شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ 20 April 2024
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۶۱۹۰۱
گفت‌وگو با مدیر اقامت‌گاه بومگردی «پور یعقوب»

اتهام «دایرکردن مرکز فساد و فحشا»‌ به علت نداشتن روسری

اتهام «دایرکردن مرکز فساد و فحشا»‌ به علت نداشتن روسری
مدیر اقامتگاه بومگردی پوریعقوب شهرستان خواف گفت: سه خانم روسری نداشتند و به اتهام «دایر کردن مرکز فساد و فحشا» دادگاهی شدیم.

آرش هاشمی- به گزارش فراز، دوازدهم فروردین ماه سال جاری و در آستانه روز طبیعت بود که اقامتگاه بوم‌گردی پوریعقوب خواف پلمب شد.

«پوریعقوب» نامی آشنا برای اهالی فرهنگ و گردشگری است و پلمب این اقامتگاه باعث واکنش افراد در فضای مجازی شد. سعید مروارید از کاربران شبکه اجتماعی توییتر دراین‌باره نوشت «تمام کسایی که یکم از گردشگری خبر داشته باشند، می دانند چه خون دلی خورد آقای پور یعقوب تا خواف و نشتیفان و خرگرد به عنوان مقصد گردشگری شناخته بشه، تورها به سمتش بیان و همراه اون ها خیر و برکت به منطقه بیاد».

اقامتگاهی که به صورت خانوادگی و با دریافت مجوزهای اداره میراث فرهنگی فعالیت می‌کرد، حالا با اتهامی سنگین پلمب شده است.

عبدالحق پوریعقوب، مدیر اقامتگاه بوم‌گردی پوریعقوب در گفت‌وگو با روزنامه اینترنتی فراز گفت: «یازدهم فروردین ماه امسال بود که از اداره اماکن برای بازدید مجموعه آمدند و سه گردشگر که داخل آرامگاه بودند روسری سر نداشتند».

 

اوافزود: «ماموران همان شب دوربین‌های مدار بسته مجموعه را هم چک کردند و متوجه شدند شب قبل هم زمانی که اتوبوس به آرامگاه آمده است، زمانی که تعدادی از خانم‌ها از اتوبوس پیاده می‌شوند، حجاب ندارند. مدارک ما، اتوبوس و لیدر تور را گرفتند».

 

پوریعقوب با بیان این که ماموران به آن‌ها اطلاع دادند که صبح به اماکن نیروی انتظامی مراجعه کنند، عنوان کرد: «مدارک راننده اتوبوس و لیدر را با دریافت تعهد تحویل دادند اما من را بازجویی کرده و به دادگاه ارجاع دادند».

 

وی ضمن بیان این که اقامتگاه بوم‌گردی از صبح ۱۲فروردین تا کنون پلمب است، متذکر شد: «سپس برای من از سامانه ثنا ابلاغیه آمد و با مراجعه به دادستانی، ۳۰۰ میلیون تومان وثیقه و یک سال قرار نظارت قضایی مبنی بر منع اشتغال به هر گونه فعالیت مبتنی بر تصدی بوم‌گردی حکم دادند. به حکم مذکور اعتراض کردیم و قاضی در رای مجدد، ۳۰۰میلیون تومان وثیقه را تایید کرد اما یک سال منع فعالیت را به شش ماه کاهش داد».

 

پوریعقوب درباره عنوان اتهامی ذکر شده مبنی بر «دایر کردن مرکز فساد و فحشا» تصریح کرد: «مجموعه ما اولین اقامتگاه‌ بوم‌گردی شهرستان خواف و جز هفت اقامتگاه اول بوم‌گردی خراسان رضوی است. سال‌ها تلاش فرهنگی کردم تا توانستم خواف و نشتیفان را جز مقاصد گردشگری قرار دهم و حتی قبل از ایجاد بوم‌گردی، به صورت رایگان در خانه خودم از گردشگران پذیرایی می‌کردم. بسیاری از فعالین گردشگری خراسان و کشور با فعالیت‌های خانوادگی ما آشنایی دارند».

 

وی افزود: «مسئولین میراث فرهنگی شهرستان خواف، شهرهای همجوار و استانی هم به فعالیت‌های موثر پوریعقوب در جهت رونق گرفتن نشتیفان خواف معترف‌اند و حالا برای مجموعه اقامتگاهی که با دریافت مجوزها مربوطه زیر نظر اداره میراث فرهنگی فعالیت می‌کرد و تا کنون هیچ اخطار و تذکری درباره مساله حجاب نگرفته بودیم و به صورت خانوادگی هم اداره می‌شود، چنین عنوان اتهامی سنگینی ذکر می‌کنند و می‌گویند مراکز فساد و فحشا دایر کرده‌ایم».

پوریعقوب با اشاره به خسارت‌های مالی که در زمان اوج سفرها و گردشگری به این مجموعه وارد شد، خاطرنشان کرد: «یکی از پیک‌های شلوغی اقامتگاه‌ها در نوروز و به طور ویژه، روز طبیعت و سیزده به‌در است اما ما دقیقا از صبح دوازدهم فروردین پلمب شدیم و هزینه‌های دریافت شده از مسافران و گردشگران که رزرو کرده بودند را به افراد بازگرداندیم. در مجموع بیش از ۴۰میلیون تومان خسارت تا امروز به مجموعه ما وارد شده است».

ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
-
دوشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
0
اونجا رو بکن صیغه خونه ، بهت لوح تقدیر هم میدن ، میشی مروج اسلام ناب محمدی
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

همه چیز درباره خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال | پرسپولیس به تامین اجتماعی واگذار می‌شود؟

خاتمی: آگاهانه و صادقانه رأی ندادم تا به هیچکس دروغ نگفته باشم

ظریف اسفند ۱۴۰۲؛ به زودی در فراز ببینید!

پیشنهاد سردبیر

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!