چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۹
کد خبر: ۵۰۸۰۸

شما خواب بودید که این اخبار در مورد اوکراین منتشر شد

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که نیروهای روسی در نزدیک‌تر شدن به کیف هستند و به نظر می‌رسد به سوی مناطق مسکونی توپ شلیک می‌کنند.
نویسنده :
مونس نظری

-    به گزارش رویترز، تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهند که نیروهای روسی در نزدیک‌تر شدن به کیف هستند و به نظر می‌رسد به سوی مناطق مسکونی توپ شلیک می‌کنند. آژیرهای حملات هوایی در ساعات اولیه صبح شنبه در کیف به صدا درآمدند و گزارش‌هایی از گلوله‌باران شدید منتشر شد.

 

 

-    نیروهای روسی روز جمعه شهرهای سراسر کشور را بمباران کردند و به نظر می‌رسید که در حال گروه‌بندی برای حمله احتمالی به کیف هستند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیز گفت که کشورش به «نقطه عطف استراتژیک» در درگیری‌ها رسیده است.

-    شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه برای بررسی ادعاهای مسکو مبنی بر تأمین مالی امریکا از «فعالیت‌های بیولوژیکی نظامی» در اوکراین تشکیل جلسه داد. واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد، به شبح وحشتناک «گسترش غیر قابل کنترل حملات بیولوژیکی در اوکراین» اشاره کرد. ایالات متحده و اوکراین هر دوشان قاطعانه توسعه هر گونه سلاح بیولوژیکی در کشور را رد کرده‌اند.

-    امریکا نسبت به احتمال استفاده از سلاح‌های شیمیایی یا بیولوژیکی توسط روسیه هشدار داده است. روسیه و ایالات متحده نسبت به این موضوع ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند که روسیه می‌تواند زمینه را برای استفاده از سلاح شیمیایی در اوکراین فراهم کرده و از اتهامات خود در مورد آزمایشگاه‌های بیولوژیک استفاده بهینه کند.

-    با گسترش دامنه تهاجم نظامی روسیه، حملات هوایی روسیه روز جمعه به سه شهر در اوکراین _‌و از جمله دو شهر در غرب این کشور‌_ اتفاق افتاد. این حملات به فرودگاه‌های لوتسک و ایوانو_فرانکیفسک، دور از مناطق اصلی درگیری و نیز ساختمان‌های مسکونی در شهر مهم و استراتژیک دنیپرو اتفاق افتاد.

-    صدها هزار غیرنظامی هنوز در شهرهای اوکراین گرفتار آتش هستند... اما وضعیت ماریوپل به طور ویژه وخیم است. با گذشت ده روز از محاصره روسیه، جمعیت آن دیگر به برق و شبکه تلفن همراه دسترسی نداشتند و حالا آب و غذا نیز در این منطقه رو به اتمام است.

-    اوکراین حالا از احتمال حمله بلاروس به کشورش نیز نگران است. خصوصاً پس از دیداری که میان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروسی او در مسکو برگزار شد.

-    اوکراین، روسیه را به شلیک به یک شهرک بلاروسی در نزدیکی مرز از حریم هوایی اوکراین، جهت تحریک بلاروس و کشاندن او به جنگ متهم کرد.

-    مقامات غربی تأیید کردند که سومین ژنرال روس در اوکراین کشته شده است. مطابق تخمین اطلاعات غربی، حدود ۲۰ ژنرال سر‎لشکر متعهد به این تهاجم بوده‌اند که این موضوع میزان نسبتاً بالای تلفات را نشان می‌دهد.

-    دولت‌های غربی اعلام کردند که قصد دارند تعرفه‌های تنبیهی بر تجارت روسیه وضع کنند تا بدین ترتیب مسکو را از اقتصاد جهانی منزوی گردانند. گروه ۷ از کشورهای ثروتمند اعلام کرد که براساس قوانین سازمان تجارت جهانی، روسیه را از وضعیت «محبوب‌ترین کشور» محروم خواهد کرد.

-    جو بایدن اعلام کرد که به تلافی جنگ پوتین قصد دارد واردات غذاهای دریایی، ودکا و الماس روسیه را ممنوع کند. بایدن گفت که این ممنوعیت بخشی از اقدام امریکا برای لغو روابط عادی تجاری با روسیه خواهد بود. ایالات متحده همچنین گروهی از نخبگان روسیه، از جمله میلیاردر ویکتور وکسلبرگ، سه تن از نزدیکان سخنگوی پوتین و قانون‌گذاران را تحریم کرده است.

-    پس از آنکه شرکت متا اجازه داد درخواست‌های خشونت‌آمیز علیه پوتین و سربازان روسی درگیر در حمله به اوکراین در شبکه‌های اجتماعی منتشر شوند، روسیه اقدام به مسدود کردن اینستاگرام کرد. دادستان‌های روسیه خواستار مسدود شدن دسترسی به اینستاگرام شدند. و مقامات متا را به عنوان یک «سازمان افراطی» به رسمیت شناختند.

-    آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای به نقل از رگولاتور اوکراینی اعلام کرد که تکنسین‌ها تعمیر خطوط برق آسیب‌دیده به محل نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل تحت کنترل روسیه را آغاز کرده‌اند.

 

 

-    دویچه بانک و سونی پیکچرز نیز به خروج کسب‌و‌کارهای غربی از روسیه پیوسته‌اند. دویچه بانک در بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرد، گفت: «در حال پایان دادن به تجارت باقی مانده در روسیه است و هیچ تجارت جدیدی در این کشور وجود نخواهد داشت.»

-    امریکا، روسیه را به نقض اصول ایمنی هسته‌ای متهم کرده است. جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی ایالات متحده، روز جمعه گفت که این کشور نگران «اقدامات بی‌پروای روسیه و نقض اصول ایمنی هسته‌ای» هست. از جمله این نگرانی‌ها توقف تأمین قطعات تأسیسات هسته‌ای، نگرانی در مورد شرایط کارکنان و آسیب به تأسیسات تحقیقاتی هسته‌ای است.

-    آژانس‌های اطلاعات غربی در حال بررسی یک حمله سایبری توسط هکرهای ناشناس هستند. رویترز به نقل از سه نفر با اطلاع مستقیم از این حادثه گزارش داد که این حمله دسترسی به اینترنت ماهواره‌های پهن‌باند را در اوکراین، همزمان با حمله روسیه مختل کرده است.

-    مطابق گزارش رویترز، اوکراین امروز روسیه را به نقض قوانین بین‌المللی با ربودن شهردار ملیتوپل، شهری اوکراینی که در جریان تهاجم تحت کنترل روسیه قرار گرفت، متهم کرده است. مقامات اوکراینی گفتند ایوان فدوروف، شهردار ملیتوپل، پس از متهم شدن دروغین به تروریسم، ربوده شد.

-    تیم CNN نیز در کیف شنیده شدن صدای انفجار را در ساعات اولیه صبح شنبه گزارش داد. به گزارش رادیو و تلویزیون، کلاریسا وارد، خبرنگار ارشد بین‌الملل، «یک رگبار بی‌وقفه» را که برای چند دقیقه ادامه داشت، تأیید کرده است.

-    براساس آخرین ارزیابی اطلاعات دفاعی بریتانیا، «مقاومت سرسختانه» نیروهای دفاع هوایی اوکراین، روسیه را برای انجام حملات در عمق اوکراین، وادار به تکیه بر مهمات «استاند آف» کرد.

-    به گزارش رویترز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، در یک سخنرانی تلویزیونی گفت که در مجموع ۷۱۴۴ نفر در روز جمعه از چهار شهر اوکراین تخلیه شده‌اند که به نسبت دو روز پیش از آن شمار بسیار اندکی است.

-    به گزارش رویترز، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد روس‌هایی که حواله بانک‌های خارجی دریافت می‌کنند، فقط می‌توانند پول نقد را به روبل برداشت کنند. این آخرین اقدامی است که روسیه در مقابل تحریم‌های غربی انجام داده است.

 

 

-    گروه راک بریتانیایی پینک فلوید نیز به محکومیت حمله روسیه به اوکراین پیوست و اعلام کرد که تمامی آثار خود را از سال ۱۹۸۷ به بعد، و همچنین آثار انفرادی گیتاریست و خواننده دیوید گیلمور را از تمامی ارائه‌دهندگان موسیقی دیجیتال در روسیه و بلاروس حذف خواهد کرد.

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!