پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۰۸۸۵

تجاوز به پناهجوی اوکراینی در راه آلمان

یک سخنگوی پلیس آلمان گفت که سیاستمداران باید هر کاری از دست‌شان ساخته است برای جمع کردن این فاجعه انجام بدهند. «مجازات سخت و فوری و به دنبال آن تبعید، تنها زبانی است که چنین مجرمانی می‌فهمند.»
نویسنده :
مونس نظری

پناه‌جوی ۱۸ ساله اوکراینی در کشتی هتل آلمانی که برای اسکان فراریان جنگ استفاده می‌شد، مورد تجاوز گروهیِ دو مرد قرار گرفت.

 

براساس گزارش‌ها این حادثه در کشتی هتل اسکار وایلد رخ داد. مطابق گزارش‌ها مهاجمان دو مرد ۳۷ ساله و ۲۶ ساله عراقی و نیجری بودند که تابعیت اوکراینی نیز داشتند.

 

دفتر دادستانی دوسلدورف روز دوشنبه تأکید کرد که پلیس تحقیقاتی را در مورد حمله‌ای که ادعا شده است که در ۶ مارس اتفاق افتاده آغاز کرده است. این دو مرد کماکان در بازداشت هستند.

 

در زمان وقوع این حادثه بیش از ۲۵ پناهجو (که از تهاجم روسیه به اوکراین گریخته و به اینجا پناه آورده بودند) در کشتی حضور داشتند. براساس گزارش سازمان ملل متحد، از زمان آغاز تهاجم روسیه در ۲۴ فوریه، بیش از ۳ میلیون نفر و از جمله ۱ میلیون کودک، از اوکراین به کشورهای دیگر اروپا گریخته‌اند. این شمار را به طور کامل زنان و کودکانی شامل می‌شوند که از مرزهای اوکراین فرار کرده‌اند. نگرانی‌های در مورد محافظت از آسیب‌پذیرترین پناهندگان در برابر هدف قرار گرفتن توسط قاچاقچیان انسان و یا تبدیل شدن این گروه به قربانیان دیگر استثمار افزایش یافته است.

 

موردی که به آن اشاره شد لااقل دومین مورد از تجاوزاتی است که ادعا شده به یک نوجوان پناهجوی اوکراینی صورت گرفته است. داستان نیز زمانی کشف شد که در لهستان مردی را به ظن حمله به نوجوانی ۱۸-۱۹ ساله که از درگیری فرار کرده بود، دستگیر کردند.

 

آدره لیند هولز، نماینده پارلمان به بیلد گفت که پلیس باید «به طور خاص حفاظت از زنان اوکراینی را مد‌نظر قرار دهد.» او هشدار داد که تجاوز ادعا شده در اسکاروایلد بدین معناست که مقامات باید «سریعاً وارد عمل شوند.»

 

یک سخنگوی پلیس گفت که سیاستمداران باید هر کاری از دست‌شان ساخته است برای جمع کردن این فاجعه انجام بدهند. «مجازات سخت و فوری و به دنبال آن تبعید، تنها زبانی است که چنین مجرمانی می‌فهمند.»

 

مقامات گفتند که مظنون ممکن است به سبب «جنایت وحشیانه‌ای» که مرتکب شده است با حداکثر ۱۲ سال زندان روبرو باشد. «او با ارائه کمک از طریق یک پورتال اینترنتی با دختر آشنا شده بود.»

-    «دخترک از اوکراین جنگ‌زده فرار کرده بود. لهستانی حرف نمی‌زند. او به مردی اعتماد کرده بود که بهش قول کمک و پناه داده بود. که متأسفانه تمام این‌ها نقشه‌ای فریب‌کارانه بود.»

اما این تنها موردی نبود که گزارش شد...

پیش از مداخله مقامات کاشف به عمل آمد که مرد دیگری در کمپ پناهندگان در لهستان به دختری پیشنهاد کار و اتاق داده است.

در مرز مدیکا لهستان، مورد دیگری نیز که در آن مردی که تنها به زنان و کودکان کمک می‌کرد سوء‌ظن‌ها را برانگیخت.

جونگ آ قدینی ویلیامز، رئیس ارتباطات جهانی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل که از مرزهای رومانی، لهستان و مولداوی بازدید کرده است، گفت: «بدیهی است که تمام پناهندگان زن و کودک باشند.»

«شما باید نگران هر‎گونه خطر بالقوه برای قاچاق باشد. اما استثمار و سوء‌استفاده جنسی هم از حوادثی هستند که در موارد این‌چنینی اتفاق می‌افتند... قاچاقچیان به دنبال بهره جستن از موقعیت‌های این‌چنینی هستند.»

در کشورهای سراسر اروپا، از جمله مناطق مرزی رومانی، لهستان، مجارستان، مولداوی و اسلواکی، شهروندن و افراد داوطلب به کسانی که جنگ زندگی‌شان را ویران کرده است، کمک می‌کنند.

روز پنج‌شنبه مردی ۴۹ ساله را در وروتسووا، لهستان، بازداشت کردند. دلیلش هم این بود که او زن جوانی را به بهانه پیشنهاد کمک از طریق اینترنت به خود جذب کرده بود.

پلیس برلین با انتشار پستی در شبکه‌های اجتماعی به زبان‌های اوکراینی و روسی، خطاب به زنان و کودکان درباره پیشنهاد اقامت شبانه هشدار داد و از آنان خواست هر مورد مشکوکی را گزارش دهند.

تامارا بارنت، مدیر عملیات در بنیاد قاچاق انسان، که یک مؤسسه خیریه مستقر در بریتانیاست (این مؤسسه از گروه پارلمانی تمام احزاب در زمینه قاچاق انسان شکل گرفته است) گفت که چنین جابجایی‌های سریع و دسته‌جمعی افراد می‌تواند «بستری برای فاجعه» فراهم کند. او گفت: «زمانی که به طور ناگهانی گروه عظیمی از افراد واقعاً آسیب‌پذیر که به صورت فوری به پول و کمک نیاز دارند جایی جمع باشند، طبیعی است که بستر مناسب برای اقدامات استثماری و تجاوزات جنسی فراهم می‌شود. وقتی این همه داوطلب را دیدم که حاضر شدند خانه‌هاشان را در اختیار پناهجویان بگذارند، زنگ خطری در ذهنم به صدا درآمد.»

مدالینا موکان، مدیر کمیته در ProTECT، سازمانی که ۲۱ گروه مبارزه با قاچاق را گرد هم می‌آورد، گفت: «علائم نگران‌کننده‌ای هست دال بر اینکه برخی از این پناهندگان در ازای خدماتی مانند محافظت از کودکان و خدمات نظافتی که بهشان ارائه می‌شود، مورد تجاوز قرار می‌گیرند.»

«تلاش شماری از قاچاقچیان برای انتقال قربانیان از اوکراین به آن سوی مرز وجود دارد. زنان و کودکان آسیب‌پذیرند... خصوصاً آنهایی‌شان که از خانواده و دوست و سایر شبکه‌های حمایتی بی‌بهره‌اند. ادامه درگیری‌ها در اوکراین به معنای شدت یافتن این پدیده است.»

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

منبع خبر : دیلی‌میل
منبع: دیلی‌میل
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!