شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۵
کد خبر: ۵۰۷۹۰

شما خواب بودید که این اخبار در مورد اوکراین منتشر شد...

بحران اوکراین همچنان در صدر مهم‌ترین خبرهای جهان قرار دارد. با هم مهم‌ترین این خبرها را که در از نیمه ب تا نخستین ساعت‌های بامداد امروز در همین پیوند منتشر شده را مرور می‌کنیم.
نویسنده :
مونس نظری

-    زلنسکی: حمله روسیه به زایشگاه از «شواهد غایی نسل‌کشی» است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین که به زبان روسی حرف می‌زد، بمب‌گذاری در بیمارستان کودکان و بخش زایمان ماریوپل را محکوم کرد.

-    کارلسبرگ، سومین آبجوساز بزرگ جهان، گفته است که فروش برند برتر آبجو را متوقف می‌کند. تبلیغاتش را در روسیه را متوقف می‌کند. و سود حاصل از تجارت روسیه را که شرکت قبلاً سرمایه‌گذاری‌های را متوقف کرده است، اهدا خواهد کرد.

-    به گزارش رویترز در حالی که مذاکرات دیپلماتیک برنامه‌ریزی شده میان روسیه و اوکراین برانگیزاننده احساسات بود، سهام آسیایی نیز روز پنج‌شنبه افزایش پیدا کرد. البته تحلیل‌گران هشدار دادند که با توجه به خطرناک بودن شرایط، این رالی احتمال دارد مستعد بازگشتی شدید باشد.

-    در حالی که امارات متحده عربی، متعهد شد که از افزایش تولید نفت برای کاهش آشفتگی در بازارهای انرژی حمایت می‌کند، قیمت نفت نیز با کاهش بیش از ۱۲ درصدی، تا حدودی جایگاه سابق خودش را به دست آورد.

-    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه، در خارج از ژاپن، در معاملات اولیه ۱.۶ درصد افزایش یافت. نیکی ژاپن ۳.۴ درصد رشد کرد. در حالی که سهام استرالیا ۱ درصد رشد داشت.

-    اخبار روزنامه‌های انگلیسی یک بار دیگر متأثر بودند از تلاش‌های جنگی زلنسکی در برابر تهاجمات روسیه.

-    وزارت بازرگانی امریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ایالات متحده به سرعت در حال بررسی درخواست‌های امریکایی‌ها برای صادرات سلاح گرم و مهمات به اوکراین است.

-    حداقل ۳۵ هزار غیرنظامی روز چهارشنبه از شهرهای تحت محاصره اوکراین تخلیه شدند. رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی گفت که سه کریدور بشر‎دوستانه به ساکنان این امکان را داده است که شهرهای سومی، انرهودار، و مناطق اطراف کیف را ترک کنند.

 

 

-    غول معدنی ریوتینتو، به آخرین شرکتی تبدیل شده است که روابط خود را با مسکو قطع کرده، و گفته است که به تمام روابط تجاری با مشاغل روسی پایان می‌دهد.

-    به گفته آنیتا آناند، وزیر دفاع، کانادا ۵۰ میلیون دلار کمک نظامی مهلک و غیر‎مهلک و از جمله دور‎بین‌های ساخت کانادا را که در هواپیماهای بدون سر‎نشین نظامی و سایر تجهیزات تخصصی استفاده می‌شوند، به اوکراین ارائه خواهد کرد.

-    وزارت خارجه امریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و دیمیتری کوله‌با، وزیر امور خارجه اوکراین، روز چهارشنبه در تماسی تلفنی درباره حمایت‌های امنیتی و بشردوستانه بیشتر از اوکراین پس از تهاجمات روسیه صحبت کردند.

-    بریتانیا ممکن است با ارسال پیشرفته‌ترین سامانه‌های موشکی ضد‎هوایی، کمک‌های نظامی خود را به اوکراین افزایش دهد. به گزارش PA Media بن لاواس وزیر دفاع بریتانیا گفت که «در پاسخ به درخواست اوکراین» دولت این کشور در حال بررسی واگذاری و اهدای موشک‌های ضدهواییِ پر‎سرعت و قابل حمل انسانِ «استار استریک» است.

 

 

-    به گزارش رویترز ارائه‌دهنده شاخص مورنینگ استار، در ۳۱ مارس اوراق بهادار روسیه را از شاخص‌های درآمد ثابت خود حذف کرد. و بلافاصله این کشور را از بازارهای «نو‎ظهور» به «طبقه‌بندی نشده» انتقال داد.

-    براساس مصاحبه‌ای که با VICE News انجام شد، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفته است که به اعتقاد او پوتین در نهایت پس از مشاهده مقاومت‌های شدید اوکراینی‌ها در مقابل نیروهای متجاوز خود، خصومت‌ها را متوقف کرده و وارد مذاکره خواهد شد.

-    آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که ولادیمیر پوتین در تلاش خود برای انقیاد اوکراین شکست خواهد خورد و در عوض روسیه را به یک «شکست استراتژیک» که همین حالا هم نشانه‌هایش به چشم می‌آیند، سوق خواهد داد. او گفت: «من حالا کاملاً متقاعد شده‌ام که پوتین شکست خواهد خورد و روسیه فارغ از دستاوردهای تاکتیکی کوتاه‌مدت، متحمل شکست استراتژیک خواهد شد. شما می‌توانید در یک نبرد پیروز شوید. اما این به معنای پیروزی در جنگ نیست. شما می‌توانید یک شهر را بگیرید. اما نمی‌توانید قلب و ذهن مردم آن را تصرف کنید. و اوکراینی‌ها هر روز بیشتر دارند این موضوع را نشان می‌دهند.»

 

 

-    به گفته مقامات منطقه‌ای، حملات شبانه در شهر اوختیرکا در شمال شرق ناحیه سومی، به مرگ یک پسر ۱۳ ساله و دو زن منجر شد. «هواپیمای دشمن به منازل مسکونی ضربه می‌زد. ۵ نفر توانستند از این حملات جان سالم در ببرند، که ۲ نفر از آنها کودک بودند.» دیمیترو ژیویتسکی، رئیس اداره ایالاتی منطقه‌ای سومی، با استناد به گزارشی از اداره نظامی منطقه‌ای سومی، گفت که بخش پلیس نیز تا حدی تخریب شده است.

-    امریکا هشدار داد که روسیه ممکن است از سلاح‌های بیولوژیک در اوکراین استفاده کند. ایالات متحده با رد ادعاهای مسکو مبنی بر حمایت امریکا از برنامه تسلیحاتی زیستی، هشدار داده است که روسیه به زودی می‌تواند از سلاح‌های بیولوژیکی در اوکراین استفاده کند.

-    صندوق بین‌المللی پول، ۱.۴ میلیارد دلار کمک مالی اضطراری را برای اوکراین و کمک به تأمین نیازهای هزینه‌های فوری و کاهش اثرات تهاجم نظامی روسیه تصویب کرده است.

-    بوریس جانسون، در تماسی با زلنسکی متعهد به تشدید تحریم‌ها «به منظور تحمیل حداکثر هزینه اقتصادی بر روسیه» شد.

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!