پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
سه‌شنبه ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۵۰۹۰۶

آخرین خبرها از جنگ اوکراین

مرگ بازمانده اردوگاه بوخنوالد، شطرنج در میان ویرانه‌ها، انتشار ویدئویی از وزیر دفاع انگلیس که فریب خورده و یک شیاد را با نخست وزیر اوکراین اشتباه گرفته و در کنار ادامه نبردهای خونین...
نویسنده :
مونس نظری

-    پس از آنکه جو بایدن، ولادیمیر پوتین را جنایتکار جنگی خواند، روسیه تهدید کرد که روابط خود را با امریکا قطع خواهد کرد. ضمن آنکه مدعی شد که اظهارات جو بایدن «روابط روسیه و امریکا را در معرض فروپاشی قرار داده است.»

-    کارگران خسته چرنوبیل که در طول سه هفته اخیر از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در حال انجام وظیفه بوده‌اند، با تشدید نگرانی‌ها در مورد امنیت سایت اجازه خروج پیدا کرده‌اند.

-    یکی از سران وابسته دفاعی بریتانیا گفته است که ادعای روسیه مبنی بر شلیک موشک‌های مافوق صوت احتمالاً به سبب کاستن از آثار پیشرفت‌های ناچیز روس‌ها در کارزار زمینی‌شان بوده است.

-    پنتاگون نیروهای روسی را به ارتکاب جنایات جنگی در اوکراین متهم کرده و گفته است که «شواهد روشنی» در مورد این جنایات وجود دارد و سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده گفت که این مهم به جمع‌آوری شواهد در مورد آنها کمک خواهد کرد.

-    احتمال دارد که تقریباً ۱۰ هزار سرباز روسی در جنگ اوکراین و از زمان تهاجم روسیه کشته شده باشند و براساس گزارش‌های منتشر شده از ارقام نامعلوم قبلی از وزارت دفاع مسکو که در روزنامه طرفدار کرملین فاش شده است، بیش از ۱۶ هزار نفر زخمی شده‌اند.

-    ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که کشورش هرگز در برابر اولتیماتوم‌های روسیه و شهرهایی که مستقیماً مورد حمله قرار گرفته‌اند (از جمله پایتخت، کیف) تسلیم نخواهد شد و ماریوپول و خارکف اشغال روسیه را نمی‌پذیرند.

-    رئیس حزب محافظه‌کار مدعی شده است که بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، از رفتن به اوکراین «ناامید» شده است و «ارتباط عاطفی قوی» با مردم اوکراین برقرار کرده. در آخر هفته گزارش شد که جانسون قصد دارد به کیف برود، اما روز دوشنبه منابع شماره ۱۰ اعلام کردند که بعید است این اتفاق بیفتد.

-    ویدئویی از بن والاس، وزیر دفاع منتشر شده است گویای آنکه او فریب خورده و با شیادی که خود را به عنوان نخست‌وزیر اوکراین جا زده بود، تلفنی صحبت کرده است... ساعاتی پس از آن داونینگ استریت گفت که معتقد است بازیگران دولتی روسیه مسئول این فریب بوده‌اند.

-    سخنگوی بنیاد یادبود اردوگاه اجباری بوخنوالد تأیید کرد که یک مرد ۹۶ ساله که از یک رشته اردوگاه کار اجباری نازی‌ها از قبیل بوخنوالد و برگن-بلسن جان سالم در برده بوده، در جریان حمله روسیه به شهر خارکف اوکراین بر اثر انفجار کشته شده است.

-    نیروهای روسیه یکشنبه شب مرکز خرید رتروویل در منطقه پودیلسکی کیف را با موشک بمباران کردند. در این حمله ۸ نفر کشته شدند. این بزرگ‌ترین حمله‌ای بوده است که از زمان آغاز تهاجم به پایتخت صورت گرفته و یک مرکز خرید کاملاً جدید را هدف قرار داده است.

 

 

-    شاهزاده ویلیام بریتانیا در جریان بازدید از یک اردوگاه آموزشی نظامی بریتانیا در جنگل‌های بلیز طی یک تور یک هفته‌ای در دریای کارائیب به اوکراین ادای احترام کرد. شاهزاده ویلیام، خلبان سابق نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، در مورد حفاظت از دموکراسی صحبت نموده و اشاره کرد که بلیز به بسیاری از کشورهای دیگر پیوسته و تهاجم روسیه به اوکراین را محکوم می‌کند.

-    براساس به‌روز رسانی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد (OHCHR)، از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین حدوداً ۹۲۵ غیر‎نظامی در اوکراین کشته شده‌اند. این آژانس گفت که در مجموع ۲۴۲۱ تلفات غیر‎نظامی در کشور ثبت شده است که شامل ۹۲۵ کشته و ۱۴۹۶ زخمی می‌شود.

-    براساس گزارش عملیاتی انتشار‎یافته ارتش اوکراین از ساعت ۲۲ عصر دیروز: به گفته مقامات نیروهای روسی کریدور زمینی با کریمه را در دست دارند و دسترسی به دریای آزوف را مسدود کرده‌اند. شهر سومی نیز تا حدودی مسدود است، و این در حالی‌ست که گلوله‌باران شهر خارکف ادامه دارد.

 

 

-    زندگی روزمره در شهرهای اوکراین در خلال تصاویری به نمایش درآمده‌اند. افرادی که در تلاش هستند به زندگی عادی‌شان ادامه دهند. یک گروه بداهه در انجام یک بازی شطرنج روی نیمکتی در شهر لویو در غرب اوکراین گرد هم می‌آیند.

 

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!