پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۵۰۶۶۵
فرودچتربازان در خارکیف

شما خواب بودید که این اخبار در مورد اوکراین منتشر شد...

شما خواب بودید که این اخبار در مورد اوکراین منتشر شد...
بایدن ورود هواپیماهای روسی را در حریم هوایی امریکا ممنوع کرد و قول داد که الیگارشی‌های روس نزدکی به کرملین را تعقیب کند و زیر فشار بگذارد. او گفت که امشب اعلام می‌کنم که با همراهی متحدان خود در بستن حریم هوایی امریکا به روی همه پروازهای روسیه، به انزوای بیشتر روسیه کمک خواهیم کرد.
نویسنده :
مونس نظری

-    بایدن در سخنرانی خود آنچه «ظلم پوتین» می‌نامید را محکوم کرد.

-    رئیس جمهور ایالات متحده از وضعیت اتحادیه استفاده کرده و علیه تهاجمی که بر ضد اوکراین اتفاق افتاده، موضع‌گیری کرد. او این کار را در حالی انجام داد که روسیه بمباران شهرهای سراسر اوکراین را تشدید کرده است.

-    بایدن قول داد که پوتین را وادار خواهد کرد بهای کاری را که کرده است، بپردازد. او که اولین سخنرانی خود را در مورد وضعیت اتحادیه عصر روز سه‌شنبه از کاپیتول هیل ایراد کرد، از عزم مردم اوکراین برای مبارزه قدردانی کرده و قول داد که پوتین مجبور خواهد بود، هزینه اقدامات خود را در اوکراین بپردازد.

-    هم‌زمان با فرود چتربازان در خارکف، روسیه حملات خود را به شهرها افزایش می‌دهد.

-    بایدن ورود هواپیماهای روسی را در حریم هوایی امریکا ممنوع کرد و قول داد که الیگارشی‌های روس نزدکی به کرملین را تعقیب کند و زیر فشار بگذارد. او گفت که امشب اعلام می‌کنم که با همراهی متحدان خود در بستن حریم هوایی امریکا به روی همه پروازهای روسیه، به انزوای بیشتر روسیه کمک خواهیم کرد.

-    «این شاید آخرین فرصت باشد.» با تشدید حملات، شهروندان در حال ترک کردن کیف هستند.

-    خیریه‌ای لهستانی، خود را برای پذیرش ۲ هزار (۲۰۰۰) یتیم اوکراینی آماده می‌کند.

-    نیروهای روسی در خارکف فرود آمدند. براساس گزارش سرویس امنیتی اوکراین، نیروهای روسی در خارکف، دومین شهر پرجمعیت اوکراین پیاده شدند. مقامات اوکراینی گفتند که حدود ساعت ۳ صبح به وقت محلی، نیروهای هوابرد روسیه فرود آمده و درگیر برخوردهایی شدید با نیروهای اوکراینی شدند. هشدار آژانس ویژه دولتی اوکراین درست پیش از ساعت ۳ صبح اعلام شد: «یک هواپیمای روسی در خارکف فرود آمد.»

-    مطابق گزارش خبرگزاری فرانسه، رسانه‌های محلی به نقل از ایگور کولیخایف، شهردار این شهر گزارش دادند که در خرسون در دریای سیاه در جنوب اوکراین، نیروهای روسی کنترل ایستگاه راه‌آهن و بندر را یک شبه به دست گرفته‌اند.

-    مقامات دیروز گزارش دادند که پست‌های بازرسی روسیه شهر را محاصره کرده‌اند.

-    گزارش‌های بیشتر در پی آتش‌سوزی شبانه در بیمارستانی در خارکف منتشر شد. براساس هشداری که درست پیش از ساعت ۳ صبح به وقت محلی از سوی آژانس ارتباطات ویژه دولتی اوکراین صادر شد، سربازان روسیه به یک بیمارستان مرکز بالینی پزشکی نظامی در شمال شهر حمله کردند.

-    به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی را امضا کرد که براساس آن خروج روس‌ها با بیش از ۱۰ هزار دلار ارز خارجی از کشور ممنوع شده است. این خبرگزاری با استناد به همین فرمان گزارش داده که: صادرات ارزهای نقدی و ابزارهای ارزی بیش از ۱۰ هزار دلار که براساس نرخ رسمی ارز و توسط بانک مرکزی روسیه و در روز صادرات محاسبه شده است، از دوم مارس ممنوع می‌شود.

-    به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل قرار است روز چهارشنبه روسیه را به سبب تهاجم این کشور به اوکراین توبیخ کند. و از مسکو بخواهد که جنگ را متوقف نموده و نیروهای نظامی خود را خارج نماید. اقدامی که هدفش منزوی کردن دیپلماتیک روسیه در سازمان جهانی است.

-    بهای نفت تا بیش از ۱۱۰ دلار در هر بشکه اوج گرفت... که رکوردی در ۷ سال گذشته محسوب می‌شود.

-    شبکه اجتماعی توئیتر روز سه‌شنبه اعلام کرد که توئیتر به محض اجرایی شدن دستور اتحادیه اروپا، با تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه رسانه‌های دولتی روسیه، RT و اسپوتنیک موافقت خواهد کرد. سخنگوی توئیتر در بیانیه‌ای ایمیلی به رویترز گفت: «تحریم‌های اتحادیه اروپا احتمالاً به لحاظ قانونی ما را ملزم خواهند کرد که از محتوای خاصی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا خودداری کنیم.»

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!