پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
سه‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
کد خبر: ۴۷۸۶۲

برندگان جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ چه کسانی هستند؟

برندگان جایزه نوبل اقتصاد ۲۰۲۱ چه کسانی هستند؟
با اعلام برندگان جایزه نوبل اقتصاد از سوی آکادمی نوبل، معرفی برندگان جایزه‌های نوبل سال ۲۰۲۱ پایان یافت. جایزه نوبل اقتصاد سال جاری به طور مشترک به سه اقتصاددان ساکن آمریکا تعلق گرفته است.

دیوید کارد، استاد اقتصاد دانشگاه کالیفرنیا و مدیر برنامه مطالعات کار در مرکز ملی پژوهش‌های اقتصادی است. حوزه‌های مطالعاتی او شامل مهاجرت، دستمزد، آموزش و اثر تفاوت‌های جنسی و نژادی در بازار کار است. این اقتصاددان کانادایی، تحصیلکرده دانشگاه پرینستون است. کار تدریس و تحقیق را در دانشگاه شیکاگو شروع کرد و در پرینستونادامه داد و در نهایت به دانشگاه کالیفرنیا در برکلی رفت. او در سال 1995 جایزه جان بیتس کلارک را برده بود که به اقتصاددانان اثرگذار کمتر از 40 سال سن اعطا می‌شود. کارد به خاطر مطالعات کاربردی‌اش در حوزه اقتصاد کار برنده نوبل اقتصاد 2021 شد.

 

جاشوا دیوید انگریست، اقتصاددان آمریکایی و استاد دانشگاه فناوری ماساچوست (آم‌آی‌تی) است که جزو اقتصاددانان برتر در حوزه‌های اقتصاد کار، اقتصاد شهری و اقتصاد آموزش قرار دارد. او تحصیلکرده دانشگاه پرینستون است که برای تدریس و تحقیق ابتدا به دانشگاه هاروارد رفت و سپس از سال 1996 به دانشگاه ام‌آی‌تی پیوست. انگریست یکی از سه اقتصاددان برنده نوبل 2021 است  که به خاطر مطالعاتش در حوزه روش‌شناسی تحلیلی روابط علمی از طرف کمیته نوبل برگزیده شد.

 

گویدو آیمبنز اقتصاددان هلندی-آمریکایی دانشگاه استنفورد است. او تحصیلکرده دانشگاه براون است که کار تحقیق و تدریس اقتصادرا در دانشگاه هاروارد آغاز کرد و سپس به دانشگاه‌های یوسی‌ال‌ای و برکلی رفت. آیمبنز متخصص حوزه اقتصادسنجی است و از سال 2019 تاکنون سردبیری مجله اکونومتریکا را برعهده دارد. او به همراه جاشوار انگریست برای انجام مطالعات موثر در حوزه روش‌شناسی تحلیل روابط علی به عنوان یکی از برندگان جایزه نوبلاقتصاد 2021 معرفی شد.

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!