پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ 28 March 2024
سه‌شنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹
کد خبر: ۵۵۳۲۵
پس از گذشت ۱۰۰روز پدر سما جهانباز با انتشار ویدئوی جدید گفت

تسلیت به درد ما نمی‌خورد؛ برای پیدا کردن سما تلاش کنید

تسلیت به درد ما نمی‌خورد؛ برای پیدا کردن سما تلاش کنید
۲۵‌‌تیر‌ماه سال جاری بود که در خبرها اعلام شد دختر ۲۲ساله‌ای به نام «سما جهانباز» به همراه مادر و برادرش به منزل عمه‌اش درشیراز سفر کرده بود‌ ناپدید شده است. با گذشت بیش از ۹۰ روز از این اتفاق هنوز هیچ سرنخی از این دختر به دست نیامده است و پدر این دختر با انتشار ویدئویی جدید در فضای مجازی از نامیدی و یاس در یافتن دخترش سخن می‌گوید.
نویسنده :
شهریار کریمی

 سما، دختر ۲۲‌ساله اصفهانی ۲۵تیر‌ماه به قصد فروش یک قطعه طلا از منزل عمه‌اش خارج و پس از آن هیچگاه به خانه باز‌نگشت و خبری از او به دست نیامد.

پس از گذشت نزدیک به ۱۰۰ روز از ناپدید شدن «سما جهانباز» در خیابان معالی آباد شیراز تلاش پلیس برای پیدا کردن  این دختر ۲۲ساله‌ بی نتیجه مانده است؛ اما پرونده قضایی او هنوز تحت پیگری پلیس شیراز است.

طبق آخرین اخبار خواهر سما‌، دختر ناپدید شده معالی ‌اباد شیراز طی یک تماس تلفنی به فراز گفت: «‌برای پیگیری پرونده خواهرم سما به شیراز رفته بودم و همین الان به اصفهان برگشتم. متاسفانه هیچ خبری از او به دست نیامده و تلاش پلیس شیراز هم برای پیدا کردن خواهرم بی‌نتیجه مانده است.»

پیش از این «افشین محمدی دره شوری»، معاون دادستان  و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز  با بیان اینکه پرونده قضائی تحت نظر بازپرس شعبه ۱۳ دادسرای ویژه رسیدگی به امور جنایی و جرایم امنیتی شیراز درحال تحقیقات است، اظهار کرده بود: «تاکنون سه نفر در این خصوص بازداشت شده‌اند که دو نفر به دلیل ارائه دلایل مثبت بی‌گناه و با رفع ظن آزاد شده و یک نفر کماکان در بازداشت به سر می‌برد».

 

هیچ خبری از دختر ناپدید شده معالی‌آباد نیست

 

 

حالا پس از گذشت بیش از ۱۰۰روز مضنون سوم ماجرای ناپدید شدن سما نیز از ارتکاب جرم تبرئه شده است . خواهر سما چند روز پیش در آخرین گفتگوی خود با فراز در خصوص تلاش برای پیدا کردن خواهرش گفت: «۳‌نفر در ارتباط با ناپدید شدن خواهرم توسط پلیس آگاهی شیراز بازداشت و تحت بازجویی قرار گرفتند. همان اوایل ۲نفر از آن‌ها از این اتهام تبرئه شدند و پس از مدتی آزاد شدند، پس از مدتی مضنون سوم نیز به دلیل فقدان مدارک و شواهد به قید ضمانت آزاد شده است. وضعیت روحی و روانی و حتی وضعیت جسمی پدر و مادرم اصلا مساعد نیست و هر روز به استرس خانواده اضافه می‌شود. ما برای پیدا کردن سما کاملا سردر‌گم شده‌ایم و دیگر نمی‌دانیم چه کاری باید انجام دهیم».

 

خواهر بزرگتر سما‌ در گفتگو با فراز از تلاش قابل تقدیر پلیس شیراز و مساعدت آن‌ها برای پیدا کردن خواهرش خبر داد و ماجرای ناپدید شدن خواهرش را این‌گونه تشریح کرد. «سما متولد ۸۰، دانشجوی مشاوره روانشناسی و اهل اصفهان است. ۲۵ تیر ماه سما همراه با مادر و برادرم به منزل عمه‌ام در شیراز رفتند. شبی که سما ناپدید شد او به قصد فروش یک تکه طلا از خانه عمه‌ام خارج شد و دیگر بازنگشت. آخرین با ساعت ۹ و ۵۹ دقیقه شب با مادرم تماس گرفت و گفت یک ربع دیگه به خانه می‌رسم اما دیگر خبری او از نشد. دوربین‌های مداربسته، تصاویر سما را در داخل طلا‌فروشی و تا زیر پل معالی آباد شیراز ثبت کرده‌اند، ولی پس از آن درست وقتی که او به زیر پل می‌رود تا سوار تاکسی شود، هیچ دوربینی آن اطراف نبوده تا او را نشان دهد. برای همین اصلا معلوم نیست سوار چه ماشینی شده است».

 

پدر سما در یک ویدئو دردناک که به تازگی در فضای مجازی منتشر شده است در حالی‌که اشک می‌ریزد ماجرای گم شدن دخترش و تلاش بی‌نتیجه ۹۰ روزه که حالا دیگر به عدد ۱۰۰ نزدیک شده است، برای پیدا کردن دخترش راضی به نظر نمی‌رسد و در این ویدئو گفت: «در این زمان تلاش برای پیدا کردن دخترم فقط من و مادرش را تسلی می‌دهد در غیر این‌صورت فردا اگر جسد دخترم پیدا شود تسلیت هیچ‌کس به ما تسلی نمی‌دهد.»

 

«علی کریمی»‌، «شهربانو منصوریان‌» و «فاطمه گودرزی‌» با پدر سما جهانباز همکاری کرده و تصاویر دخترش را به اشتراک گذاشته‌اند تا بلکه از این طریق بتوانند ردی از این دختر ۲۲ ساله به دست آید و خانواده او از نگرانی رهایی یابند.

 

«افشین محمدی دره شوری» معاون دادستان مرکز استان شیراز و سرپرست دادسرای جنایی و جرایم امنیتی شیراز مدتی پیش در گفتگو با خبرنگاران در خصوص پرونده ناپدید شدن این دختر ۲۲ ساله اصفهانی گفت: «اقدامات پلیسی و اطلاعاتی با نظارت مقام قضائی همچنان ادامه دارد و همه دستورات لازم قضائی به ضابطین در جهت باز شدن گره این پرونده صادر شده است».

 

 


ارسال نظر
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها
پیشنهاد سردبیر

در گفت‌وگوی فراز با ناصر نوبری، آخرین سفیر ایران در شوروی بررسی شد:

برد و باخت ایران در جنگ اوکراین | جمهوری باکو دست‌ساز استالین است

زندگی

هفت‌خوان خرید گوشی‌های اپل در ایران

به دار و دسته آیفون‌دارها خوش آمدید!