چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ 24 April 2024
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۹۳۲۷

نامه‌ای به میهمان لبنانی همسر رئیسی؛ حق دارید به ما بخندید خانم!

نامه‌ای به میهمان لبنانی همسر رئیسی؛ حق دارید به ما بخندید خانم!
خانم صباغ؛ شما حق دارید ما را به تمسخر بگیرید. بحث درباره تاثیرگذاری شما نه در توان این متن است و نه تخصص من اما شما اینجا مهمان هستید و مهمان نوازی افتخار ماست اما شما علاوه بر مهمان، ابزار ویژه تبلیغات نیز هستید و شرایط خاص برای ویژه‌ها همیشه در وطن ما فراهم بوده.
نویسنده :
عسل داداشلو

عسل داداشلو

 

مدت‌هاست که نه روز را عادی شروع می‌کنیم و نه اول هفته‌ها را. شنبه اول هفته و اول ماه بهمن هم به رسم سایر صبح‌ها عادی شروع نشد. در همان ابتدای صبح با بازنشر عکس‌های همایشی به ریاست همسر رییس دولت سیزدهم آغاز شد که «همایش زنان تاثیرگذار» نامش نهاده بودند.

 

گرچه مدت‌هاست به خودم قول داده‌ام که از چیزی در جغرافیای وطن شگفت‌زده نشوم اما میزان خلاقیت مسئولین به حدی زیاد است که باز هم اتفاقاتی را برای متعجب شدن فراهم می‌کنند. نمی‌دانستم از عکس‌هایی که زنانی را با کت و شلوار و کت و دامن‌های رنگی با تکه پارچه‌ای بر سر و موهای افشان شده در کنار همسر محجبه رییس دولت سیزدهم با آن چادر مشکی که گویی به خطی تنها برای جداسازی تبدیل شده بود، تعجب کنم یا از نام همایش.

 

تلاش کردم به اسامی زنان دست پیدا کنم تا ببینم در مقیاس تاثیرگذاری جهانی کجا قرار گرفته‌اند اما هیچ نیافتم. تا اینکه عصر همان روز ویدیویی بدون حجاب با موهای بلند و پیچ خورده روشن از خانم مایا صباغ منتشر شد. به گمانم تا الان این خانم معرف حضور همه هستند اما برای یادآوری عرض می‌کنم که خانم مایا کیست؟

 

خانم صباغ یک اینفلوئنسر اینستاگرامی لبنانی است که در حوزه مدلینگ فعالیت می‌کنند اما در رسانه‌های اصولگرای ایران با عنوان "فعال رسانه‌ای" شناخته می‌شوند.

 

خانم صباغ همراه خانم نارنجی پوش دیگری با موهای بلند مشکی در کافه‌ای نشستند و موسیقی زنده گوش می‌دهند و به طنز همراه انتشار این ویدیو نوشته‌اند: «اینجا من الان توسط رژیم ایران مورد ضرب و شتم و ظلم قرار می گیرم،،. با چشمان خود نگاه کنید، حقوق و آزادی های بشر کجاست؟»

 

گرچه ما مدت‌هاست به تزویر و رفتار دوگانه عادت داریم اما لحظه‌ای نتوانستم از مقایسه تصویر خانم مایا صباغ با سپیده رشنو چشم بپوشم. به اینکه برای تبلیغ در این سرزمین بی‌حجابی زنانی چون مایا صباغ قانونی است اما با امثال سپیده رشنو برخورد می‌شود.

 

به آن کافه فکر کردم که چقدر هم خوب و در امنیت اجازه دارد از زنان بی‌حجاب پذیرایی کند و در عین حال به یاد مجتمع مهر و ماه قم افتادم که همین دو هفته پیش با داشتن ۳۰۰ پرسنل پلمپ شد. به کافه‌های دوستانم فکر کردم که در این مدت به دلیل حضور زنان بی‌حجاب یا پلمپ شده‌اند یا جریمه. به آن مدیر بانک ملت در قم فکر کردم که به دلیل دادن خدمات به یک زن ایرانی بی‌حجاب برکنار شد.

به هزاران چیز دیگر فکر کردم که اجازه نوشتنش را ندارم.

از اینجا به بعد متن را با شما هستم خانم صباغ؛ شما حق دارید ما را به تمسخر بگیرید. بحث درباره تاثیرگذاری شما نه در توان این متن است و نه تخصص من اما شما اینجا مهمان هستید و مهمان نوازی افتخار ماست اما شما علاوه بر مهمان، ابزار ویژه تبلیغات نیز هستید و شرایط خاص برای ویژه‌ها همیشه در وطن ما فراهم بوده.

 

شما حق دارید به ما بخندید خانم صباغ، شما درکی ندارید برای حقوق اولیه جنگیدن یعنی چه. شما نمی‌دانید وسط ظهر گرم تابستان درحالیکه خسته از گرانی و تورم سوار بر اتوبوس به منزل برمی‌گردید، یک نفر به حریم شخصی شما ورود می‌کند و تذکر می‌دهد، چه شکلی است؟

 

شما نمی‌دانید پیامک جریمه بی‌حجابی یعنی چه؟ راستی تا به حال خودروی شخصی‌تان به دلیل بدحجابی و نه حتی بی‌حجابی، توقیف شده است؟

خانم صباغ ما شبیه هم نیستیم. ما هر دو زن هستیم اما امیدوارم هیچ‌گاه تجربه زیسته من و امثال من را به عنوان یک زن تجربه نکنید.

شما ایران را از پشت ویترینی می‌بینید که فقط برای مهمانان ویژه طراحی شده است وگرنه کم نیستند زنان خارجی و توریستی که ناچار شدند در تمام طول سفرشان به ایران دستی به روسری داشته باشد.

ما از این تجربه‌ها زیاد داریم خانم صباغ. آن‌زمان‌ها که من به عنوان زنی ۲۰ و چند ساله و طرفدار فوتبال پشت درهای ورزشگاه می‌ماندم، زنان خارجی طرفدار فوتبال را در جایگاه تماشاچیان ورزشگاهی میزبانی می‌کردند که برای من به عنوان یک زن ایرانی ممنوع بود.

قصه دراز است مایا جان، بلند و پر از غصه. اما تو بخند.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
عمیق و تاثیرگذار بود
احمدی
در همان لبنان
اگر قدم بگذاری میبینه که قدرت ایران با سیطره نفوذ عظیمی در حال قدرت نمایی است و آن را می‌توان به عنوان اولین مرز این کشور در مقابل دشمنانش در نظر گرفت
پس هزینه کردن در مرز های دور بهتر از هزینه در دفاع درونی کشور است
خانمهای عزیز
اگر مقایسه ای واقعی میان خود وزنان دیگر مناطق داشته باشید میزان قدرتتان ب عنوان مادر یک خانواده کافی ست تا نیازی به کارگر دست چنددم صنعت مد و .... بودن رو در خود نمی بینید
M
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
گل گفتی
زهره
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
سلام کاش این توان زیبا نویسی رو درجایگاه درستش استفاده میکردی اگه خیلی آرزوی زندگی غربی داری به عنوان یه دوست برات آرزووو میکنم زندگی در مرکز امریکا نصیبت بشه ولذتشو ببری، با نثر زیبایی که داشتی یه کم طول کشید تااز مفهوم پیامت مطمئن بشم ولی اشتباه میکنی با کثافت کاریاتون هوای شهرو کثیف کرده بودید شما درجمع محجبه ها آرامش وامنیت کامل دارید وهر زبون درازی میکنید ولی یه محجبه بین شما مث یه گنجشک بین گربه های وحشی بهش حمله میکنید شماها همینقدر ظالم وسنگدلید قلبهاتون یخ زده اما تمون دینی که به ما حجاب رو یاد داد مهربونی ودلسوزی ویاد داد نه اینکه مث کفتارهای وحشی به جون شهرو مردم بیفتیم پس فکر نکن با خوشکل حرف زدن کاراتون توجیه میشه
مهدیه
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
واقعاً وضعیت ما زن های ایرانی گریه دار هست نه خنده دار
نیما
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
خانم صباغ اصلا مهمان این همایش نبودند. یک سفر شخصی سیاحتی بود. پلمپ مهرماه و... به خاطر بی‌حجابی مشتری نبود، بلکه کارکنانش "قانون" کشور را به سخره گرفته بودند. کسی به حریم شخصی شما ورود نمی‌کند حتی اگر در منزل لخت و عور بگردید، شما در حریم جامعه مورد تذکر واقع شده‌اید. حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها ان شاء الله نگهدارتان باشد عسل خانم
ناشناس
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
دفاع‌ازعملکردغلط‌دولت‌دردعوت‌ازاین‌افراد‌قابل‌بحث‌نیست.درشرایط‌سخت‌اقتصادی‌کشور‌این‌اسرافقابل‌دفاع‌نیست
Peregrinus Coppola
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
Ignore this automated message1
مسعود
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
به این نویسنده بگویید البته شما نیز مثل خانم مایا و برخی از نویسندگان و افراد ایرانی که کم نیستند که غرب را را از پشت ویترینی می‌بینید که فقط برای مهمانان ویژه طراحی شده است. متاسفانه چرا به قانون اهمیت نمی دهید؟
آیا قانون جنگل را شنیده اید؟
آیا شنیده اید که اجرای قانون بد از بیقانونی بهتر است؟
براستی صرفا یک تذکر درباره حجاب{که البته بی تاثیر نیز بوده} اینقدر دردتان آورده است که داد برمی آورید"تجاوز به حقوق شخصی" !!! مطمئن باشید که اگر بی حجابی آزاد بود و شما آزادانه تردد می کردید حقوق شخصی تان به نوع خیلی بدتری مورد تجاوز قرار می گرفت(همانطور که در غرب {که چشم و گوششان از مشاهده مناظر جنسی پر و غنی است}به شکل بدی اتفاق می افتد)
علی
چرندیات شما دیگه تکراری شده. اگه واقعا دردتون حجابه چرا این خانمو گشت ارشاد نمیبره؟
میثم
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
خداقوت
کاش حداقل یه تفحصی انجام داده بودید و مطمئن میشدید که ایشون از دعوت شده ها هستن یا نه
سنا
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
بابا حال آدمو بهم میزنین شماها وقتتو نزار پای این چرت و پرت نوشتنا
امیر
-
يکشنبه ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
0
ایران جای زندگی انسانی و با آزادگی نیست . اینجا باید خفیف باشی تا اوج بگیری و راحت زندگی کنی
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

هزینه عملیات نظامی ایران علیه اسراییل چقدر شد؟

مهریه؛ ابزار سودجویی برخی زنان یا زورگویی برخی مردان؟!

یک بزم کوچک در اسپیناس پالاس...

ماجرای انفجار در اصفهان چیست؟| آمریکا: از گزارش‌هایی درباره‌ی حمله اسرائیل به داخل ایران مطلعیم| فعال شدن پدافند هوایی ایران در آسمان چند استان کشور

حمایت از کدام خانواده؟

چرا تروریست‌ها چابهار را هدف گرفتند؟ | ظرفیت بندر چابهار بیشتر از گوادر است | جنبش‌های تجزیه‌طلبانه بلوچی مخالف سرمایه‌گذاری چین در چابهار هستند

۹۵ درصد قصور پزشکی در بیمارستان بیستون؛ دلیل فلج مغزی بهار

بیانیه سیدمحمد خاتمی در ارتباط با حمله به ساختمان كنسولگرى ايران در سوریه

‏‎از حمله تروریستی به مقر نظامی در راسک و چابهار چه می‌دانیم؟| این گزارش تکمیل می‌شود

حالا چه باید کرد؟

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

تجاوز سربازان اسراییلی به زنان در بیمارستان الشفا

مقام معظم رهبری سال جدید را سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند

بچه‌های ظریف کجا زندگی می‌کنند؟

پیشنهاد سردبیر

بررسی تامین حقابه هیرمند در گفتگوی فراز با مسعود امیرزاده

طالبان این بار آب را به شوره‌زار نمی‌فرستد؟!

دیاکو حسینی در گفت‌وگو با فراز پاسخ موشکی و پهپادی به اسراییل را بررسی کرد

چرا ایران عملیات نظامی را از پیش اطلاع داد؟

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!