پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۳۹۴۲

تلاش «فدرال‌رزرو» برای بازگشت رونق اقتصادی

تلاش «فدرال‌رزرو» برای بازگشت رونق اقتصادی
رییس فدرال‌رزرو معتقد است اقتصاد آمریکا مجدداً جهش خواهد‌ داشت.

مترجم: مونس نظری

روز سه‌شنبه، جروم اچ‌پاول، رئیس فدرال‌رزرو، اعلام کرد تولید ناخالص داخلی در آستانه‌ی نرخ رشدی بالاتر از دهه‌های اخیر است و قطعاً با بازیابی جامعه، شاهد کاهش نرخ تورم در کالاها و خدماتی خاص خواهیم بود. به گفته رئیس صندوق فدرال‌رزرو، تلاش بانک مرکزی روی این متمرکز شده‌ است که قدرت اقتصادی سابق را به دست آورد. اوتأکید کرد فدرال‌رزرو، در این مهم، بلند‌پروازانه و گسترده عمل خواهد‌کرد.

 

 پاول بعدازظهر سه‌شنبه در جمع نمایندگان مجلس تأکید کرد که بانک فدرال به دنبال حداکثر اشتغال است؛ آن هم به عنوان «هدفی گسترده و فراگیر» ‌هدفی که سال گذشته از تحققش صرف‌نظر کرده بود. پاول گفت بانک فدرال به نتایج اشتغال برای گروه‌های مختلف قومی و جنسیتی فکر می‌کند. پاول ضمن اشاره به تأخیری که در جنبش اقتصادی ایالات‌متحده پدید آمده است، گفت: «واقعیت این‌که در تمام طیف‌های سیاسی، اجماعی به وجود آمده است: باید به دنبال شکوفایی فراگیرتری بوده و نگذاریم موارد جزئی ما را در مقام اقتصاد و کشوری بزرگ عقب نگه‌دارند.» او گفت: «بانک فدرال به تنهایی قادر نیست مسائل مرتبط با نابرابری‌های اقتصادی را حل کند. بلکه کنگره نیز باید در ایجاد مجموعه‌ی گسترده‌ای از سیاست‌ها نقش داشته باشد.»

 

اما او در حالی مشغول ارائه‌ توضیحاتش بود که بسیاری قانون‌گذاران تمایل داشتند از بحث دومی که مورد نظر دو ‌بانک بوده صحبت شود: تورم پایدار. فدرال‌رزرو بارها در مورد افزایش اخیر قیمت‌ها مورد تمسخر قرار گرفته‌بود. جمهوری‌خواهان نیز هشدار داده بودند که این روند خطرناکی‌ست. _‌حتی با استناد به آمار مربوط به جهش‌های اخیر قیمت بیت‌کوین و خودرو‌های دست‌دوم‌_ زیرا دموکرات‌ها نیز هشدار داده بودند که بانک مرکزی باید از واکنش تند نسبت به فشارهای قیمت اجتناب کند.

 

پاول گفت: «به تبع بازگشایی اقتصاد، طوفانی سهمگین از تقاضای شدید و عرضه‌ی محدود شکل گرفته‌ست. آنها از اقتصادی بسته و کوچک حرف نمی‌زنند.» پاول افزود که جهش قیمتی بیش از حد انتظار بوده و فدرال‌رزرو از نزدیک این موضوع را مورد پایش قرار داده است. اما در گذر زمان، انتظار می‌رود این روند ملایم‌تر شود. وی در عین‌حال اضافه کرد که در بازه‌ی کنونی به دلیل تغییراتی که در بازار عرضه و تقاضا به وجود آمده است، داده‌های اقتصادی شفافیت کافی را ندارند. پاول گفت: «تا زمانی که به نتیجه‌ای روشن دست پیدا نکرده‌ایم بهتر است خیلی دم از توانایی‌هامان نزنیم.» او «با سطحی از اطمینان» اعلام می‌کند که این افزایش قیمت‌ها دائمی نخواهند بود. اما در مورد رفع گلوگاه‌ها خاطر‌جمع نیست. با این‌حال، پاندمیک را عامل افزایش قیمتی می‌داند که در رستوران‌ها و هزینه‌های مسافرتی پدید آمده است.

 

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!