پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ 25 April 2024
يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۹۹۹۹
تهران برفی از نگاه خبرگزاری‌ها و سایت‌ها چگونه بود؟

برف تهران، پر از ترافیک، انسداد، تعطیلی و سیاسی کاری!

برف تهران، پر از ترافیک، انسداد، تعطیلی و سیاسی کاری!
این خلاصه‌ای از بازتاب یک روز برفی در مهم‌ترین سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های کشور است. بسیاری از سایت‌ها نیز تنها به بازنشر اخبار دیگر پرداختند. به هر روی بیشتر استان‌های متاثر از برف و خصوصا تهران، سال‌هاست برف را نه یک تصویر لذت‌بخش که به سبب اشکال در مدیریت شهری، آن را مانعی برای فعالیت‌های روزمره خود می‌دانند. گویی تصویر زیبای برف که پنجره‌ خانه‌ها آن را قاب گرفته، با مرور این معضلات آرام آرام رنگ می‌بازد و شمایل دیگری به خود می‌گیرد. شمایلی پر از ترافیک، انسداد، تعطیلی و سیاسی‌کاری!

قاب پنجره‌ها امروز، یک تهران سراسر سپیدپوش را تصویر کردند‌. سنگفرش‌های کهنه شهر خیس شدند و درختان، برف به تن کردند. یک سپیدی سراسر چشم‌نواز که نوستالژی روزگار پربرف گذشته را زنده کرد؛ خاطره شهر زیر برف، زنده و بعد سقف‌هایی که گپ‌های طول و دراز شبانه زیر کرسی‌ها را در آغوش می‌گرفتند؛ خاطراتی که همزمان با کوچ تدریجی برف و کولاک، کمرنگ شده بودند اما همزمان با بارش برف‌های اخیر با دست پر دوباره به تهران بازگشتند. تیتر اخبار شدند و در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها جا‌ماندند. راستی امروز و تهران برفی از نگاه اخبار چگونه بود؟

 

تهران برفی اما پرترافیک و گاه مسدود

 

خبرگزاری تسنیم در مصاحبه‌ای با رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور، به بارش برف و باران در جاده‌ها پرداخت. طبق این گزارش در استان مازندران در آزادراه تهران ـ شمال و جاده چالوس  به علت ریزش بهمن و کولاک شدید بصورت موقت مسدود شده است. مسیرجایگزین جاده چالوس تا هنگام بازگشایی جاده هراز و فیروزکوه اعلام می‌شود.

همچنین طبق این گزارش ترافیک نیمه سنگین در محور شهریار ـ تهران حدفاصل شهریار تا شهر قدس، در آزادراه قزوین ـ کرج ـ تهران حدفاصل گلشهر تا وردآورد در اکثر مقاطع و در آزادراه ساوه ـ تهران حدفاصل نسیم شهر تا احمدآباد مستوفی مشاهده می‌شود.

ضمن اینکه محورهای ریگان ـ ایرانشهر،کیاسر ـ سمنان، آزادراه تهران ـ شمال و جاده چالوس، خوانسار ـ بوئین و کوهرنگ ـ مسجد سلیمان (گردنه‌های چری، تاراز و شاه منصوری) تا اطلاع ثانوی مسدود هستند.

همچنین به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با توجه به شرایط جوی و تشدید بارش برف در مناطق شهر تهران، آموزش در نوبت عصر مدارس ابتدایی مناطق ۱ تا ۵ شهر تهران امروز غیر حضوری است.

همچنین با توجه به افزایش بارش برف، تمام مقاطع تحصیلی در فیروزکوه، دماوند، رودهن، پردیس، چهاردانگه، اسلامشهر، بهارستان یک و دو، رباط‌کریم، ملارد، شهریار و شهرقدس در نوبت عصر امروز بهمن غیرحضوری و آموزش از طریق فضای مجازی و شبکه شاد دنبال می‌شود.

 

برف در خیابان‌ها از بازار تا بام

 

خبرگزاری ایرنا نیز در گزارشی میدانی چهارمین برف تهران در سال جاری و معضلاتی چون ترافیک، معطلی مسافران برای تاکسی و اتوبوس تا رهاسازی پیاده‌روها و فقدان استاندارد در پیاده‌روسازی پرداخت.

طبق گزارش ایرنا، اعتراض‌ها و انتقادهای شدیدی از سوی شهروندان و حتی مدیران شهری و به خصوص نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران به سمت حوزه خدمات شهری شهرداری تهران روانه کرد و امروز نیز در جلسه شورای اسلامی شهر تهران، صحن علنی به توپخانه انتقاد شورا به حوزه خدمات شهری تبدیل شد. برف‌روبی نامناسب یا مدیریت نادرست، شهروندان پایتخت را برای ساعت‌ها زیر بارش سنگین برف نگه داشت.

این خبرگزاری در گزارشی دیگر به مصاحبه با سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر پرداخت‌. طبق این گفتگو، طی١٢ ساعت گذشته ١٨ استان متاثر از وقوع برف و کولاک شدند. همچنین در عملیات ۱۲ ساعت گذشته، امدادرسانی به ٢٠٥ نفر، اسکان اضطراری ٣٠ نفر، انتقال به مراکز درمانی یک نفر و رهاسازی ۲۱ خودرو از برف با تلاش ١٩ تیم عملیاتی شامل ٦٠ امدادگر، انجام و ١٤ بسته غذایی و ٨ کیلوگرم خرما بین سانحه دیدگان توزیع شد.

 

در تهران چقدر برف بارید؟

 

خبرگزاری ایسنا در گفتگو با مدیر کل اداره هواشناسی استان تهران درباره بارش‌های آخر هفته در تهران نوشت. طبق این گزارش، بیشترین میزان بارش باران دربازه زمانی پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ بهمن)  در شهریار به میزان ۹ میلیمتر، شمیرانات - اقدسیه ۶ میلیمتر، دماوند ۵.۵ میلیمتر، میگون ۵ میلیمتر، ژئوفیزیک تهران ۵ میلیمتر، لواسان ۴ میلیمتر، آبعلی ۳.۷ میلیمتر، فرودگاه امام خمینی ۲ میلیمتر و فرودگاه مهرآباد ۱.۲ میلیمتر ثبت شده است. با این حال آخرین آمارهای ثبت شده تا روز جمعه استان تهران با ۴۹ درصدی کاهش بارش نسبت به بلندمدت  و ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بوده و بارش‌هایی که اتفاق افتاده است نیز نتوانسته شرایط را بهتر کند.

 

تسویه حساب سیاسی با برف!

 

این عنوان گفتگوی خبرگزاری فارس با رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران است. او در جواب بازتاب برف در فضای مجازی و مشکلات مردم در مواجهه با برف اظهار کرده بود که مسایل شهری را سیاسی می کنند. برف جای تسویه حساب جناح‌ها نیست و ذهن مدیر را در هنگام خدمت رسانی درگیر مسائل سیاسی، جناحی و رسانه‌ای نکنید.

این خبرگزاری در مطلب دیگری با طرح سوالی یا محتوای شهرداری در تهران در برف امروز غافلگیر شد، برف امروز تهران، اقدامات شهرداری و مواجهه مردم با آن را گزارش کرد. به شن‌پاشی معابر اصلی علیرغم بارش برف اشاره کرد. از نبود زنجیرچرخ انتقاد و گره‌های ترافیکی در برخی معابر را تایید کرد. این خبرگزاری همچنین در گفتگو با رانندگان، ادعا کرد که قیمت بالا برخی تاکسیران ها را به سمت دربستی می برد. طبق این گزارش احتمالا بارش برف از ساعت ۱۸ شدید شده و احتمال بروز ترافیک در معابر بزرگراهی وجود دارد.

 

تهران قفل شد زاکانی در جشنواره بود!
 

خبرگزاری ایلنا به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، از افزایش حدود ۱۰ درصدی آمار مسافران نسبت به‌ هفته گذشته خبر داد و نوشت که آمار مسافران مترو از ساعت ۶ تا ۹ صبح امروز، نسبت به‌ یکشنبه هفته گذشته در این بازه زمانی بیش از ۲۹ هزار نفر افزایش داشته است.

خبرآنلاین نیز در مطلبی با عنوان تهران قفل شد زاکانی در جشنواره بود، به هشدارهای اخیر هواشناسی نسبت به بارش برف امروز و حضور دیشب زاکانی در اختتامیه شب گذشته جشنواره فیلم فجر پرداخت.

همچنین طبق این گزارش، سروصدای وزیر آموزش و پرورش برای عدم تعطیلی مدارس در وضعیت آلودگی هوا سبب شد که استانداری تهران در وضعیت بارش برف برای تعطیلی مدارس تعلل کند تا دوگانگی در تصمیم‌گیری مشاهده شود. یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش پیش از این بر سر تعطیلی مکرر مدارس برای آلودگی هوا اعتراض کرده بود، طوری‌که وزیر کشور اعلام کرد با توجه به بررسی‌های انجام شده قرار است شاخص آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس مجدد بررسی شود.

درکنار تصمیم پر حاشیه استاندار تهران، اقدامات زاکانی در شهرداری هم جنجال‌های زیادی به پا کرد، طی چند روز گذشته آسمان تهران چندین بار برفی شد که هر دفعه شهردار پایتخت جای دیگری بود، برف چهارشنبه گذشته مشکلاتی برای شهرداری ایجاد کرد، در اشاره به این وضعیت عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورا به زاکانی واکنش نشان داد، ناصر امانی گفت: «آقای زاکانی باید چهارشنبه (هفته گذشته) به اتاق مانیتورینگ شهرداری می‌رفت و از آنجا تنها سه منطقه‌ای را که درگیر برف بودند هدایت می‌کرد و همه مناطق را بسیج می‌کرد تا این فاجعه رخ ندهد.»

خبرگزاری مهر نیز در گزارشی به اظهارات جعفر تشکری هاشمی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و بیست و نهمین جلسه شورای شهر تهران پرداخت. عضو شورای شهر تهران گفت: باید شهردار تهران، معاونان وی و شهرداران مناطق در مراکز کنترل حاضر شوند زیرا با حضور در دفتر کار نمی‌توان شهر را کنترل کرد.

این خلاصه‌ای از بازتاب یک روز برفی در مهم‌ترین سایت‌های خبری و خبرگزاری‌های کشور بود‌. بسیاری از سایت‌ها نیز تنها به بازنشر اخبار دیگر پرداختند. به هر روی بیشتر استان‌های متاثر از برف و خصوصا تهران، سال‌هاست برف را نه یک تصویر لذت‌بخش که به سبب اشکال در مدیریت شهری، آن را مانعی برای فعالیت‌های روزمره خود می‌دانند. گویی تصویر زیبای برف که پنجره‌ خانه‌ها آن را قاب گرفته، با مرور این معضلات آرام آرام رنگ می‌بازد و شمایل دیگری به خود می‌گیرد. شمایلی پر از ترافیک، انسداد، تعطیلی و سیاسی‌کاری!

ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

پرسش افکار عمومی به بهانه چالش با کریمی قدوسی

درآمد رائفی پور از کجاست؟!

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!