ برای روابط هند با روسیه و غرب دارد باید گفت که: عملیات نظامی روسیه در اوکراین و به طور گسترده‌تر درگیری این کشور با غرب، احتمال دارد در ساختار روابط دو‎جانبه هند و روسیه، آن‌گونه که برخی ناظران تصورش را می‌کنند، تغییری به وجود نیاورد (بر مبنای ادعایی که راشا تودی کرده است).

-    زلنسکی انتظار دارد که در اجلاس سران ناتو، اتحادیه اروپا و جی‌۷ «گام‌های معناداری» برداشته شوند. زلنسکی با اشاره به نشست‌های مزبور که قرار است روز پنج‌شنبه در بروکسل برگزار شود، خواستار برداشتن «گام‌هایی معنی‌دار» شد... به بیان او: در حالی که این گفتگوها نشان می‌دهند که «چه کسی دوست است، چه کسی شریک است و چه کسی به خاطر پول به ما خیانت کرده است.»

-    صندوق ثروت ملی روسیه به گفته این وزارتخانه، در ماه فوریه ۲۰۲۲، ۶.۸ میلیارد دلار کاهش داشته است. وزارت دارایی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: صندوق ثروت ملی روسیه (NWF) در فوریه ۲۰۲۲ با کاهش ۶۷۵.۱۶ میلیارد روبل (معادل ۶.۸ میلیارد دلار)، به حدود ۱۲.۹ تریلیون روبل (۱۳۱ میلیارد دلار) تا اول مارس ۲۰۲۲ رسید.

-    رنو از تعلیق فعالیت‌هایش در کارخانه مسکو خبر داد. گروه رنو در حال ارزیابی گزینه‌های موجود با در نظر گرفتن شرایط فعلی است. سرویس مطبوعاتی این شرکت روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تولیدکننده خودرو فرانسوی رنو، فعالیت کارخانه خود را در مسکو به حال تعلیق در‎آورده و در عین حال در حال ارزیابی گزینه‌های موجود در مورد سهام Avtovaz است.

 

 

-    رئیس جمهور روسیه تأکید کرد: روسیه به عرضه گاز به سایر کشورها مطابق با حجم و قیمت‌های مقرر در قراردادهای منعقد‌شده پیشین ادامه خواهد داد.

-    معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد گفته است که اگر این کشور توسط ناتو «تحریک» شود، روسیه حق استفاده از تسلیحات هسته‌ای را برای خود محفوظ نگه می‌دارد. در مصاحبه‌ای با اسکای نیوز از دیمیتری پولیانسکی پرسیده شد که آیا این درست است که پوتین چشم‌انداز جنگ هسته‌ای را بر فراز سایر کشورها می‌بیند. و او پاسخ داد: «اگر روسیه توسط ناتو تحریک شود، اگر روسیه توسط ناتو مورد حمله قرار گیرد... من نمی‌دانم... ما یک قدرت هسته‌ای هستیم... چرا که نه؟»

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!