جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
کد خبر: ۵۰۸۸۴

شما خواب بودید که این خبرها در مورد اوکراین منتشر شد...

تصاویر ماهواره‌ای جدید بر فراز اوکراین، خسارات گسترده‌ای را در سراسر سومی، چرنیهف و خارکف نشان می‌دهد.
نویسنده :
مونس نظری

-    ساعت تقریباً ۱:۳۰ صبح در کیف است... و این جایی است که ما اکنون ایستاده‌ایم:

سفارت ایالات متحده در کیف است. نیروهای روسی ۱۰ نفر را که برای نان ایستاده بودند، در شهر چرنیهیو در شمال اوکراین به ضرب گلوله کشتند. مقامات اوکراینی گفتند که این حمله در سال ۱۰ صبح به وقت محلی (۸ صبح به وقت گرینویچ) اتفاق افتاده است. وزارت دفاع روسیه این گزارش را تکذیب کرد و مدعی شد هیچ سرباز روسی در چرنیهیو حضور ندارد.

-    شورای شهر گفت که نیروهای روسی یک تئاتر و استخری را در آن غیر‎نظامیان در شهر بندری محاصره‌شده اوکراین در ماریوپل پناه گرفته بودند، بمباران کرد. شورای ماریوپل تصویری از تئاتر شهر منتشر کرد که نشان می‌دهد این حمله خسارت زیادی به آن وارد کرده و شمار تلفات در حال تأیید است. پاولو کیریلنکو، رئیس اداره منطقه‌ای دونتسک، گفت که زنان باردار و کودکان در استخر پناه گرفته بودند و این حمله را «تروریسم خالص» خواند.

 

 

-    سرویس اضطراری اوکراین گفت: اجساد پنج نفر از جمله سه کودک، امروز در جریان بازرسی ساختمان‌های مسکونی آسیب‌دیده در اثر گلوله‌باران در شهر چرنیهیو در شمال اوکراین پیدا شده است. در بیانیه‌ای آنلاین آمده است که این اجساد در خرابه‌های یک ساختمان خوابگاه پیدا شده است.

-    دادگاه بین‌المللی دادگستری سازمان ملل متحد (ICJ) به روسیه دستور داد تهاجم خود را متوقف کند. این دادگاه اعلام کرد که هیچ توجیهی برای حمایت کرملین در این نبرد پیدا نکرده است. تنها قضات چینی و روسی در دادگاه به این دستور رأی منفی دادند.

-    میخائیلو پودولیاک، مذاکره‌کننده اوکراینی گفت که گزارش فایننشال تایمز در مورد طرح صلح ۱۵ ماده‌ای پیشنهادی بین کیف و مسکو، تنها «موضع درخواستی طرف روسی» را نشان می‌دهد. FT یک طرح صلح «آزمایشی» را گزارش داده بود که شامل آتش‌بس و عقب‌نشینی روسیه در صورت اعلام بی‌طرفی کیف و پذیرش محدود برای نیروهای مسلح خود بود.

-    دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که تبدیل شدن به کشوری بی‌طرف با وضعیتی قابل مقایسه با اتریش و سوئد در مذاکرات با کیف مورد بحث قرار گرفته است. پسکوف به خبرنگاران گفت: «این گزینه‌ای است که حالا مورد بحث است و می‌تواند به عنوان یک سازش در نظر گرفته شود.»

-    سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین ابراز کردند که مذاکرات با وجود ادامه خونریزی‌ها و وحشت برخی از رهبران اتحادیه اروپا مبنی بر بازی کرملین با کیف، در حال پیشرفت است. لاوروف به RBC News گفت: «مذاکرات به دلایلی واضح آسان نیستند. اما با این حال امیدی برای دستیابی به مصالحه وجود دارد.»

-    جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ۸۰۰ میلیون دلار اضافی را برای کمک امنیتی ایالات متحده به اوکراین جهت خرید تسلیحات و تجهیزات نظامی بیشتر، به عنوان بخشی از بسته بسیار بزرگ‌تر اعلام کرد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین از کنگره امریکا خواست تسلیحات بیشتری برای کمک به کشور او جهت مقابله با حملات هوایی روسیه و تحریم‌های بیشتر علیه روسیه، از جمله خروج همه شرکت‌های امریکایی فراهم کند. بایدن همچنین از پوتین با عنوان «جنایت‌کار جنگی» یاد کرد.

-    ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، گفت که غرب در آنچه او تلاش برای دستیابی به تسلط جهانی و تجزیه روسیه خواند «موفق نخواهد شد». پوتین در یک سخنرانی تلویزیونی در جمع وزرای دولت، در اذعان به دردی که تحریم‌های غربی بر پیکر اقتصاد روسیه می‌گذارد، تأکید کرد که اما کشورش در برابر این ضربه اقتصادی مقاومت می‌کند.

-    دکتر تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: از ابتدای تهاجم ۴۳ حمله به مراکز بهداشتی، زیر‎ساخت‌ها و کارگران اوکراینی صورت گرفته است. سازمان بهداشت جهانی گفت که این حملات دو کارمند بهداشت را کشته و حداقل هشت نفر را زخمی کرده‌اند.

-    مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: نیروهای روسی شهردار شهر ملیتوپل اوکراین را آزاد کردند. سرویس ارتباطات دولتی اوکراین، ویدئویی را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی، پس از این آزادی با ایوان فدوروف صحبت می‌کند.

-    اولین بالرین اولگا اسمیرنوا، یکی از بزرگ‌ترین ستارگان رقص روسیه، پس از محکوم کردن حمله روسیه به اوکراین، شرکت باله بولشوی در مسکو را ترک کرد. در اوایل این ماه، اسمیرنوا پستی در تلگرام منتشر کرد و گفت «با تمام تار و پودم» با جنگ مخالفم.

-    وزیر امور خارجه فرانسه می‌گوید: روسیه تنها «تظاهر به مذاکره» می‌کند. او گفت که روسیه تنها وانمود می‌کند با اوکراین در حال مذاکره است و در واقع درگیر یک «فرایند دراماتیک وحشیانه طولانی‌مدت» است.

-    سفارت بریتانیا در واشنگتن گفته است که عقب‌نشینی نیروهای روسی به این معناست که سربازان این کشور به استفاده از «سلاح‌های قدیمی‌تر و با دقت کمتر» متوسل می‌شوند... که از نظر نظامی تأثیر چندانی ندارد و احتمال تلفات غیر‎نظامیان بالاست.

-    منابع دیپلماتیک اعلام کردند که ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلبانی، نروژ و ایرلند به دلیل وخامت اوضاع انسانی در اوکراین درخواست تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل در روز پنجشنبه را داده‌اند.

-    امریکا پهپادهای سوئیچ بلید و استینگرهای ضدهوایی را به اوکراین ارسال می‌کند. ایالات متحده متعهد به کمک‌های نظامی بیشتر به اوکراین، از جمله دفاع موشکی دور‎برد و پهپادهای مسلح سوئیچ بلید برای دفاع بهتر در برابر هواپیماها و زره‌پوش‌های روسیه از راه دور است.

 

 

-    نیروهای روسی متهم به بمباران تئاتری شدند که گمان می‌رود صدها آواره در آن پناه گرفته بودند. و همین‌طور به استخری که زنان باردار و کودکان خردسال در آن تجمع کرده بودند، حمله شده است.

-    تصاویر ماهواره‌ای جدید بر فراز اوکراین، خسارات گسترده‌ای را در سراسر سومی، چرنیهف و خارکف نشان می‌دهد. این تصاویر که توسط شرکت فناوری فضایی امریکایی Maxar Technologies گرفته شده است، آتش زدن خانه‌ها در منطقه مسکونی چرنیهیو اورکراین و همچنین دهانه‌های برخورد توپخانه در کنار منطقه‌ای مسکونی در خارکف و یک مرکز آموزشی ورزشی المپیک را نشان می‌دهد. (متأسفانه به سبب محدودیت سایت فراز امکان درج تمام تصاویر وجود ندارد.)

 

 

-    ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، درست پس از نیمه‌شب به وقت محلی، سخنرانی ملی دیگری انجام داده و تأیید کرد که ایوان فیودوروف شهردار ماریوپل آزاد شده است. وی افزود که شهر تسلیم نیروهای روسی نشد.

-    زلنسکی می‌گوید که حمله ماریوپل هیچ تفاوتی با محاصره لنینگراد ندارد. او مستقیماً روس‌ها را خطاب قرار داد و ازشان پرسید که آیا اقدام آنها تفاوتی با محاصره لنینگراد دارد یا خیر. زلنسکی همچنین به سربازان روسی‌ که سلاح‌های خود را زمین بگذارند قول داده که فرصت زنده ماندن داشته باشند.

-    و در پایان... زلنسکی گفت که برنامه‌هایی برای احیای اوکراین پس از جنگ در حال انجام است.

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

نقش اصلی روسیه در راه‌اندازی کانال زنگزور؛ ایران دور می‌خورد؟

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!