پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
شنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۷
کد خبر: ۴۸۹۴۱
انگلیس پیشتاز رشد اقتصادی در میان ۷ کشور صنعتی جهان

موفقیت بزرگ جانسون و برگزیت

موفقیت بزرگ جانسون و برگزیت
سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) مستقر در پاریس گزارش سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرد - این اولین سالی است که بریتانیا خارج از اتحادیه اروپا است.

این سازمان در گزارش نهایی خود از سال رو به پایان ۲۰۲۱،  با تایید جایگاه بریتانیا در صدر جدول رشد «جی دی پی» یا همان تولید ناخالص داخلی، در میان هفت کشور صنعتی جهان، به بوریس جانسون هدیه کریسمس بزرگی داده است.،  «سر جان ردوود» وزیر سابق کابینه و نماینده کنونی مجلس انگلیس با ابراز خرسندی از این خبر گفت: «این خبر عالی است که بریتانیا در سال اول برگزیت به سرعت رشد کرد. ما اکنون به کاهش مالیات و آزادی‌‌سازی بیش‌تر برای ادامه رشد خود نیاز داریم.»

 

برآورد OECD حاکی از آن است که بریتانیا در سال ۲۰۲۱  از نظر اقتصادی بهتر از سایر کشورهای بزرگ صنعتی جهان، از جمله ایالات متحده، عمل کرده و با اختلاف قابل توجهی از دیگر کشورهای منطقه یورو پیش است. بنا بر برآوردهای OECD،  اقتصاد بریتانیا در سالجاری میلادی، ۶/۹۲ درصد رشد را تجربه می‌کند. این در حالی است که برآوردهای این سازمان حاکی از آن است که میانگین رشد ۱۷ کشور منطقه یورو تنها ۵/۱۷ درصد باشد.

 

AARpJgJ

 

آلمان همچنان موتور محرکه اقتصاد منطقه یورو است. بریتانیا زمانی که عضوی از اتحادیه اروپا بود، پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌رفت اما در درون اتحادیه اروپا همواره در رتبه دوم پس از آلمان قرار داشت. OECD در گزارش خود پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد بریتانیا پس از برگزیت در سال جاری دو برابر آلمان رشد خواهد کرد. نرخ رشد آلمان تنها ۲/۸۷ درصد پیش‌بینی می‌شود. 

 

گروه ۷ شامل ۷ کشور بزرگ صنعتی جهان یعنی کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده است.  این ۷ کشور بر روی هم بیش از نیمی از ثروت خالص جهانی و حدود یک سوم تولید ناخالص داخلی جهانی را در اختیار دارند. بر اساس پایگاه داده اقتصاد جهانی صندوق بین المللی پول، بریتانیا در حال حاضر پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است.

 

منبع خبر : Express.co.uk
منبع: Express.co.uk
ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!