جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
دوشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۰۶۴۶

شما خواب بودید و این خبرها در مورد اوکراین منتشر شد

شما خواب بودید و این خبرها در مورد اوکراین منتشر شد
شب گذشته و در ساعت‌هایی که بیش‌تر مردم خواب بودند، هم در درون مرزهای اوکراین و هم در بیرون ان متربط با این بحران، اتفاقاتی افتاد که با هم آن‌ها را مرور می کنیم.
نویسنده :
مونس نظری

-  فرمانداران تعداد انگشت‌شماری از ایالات امریکا به فروشگاه‌های مشروب دولتی دستور داده‌اند که پس از تهاجم روسیه، فروش ودکا و مشروبات الکلی ساخت روسیه را متوقف کنند.

 

-  شرکت آلفابت روز یکشنبه تأیید کرد که گوگل به صورت موقت برخی از ابزارهای گوگل مپس را در اوکراین غیرفعال کرده است (از طریق این ابزارها می‌شد اطلاعات زنده را در مورد شرایط ترافیکی و شلوغی مکان‌های مختلف ارائه داد).

 

-   سرویس‌های ارتباطات ویژه دولتی اوکراین گفته‌اند که جنگنده‌های بلاروس به سوی اوکراین در حرکت هستند. این آژانس در بیانیه‌ای در اکانت خود در حدود ساعت ۲ بامداد به وقت محلی (۱۲ بامداد به وقت گرینویچ) اعلام کرد: جنگنده‌های بلاروس حالا به سمت اوکراین در پرواز هستند. ویدئویی به همراه بیانیه ادعا می‌کند که هواپیماها را در آسمان شب در ژلوبینو در منطقه گومل بلاروس نشان می‌دهد. ملیت این نیروها همچنان نامشخص است.

 

-    با باز شدن بازار، روبل ۳۰ درصد سقوط می‌کند (این سقوط در طول شب از ۲۰ درصد آغاز شده و در میانه‌های شب به ۲۵ درصد رسیده بود). روبل در روز دوشنبه نزدیک به ۳۰ درصد سقوط کرده و به پایین‌ترین حد خود در برابر دلار امریکا رسید. چون بازارها برای معاملات در اولین روز پس از اعلام تحریم‌های اقتصادی روسیه توسط کشورهای غربی به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین باز بودند. روبل به ۱۱۹ در هر دلار کاهش یافت و آخرین کاهش ۲۸.۷۷ درصد در ۱۱۸، از قیمت بسته شدن ۸۳.۶۴ در روز جمعه بود.

 

-    خبری نیز که در ساعت ۱.۲۵ دقیقه بامداد به وقت گرینویچ به روز شد این بود که: استراتژیست‌های بانک استرالیایی Westpac روز دوشنبه گفتند: «بحران فزاینده در اوکراین، بازارها را مجبور می‌کند تا میزان قابل توجهی ریسک ژئوپلتیکی بالاتر را قیمت‌گذاری کنند. وضعیت اوکراین، بی‌ثبات است.»

 

- ارتش اوکراین مدعی شده است که نیروهایش با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، حملات موفقی را علیه نیروهای روسی انجام داده‌اند. نیروهای مسلح اوکراین روز یکشنبه فیلمی را منتشر کردند که ظاهراً انهام یک سامانه موشکی روسی BUK را توسط یک پهپاد نشان می‌داد. والری زالوژنی اول، فرمانده کل، گفت که حمله هواپیماهای بدون سرنشین در نزدیکی شهر مالین در منطقه ژیتومیر، در حدود ۱۰۰ کیلومتری (حدوداً ۶۲ مایلی) شمال غرب کیف رخ داده است.

 

-    بانک مرکزی اروپا صبح دوشنبه اعلام کرد که اسبربنک روسیه، که به دولت این کشور تعلق دارد، شکست خورده یا احتمالاً در آستانه شکست است. بانک مرکزی اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد که Sberbank Europe AG و شرکت‌های تابعه آن در نتیجه تأثیر تنش‌های ژئوپلتیکی و سر و صدایی که این تنش‌ها به پا کردند، خروج سپرده‌های قابل توجهی را تجربه کرده‌اند... این امر منجر به وخامت وضعیت نقدینگی آن شد. هیچ اقدام عملی برای بازگرداندن موقعیت این بانک در سطح گروه و در شرکت‌های تابعه آن اتحادیه بانکی وجود ندارد.

 

-   وزارت کشور اوکراین تا حوالی ساعت ۳ بامداد به وقت گرینویچ اعلام کرد که ۳۵۲ غیرنظامی اوکراینی، که ۱۴ کودک نیز جزوشان بودند، در جریان تهاجم روسیه کشته شده‌اند. همین وزارتخانه گفته است که ۱۶۸۴ تن دیگر نیز (از جمله ۱۱۶ کودک) زخمی شده‌اند.

 

-   با نزدیک‌تر شدن نیروهای روسی به پایتخت اوکراین، شهردار کیف در مصاحبه با آسوشیتدپرس تأیید کرد که تاکنون ۹ غیرنظامی و از جمله یک کودک در این شهر کشته شده‌اند. ویتالی کلیچکو، دستور داد که مقررات منع آمد و شد از غروب آفتاب روز شنبه آغاز شده و لااقل تا ساعت ۸ صبح دوشنبه تمدید شود. در دستور او به صراحت آمده بود که هر فرد غیر مُجازی در فضای بیرون، در این مدت به عنوان خرابکار شناخته خواهد شد.

 

-   پیشروی نیروهای روسی در شهر کندتر از آن چیزی است که بسیاری از کارشناسان نظامی انتظار می‌کشیدند؛ اما مزیت نظامی روسیه به طور کلی برای همه شناخته شده است.

 

-   بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، در تماس خود با رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، گفت که بریتانیا نه تنها به ارسال تسلیحات دفاعی به اوکراین ادامه خواهد داد، بلکه به سایر کشورها نیز در این امر یاری خواهد رساند.

 

-   طبق بیانیه‌ای که به تازگی منتشر شد، رئیس جمهور زلنسکی، گفت که معتقد است ۲۴ ساعت آینده زمانی حیاتی برای اوکراین به حساب می‌آید و همو تصریح کرد که نخست‌وزیر بریتانیا گفته که تمام تلاش خود را برای اطمینان از رسیدن کمک‌های دفاعی بریتانیا و متحدانش به اوکراین انجام خواهد داد.

 

-   بریتانیا همچنین اعلام کرده است که ۴۰ میلیون پوند بیشتر را به عنوان کمک برای تأمین تجهیزات و کمک‌های پزشکی حیاتی به اوکراین ارسال خواهد کرد و حمایت اقتصادی و نظامی خود را جهت تقویت مقاومت اوکراین در برابر تهاجم روسیه افزایش خواهد داد.

 

#روزنامه اینترنتی فراز #سایت فراز

 

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!