جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ 19 April 2024
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۹۳۶۰
رازهای دادگاه طلاق حاکم دبی

توت فرنگی ۲ میلیون پوندی!

توت فرنگی ۲ میلیون پوندی!
دادگاه بریتانیا حاکم دبی را به پرداخت بیش از ۷۳۰ میلیون دلار به همسر سابقش در پرونده طلاق محکوم کرد.

به گزارش فوربس، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، به پرداخت بیش از ۵۵۴ میلیون پوند (۷۳۳ میلیون دلار) به همسر سابقش، شاهزاده «هیا بنت الحسین» و دو فرزندشان، محکوم شد. این یکی از بزرگترین توافقات طلاق در تاریخ بریتانیا است.

 

قاضی «فیلیپ مور» گفت که با توجه به «خطر شدید» که همسر سابق حاکم دبی از جانب شیخ محمد بن راشد با آن روبرو است، بخش عمده‌ای از این پول صرف پوشش هزینه‌های امنیتی خواهد شد.

 

شیخ محمد، ۷۲ ساله، باید ظرف سه ماه برای نگهداری از عمارت‌هایش در بریتانیا ۲۵۱/۵میلیون پوند (۳۳۳ میلیون دلار) به هیا، ۴۷ساله پرداخت کند و هزینه‌هایی را که ادعا شده است به خاطر جواهرات و اسب‌های مسابقه نیز بدهکار است، بپردازد. بی بی سی گزارش داده که این تسویه حساب شامل مقرراتی برای تعطیلات، نگهداری از اسب‌های مختلف و حیوانات خانگی و حقوق یک پرستار و پرستار بچه است.

 

به گزارش سی ان ان، ارزش کل تسویه حساب ثابت نیست، زیرا دادگاه گفته است که محمد باید هزینه‌های امنیتی دو فرزند خود را با هیا هر سال یا تا زمانی که دادگاه حکم دیگری صادر شود، بپردازد.

 

عدد بزرگ

 

به گفته وکیل همسر سابق حاکم دبی، هیا از آغاز فرآیند دادرسی در سال ۲۰۱۹ تا کنون ۷۰ میلیون پوند (۹۲/۶ میلیون دلار) برای هزینه‌های حقوقی پرد اخته است.

 

محمد نخست وزیر و معاون رئیس امارات متحده عربی است. هیا خواهر ناتنی ملک عبدالله، پادشاه اردن و ششمین همسر شیخ است. این دو در سال ۲۰۰۴ ازدواج کردند و یک دختر ۱۴ ساله و یک پسر ۹ ساله دارند. هایا در سال ۲۰۱۹ به ادعای خودش از ترس امنیت خود به بریتانیا گریخت. 

 

همسر سابقش حاکم دبی او را به «ارعاب» سازمان‌یافته، از جمله استفاده از نرم افزارهای جاسوسی برای هک کردن و نظارت بر تلفن او و کارکنانش، و اینکه دو تن از دخترانش را از ازدواج قبلی ربوده و زندانی کرده، متهم کرده است. وکیل حاکم دبی به نوبه خود در دادگاه گفته که خواسته های هیا بیش از حد بوده و او از فرزندانش سواستفاده می‌کند. شیخ در گذشته از او به خاطر استفاده از ۶/۷میلیون پوند از بودجه فرزندانش برای پرداخت غرامت به اعضای تیم امنیتی سابقش که پس از رابطه با یکی از آنها باج گیری کرده بودند، انتقاد کرده بود. هیا گفت که پس از مکالمه تلفنی با محمد درباره این رابطه "«وحشت‌زده» شده و چرا که او شعری با عنوان «زندگی کردی، تو مردی» خوانده که حاوی تهدید تلویحی او بوده است.

 

عجیب اما واقعی!

 

در دادگاه فاش شد که این زوج یک بار در تابستانی که ازدواج کردند، ۲ میلیون پوند (۲.۶ میلیون دلار) برای خرید توت فرنگی خرج کردند!

 

در حالی که حکم دادگاه طلاق حاکم دبی یکی از بزرگترین احکام در نوع خودب هشمار می‌رود، این مبلغ در مقایسه با چند توافق اخیر طلاق دیگر ثروتمندان چندان بالا به نظر نمی‌رسد برای نمونه هنگامی که جف بزوس، بنیانگذار آمازون و همسر سابقش «مک کنزی اسکات» در سال ۲۰۱۹ از یکدیگر جدا شدند، به توافقی رکوردشکن ۳۵ میلیارد دلاری برای طلاق دست یافتند!

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!