جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ 29 March 2024
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۴۹۳۲۵
شریک زندگی گابریل بوریچ کیست

خداحافظی شیلی با «بانوی‌اول»

خداحافظی شیلی با «بانوی‌اول»
گابریل بوریچ ۳۵ ساله، کم‌تر از ۳ ماه دیگر (۱۱ مارس/۲۰ اسفند) به عنوان جوان‌ترین رییس‌جمهوری تاریخ شیلی سوگند یاد می‌کند و با اینکه شریک زندگی‌اش با او به کاخ ریاست جمهوری خواهد رفت اما این کشور آمریکای لاتین از این پس دیگر چیزی به عنوان «بانوی اول» نخواهد داشت.

شریک زندگی رئیس جمهوری آینده شیلی یک زن ۳۲ ساله یونانی‌تبار به نام «ایرینا کارامانوس» است. او که یک فعال فمینیست است، اصطلاح «بانوی اول» را منسوخ شده می‌داند و معتقد است که اکنون «زمان تغییر کرده است.» 

 

ایرینا کارامانوس که از دو سال پیش به این سو شریک زندگی گابریل بوریچ محسوب می‌شود، زنی پویا و تحصیلکرده است. او دختر «خورخه کارامانوس» است؛ معلمی که در دهه ۱۹۸۰ رهبر جامعه یونانی‌تبار سانتیاگو بود. به گزارش رسانه های شیلی، از نخستین حضور کارامانوس در صحنه سیاسی چند هفته بیش‌تر نمی‌گذرد؛ زمانی که با بوریچ در شبی که او به دور دوم رقابت‌های ریاست جمهوری رفت، روی صحنه رفت. روزنامه شیلیایی La Nacion نوشت تا آن لحظه، این سیاستمدار چپگرا از کارامانوس به عنوان «رفیق» یاد می کرد. حالا او را به نامش، ایرینا صدا می کند. این روزنامه نوشت: «ایرینا کارامانوس کم حرف و محتاط، یک حساب کاربری خصوصی در اینستاگرام دارد و وقتی در مورد بوریچ سوال می‌شود خجالت می‌کشد.» به باور بسیاری از ناظران، ظهور او در آستانه انتخابات به عنوان تلاشی برای جذب رای دهندگان سنتی صورت گرفت که انتظار داشتند نامزد پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری را همراه با یک زن ببینند. اما جزئیاتی وجود دارد که این توهم محافظه‌کارانه را از بین می برد: کارامانوس پیش از دور انتخابات اعلام کرد که او ترجیح می‌دهد نقش «بانوی اول» را رها کند.  او در یک برنامه تلویزونی گفت: «من فکر می‌کنم این نقشی است که باید در مورد آن تجدید نظر کنیم زیرا {اکنون} در زمانه‌ای متفاوت از گذشته‌ها زندگی می‌کنیم و خیلی چیزها تغییر کرده است. ما باید در مورد قدرت و روابط ناشی از آن تجدید نظر کنیم.»

 

نمی‌گذاریم فقرا بهای نابرابری را بدهند

 

سخنان کارامانوس منعکس کننده نظرات خود بوریچ است که قبلاً تاکید کرده بود که نقش «بانوی اول» معنی ندارد و «هیچ موقعیتی در دولت نباید وجود داشته باشد که ناشی از روابط رئیس جمهور با افراد دیگر باشد.» بوریچ تاکید کرده بود که هدف او در صورت انتخاب شدن، شفافیت است، جایی که فرد می تواند به دلیل ارزش خود -و نه به دلیل پیوند خونی یا روابط با رئیس جمهوری- موقعیتی در قدرت کسب کند.

 

کارامانوس جذاب فقط 32 سال سن دارد. کار زندگی او تا کنون هیچ ارتباطی با تصویر سنتی همسر رئیس جمهور ندارد. زن جوان به ندرت شریک زندگی خود را در رویدادهای اجتماعی همراهی می‌کند و ترجیح می‌دهد در مورد زندگی شخصی خود صحبت نکند. او انسان‌شناسی و علوم اجتماعی خوانده است و به چهار زبان اسپانیایی، یونانی، انگلیسی و آلمانی صحبت می‌کند.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!